Nov 12, 2022, 9:52 AM

Дъщеря на Океан и Тетида( образователна гатанка) 

  Prose » Stories for kids
461 0 7
1 мин reading

    "Съзидателната воля на природата е много по-силна от разрушителната на човека." 
                                                                                 Жул Верн, из "Капитан Немо"

 

    Аз съм втората по дължина река в Европа и единствената на континента, която тече от запад на изток. Минавам през най-много страни от всички реки в света - 10. Определям границите на много от тях със съседните им държави. Много големи градове са основани по поречието ми. В мен се вливат мои сестрици освен от тези 10 държави и от още 9. Наречена съм на речно божество. Там, откъдето извирам - високо в планината, има статуя, която с протегната ръка ми сочи пътя, по който да тека!... Вливам се в морето чрез делта, където има фар. Местата, на които реките се вливат в моретата и океаните са много особени, магически места! Те излъчват специална енергия...
  Над мен се издигат много мостове. Най-старият от тях е построен от император Траян още през 105 г. от н.е. А една от европейските столици се състои от два града, съединени помежду си също с мост над мен. Освен нея още три столици се намират на бреговете ми.
  Била съм и северна граница на Велика империя.
  Доста векове по-късно станах и плавателна. Започнаха да ме кръстосват речни кораби и параходи. Веднъж български бунтовници плениха един от тях. С него стигнаха по мен до Родината си, за да се бият за Свободата й.
  Подразбира се, че съм дом на много растителни и животински видове. Във всички държави, през които минавам има изградени около мен много национални паркове и резервати.
  Присъствам и в различните изкуства. От мен са вдъхновени и на мен има посветени много картини, литературни произведения, симфония, марш и валс. Дори вид сладкиш носи моето име.
  Коя река съм аз?

© Радослава Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря много! За съжаление поезията не ми е силна страна...Ако иска някой да се пробва, не е проблем.
  • "Данувий (на латински: Danuvius, Danubius) е келторомански речен бог на река Дунав"
    И аз намерих. Такава голяма река, страшна си е. А божествата и кръщаването им с техните имена хората са измисляли и слагали на всичко, от което се страхували, за да ги омилостивяват.
    В стихотворна форма си е направо за книжка!
  • Продължаваш да натрупваш знания в нас! Браво, Ради! Ръкопляскам ти!
  • Много ви благодаря, приятели!
    Предполага се, че латинското име Danubius произлиза от праиндоевропейската дума *dānu („река“). Danubius е и име на речно божество.
  • "Извирам от Черната планина, планината на Хензел и Гретел и още много приказки. На Черната планина има кръстена и торта - Шварцвалд"
    На речен бог е кръстена или името ѝ означава речен бог? Това не съм го ззнаела.
  • Много забавно, учещо, попълващо дори празнини в знанията на възрастните е това, което си написала, Ради! Мога само да те поздравя и да ти кажа браво!
  • Гатанката ти е цяла енциклопедия, .
    Поздрави! Успех!
Random works
: ??:??