May 29, 2008, 3:00 PM

Другата България 

  Prose » Narratives
1263 0 17
4 мин reading
 



От два месеца у нас е като в дядовата ръкавичка. Син - снаха, син - гадже, мъж ми, аз и внучката. И малката всяка вечер ми се моли да спи при мене, защото пада луд смях, малко четене на приказки и някоя и друга щуротийка. Една вечер й казвам:
- Бабче, айде да си лягаме, нали при мен ще спиш?!
- Ти па, бабо, само искаш при теб да спя!
А така! Истинска жена, на мен се е метнала, как извърта ситуацията, браво!
А ние с мъжа ми нали сме младоженци, трийсетина години какво са за хода на историята, почти нищо. И нали сме свикнали да сме сами... Една събота сме с малката, една събота летим по хотелите из страната, за да се почувстваме като чужди, щото той остаря. Аз, разбира се - не. Един път на Боровец, на другата седмица на Самоков. По празниците се чудехме на къде да хванем пътя и аз се сетих, че Мая е в Сандански, а аз не съм била там никога. Звъня, уточнявам, а тя даже взе че ме покани на гости с преспиване даже. Обаче мъжът ми се направи на много възпитан.
- Хайде да не ги притесняваме, това са семейни празници.
- Ма и ние сме семейни, ти да не мислиш да се развеждаме.
- Няма да ги притесняваме, ще излезем на заведение, за да се видите и ще си вземем стая в хотел.
- А, значи все още ме харесваш, чудесно!
Времето беше хубаво. Настанихме се в най-хубавото заведение на открито и... Няма да разказвам колко хора минаха и „Как си, Майче? Как си, Филип? Само ни прекъсваха, но пък колко визитки събрах, ако имате нужда от нещо, обаждайте се. И нали са празници:
_- Ха, наздраве, ха за ваше здраве! И вие да не се отървете от пари, нещо в тоя дух. И за да не прекалим с пиенето, Мая ни разходи из уникалния им парк. За което много й благодаря. Ще й го кажа лично, като ми остане време. Сега съм като ходеща брошурка, само за парка разказвам. Разходка, снимки, смях до вечерта. То езерца ли не щеш, то воденично колело, то зеленина... Ако искате да спестите пари от алкохол, само да ви полюлеят на люлеещите се мостчета и сте като пияни бая за дълго. Що ли ми требва да пия, па и да се люлям, ух ненаиграла се. После разговори с Незабравима, с Люси, с Джейни. Трябва да държим сайта в течение, кой къде е, не може иначе. Разходихме се и из центъра, снимахме се пред пеещите фонтани и ние с Маичка си пожелаваме приятна вечер, мъжете ни - не, продължават да вървят и да си говорят. Викам й да ги настигнем и да ги подслушваме, какво толкова се разприказваха. По едно време забелязваме, че те в гръб са като братя близнаци, много си приличат, аз нали съм недоскив и в лице ги бъркам. Много ме доядя, направо й казах на Мая:
- Много исках да ти отмъкна Фил, но вече - не. То все едно, че съм си с моя, егати. Малко се разстроих, но...
Вечерта след кръчмата се прибрахме направо в банята и... Разказвай ми, слушам те!!! На хотел, в друг град, дори и със собствения съпруг изживяването е като истинско, заклевам се. Не, шегувам се... не, обърках се.
Разбрахме се, като се прибират към София, семейство Мая да ни дойдат на гости на вилата. Речено - сторено. Ей, от майтап не разбират! На нас са се метнали, тя се пошегува да им гостуваме и едвам ни нави, сега... ми се връща.
Стоя на балкона и нали съм парче навигатор:
- Завийте наляво, не, сега надясно, хайде, виждам ви.
Пихме кафенце с бира и водка. Много е хубаво! Най-интересното беше, че пак ние попривършихме с клюкините, а мъжете продължават да си говорят. Да им се неначудиш, сладурчета.
И откъде ми дойде... ама нали върти, сучи и пак за сайта стане приказка. И разказвам на Маичка за коментара на Ангар под мое фейлетонче, почти истинско.
Въвеждам моя в ситуацията отдалеко, за да не ме бие пред гостите.
- Васенце, описала съм те... малко по-така, нали разбираш - фейлетон е това. Та за онзи случай с намордника де. Васе, аз ще ти взема някой по-скъп - да ти отива. Ма ти и така си ми хубавичък, муцунка сладка си ми ти! И прас - една целувка за всеки случай, да не ме изложи пред Мая и Филип.
- Коте, аз се закачам с Ангар, ама няма страшно - и да се случи нещо между нас, той не е чужд, той си е от наш'те. Щото пък ако не ти изневеря, язък за другите мъже. Какво пропускат, чак ме е яд, че съм семейна. Шегувам се, не ме гледай така!
Под секрет ще ви кажа, че моичкият е чел само един мой еротичен разказ и каза да продължавам. Единственият фейлетон, дето ми е чел, беше, че ще му изневеря с Бойко Б. Каза само, че ще ме пребие от бой, друго не каза. И единственият, който аз му прочетох тея дни, беше „Ало, мамо". Каза, че е едно към едно нашия живот. Винаги се изтъква, че готви хубаво. Аз затова вчера сготвих, за да не ми натяква, че само той готви.
Айде стига с това готвене, посетете Сандански, има какво да видите и въздухът е уникален. Аз се разхождах с една чашка и хайде една глътка чист въздух, хайде още една, направо се опих и се влюбих. Какво да ви разказвам - направо си е чудничко!!!

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • В Сандански да идеш и да не правиш секс си е все едно в Рим, без да видиш Папата. Или всичко коз или нема одиш у Сандански.
  • Разчитам на теб, Вилдан! Криси, а теб как да не те обича човек, кажи ми?! Ради, позна!!!
  • Бе то не е само от мястото, ша знайш, и от компанито!
  • Непресъхващ хумор, ех, как да не те обича човек?! Да, така е, Светлуше, хубав е Сандански! Поздрави за двечките!!!
  • Светле, истината и само истината!Но съм убедена, че едва ли някога ще досадиш на аудиторията!

  • Това трябва да се види, Иванова! Подсети ме при другата ни среща да ти покажа как се прави. Петинка, а си пренебрегнала Васето, а те удуших от прегръдки, така да знаеш! Той ми е много чувствителен милия. Ти и без водка си си обичен, Ице! Представям си като дойдеш и...предозираме. Малеее...Обади се на Мая, като идва да те вземе. Доли, партизанското ми име е светлина в тунела. У дома все се правят, че не ме виждат. Ани, това мойто си е заболяване и казаха, че няма лечение. Мая, другия път обаче с преспиване. А на свекърчо му кажи, че искаш мляко и си му станала любимка, защото ние само му опяваме да ги остави тия крави. От две до четири години ми звучи като присъда, Ангар. Нека бъдат пет! За теб съм готова на подвизи. И като спра да пиша в сайта, ще го ударя на живот, крайно време ми е. Чар, ти позна! И да не си, толкова ми хареса коментара ти, че...Благодаря за комплимента! Таня, радвам се, че успявам, наистина! Веси, взе си белята с мен. Идваме, другата събота, в другата България! Аз казах - хау! Само да чуем какво ще каже главата на семейството. Маги, аз като дойда Б.Б. ще си отвиси. Ние докато се наприказваме...брада ще пусне милия.Толкова неща искам да те питам, че няма да му е лесно с нас. Вилдан, толкова съм чудесна, че ме е страх да не стана досадна. Ще ми кажеш честно, нали?
  • Сладкодумна и забавна си ,Светле!С теб никога не се скучае!С една дума си чудесна!
  • ех...че хубаво...ми беше с теб...прегръщам те с обич, Светлана...
    ...ела ми на гости...Б.Б. виси у нас...в хола...ще те запозная... !
  • Лажовна...време ви е да наминете и от към другата
    наша България
    Тъй си мисля,иначе оставам пренебрегната
    Има няма 400км
  • С твоят разказ се заредих!
    Мерси!Невероятна зареждачка на положителни емоции!
  • Ти си супер-бабче!
    Предполагам, че и супер-мамче и супер-момиче!
    Комплимент!
  • Защо сега и мен си споменала?
    За да поиздевателстваш с това, че
    сърцето ми за тебе още плаче!

    Опитвах се да спра с това мъчение:
    заклех се да не влизам в "Откровения",
    но - влюбен и безволев - не успях:
    една неделя само издържах.

    Такива сме - безволеви - мъжете.
    Но ти, наместо с мен да се шегуваш,
    не можеш ли да спреш да публикуваш -
    за кратко, две до четири години,
    докато любовта ми не премине?
  • на мен ми прозвуча като семейна терапия - ако имате проблеми в семейството, елате на хотел в Сандански следващият път няма да ходя при мама, а право в хотела! пък на връщане - пак на кафе с бира и водка, да чакаш на балкона, чу ли? и свеки да е издоил кравата! за кафето де
  • Светле, ти май си си хронично влюбена. А с думите се любиш страхотно.
  • Светле, толкова си сладкодумна! Сега се сещам за един конкурс "Благолаж", той сигурно е на теб наречен...
  • Уж мислех, че те познавам, ама не. Те това чудо - кафе с бира и водка не бях пробвал. Като се видим трябва да ми го покажеш. Дозировка и ред на консумация. Обаче имай предвид, че от водката ставам мноого обичен.
    Айде цунки и от мен!!! И като се видим ще разправяш по-подробно.
    Поздравления, Светле!!!
  • Ти за 'тва ли липсва толкова дълго от сайта? Клюкини, а?
    Ааа, ще се разправям аз с тебе като те видя, че тогава ще те скъсам от... прегръдки!
    Айде, и Васето - да не кажеш после, че съм го пренебрегнала!
    Цунки по муцунки, Светланчик!
Random works
: ??:??