Aug 31, 2016, 8:09 PM

Deja vu 

  Prose » Narratives
385 0 0
2 мин reading

       Тази статия стоя повече от година в пощата ми. Бяха ми я изпратили, за да я "оправя" и аз първоначално се хвърлих в начинанието. После я изоставих. Радка, чрез която я получих, от време на време ми прозвъняваше, за да ми каже, че Дамата с кръглите очи искала да я публикува. Ами да я публикува, какво чака! Статията е била написана още преди 12 години! Бяха я връщали оттук и оттам, но сега Дамата с кръглите очи искала в авторския колектив да включа и нейния асистент. Искала да го зачисли да правел дисертация с тази статия. Освен това, била намерила връзки в едно списание, което на наш жаргон помежду си наричахме "Барбекюто", и била сигурна, че ще го публикуват. Както се оказа впоследствие, от мен се очаквало само да оправя библиографията.

       Да, ама аз като една бодлива коза, направих собствено литературно проучване и обърнах на 180 градуса въпросната статия. И най-важното - установих, че резултатите, които са получили, тотално опровергават и заглавието, и цялото им тълкуване на нещата. Така че смело и безотговорно задрасках доста неща, изтърбуших я отвсякъде, а накрая ми дожаля, че ще ме сложат някъде в кюпа с псевдо-съавторите. Ето защо, след като Радка засили телефонния натиск да съм й пратела статията, че Дамата с кръглите очи давала зор, аз изпратих променената версия, като написах, че бих искала аз да съм кореспондиращ автор, за да отговарям на рецензентите.

      Естествено, телефонът не закъсня. Дамата с кръглите очи бе прочела писмото ми.

      - Много съм огорчена от това, което прочетох! И как е възможен такъв тон: "Премахнах това, премахнах онова!" - (в писмото й обяснявах какви промени съм направила и защо.) - Не Ви знам каква специалност имате, но Радка ми каза, че не Ви достигат статии, та реших да помогна! Може би не трябваше да го правя. От Вас се искаше само да оправите библиографията, нищо друго! Тая статия е четена буква по буква от двама професори, вече покойници, и сега сигурно се обръщат в гроба си! Вие знаете ли, че един учен от Церн я е гледал! Тази статия има четири положителни рецензии! Аз вече втори мандат съм избрана за ръководител на не знам какво си! То много хубаво, че имате собствено мнение, но аз Ви махам от списъка със съавторите и изобщо няма да отворя варианта на статията, който сте прикачили! Моля да си я изтриете от списъка с публикациите!

      Не й казах, че изводите ми са точно обратните на нейните. Да го беше прочела във варианта, който й пратих. Все пак й се извиних:

       - Много съжалявам, че се чувствате лично засегната.

       Помислих си, че ако бях някое младо момиче, току-що завършило, много щях да се разтревожа. Сега, в края на жизения си път, само се огорчих. Силно напомняше на бившата ми шефка, която пишеше статии в съавторство със секретарката ни, защото "се научила да оформя много хубаво библиографията"! Е, както се вижда, можеш да си "съавтор" по всякакви начини.  Но пък съм й благодарна на Дамата с кръглите очи, за благодатната тема, с която ме провокира. Вече имам готова статия, на която аз сама съм си автор.

© Павлина Гатева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??