Nov 24, 2010, 5:27 PM

Есен 

  Prose
592 0 4
3 мин reading

ЕСЕН

 

В ЗАЛЕЗНИЯ ЧАС

       Кòсите лъчи на залязващото слънце за последен път докосват с любовта си височината, на която аз стоя. Прощално галят оределите листа на клоните на дърветата в последния ден на септември и златят върховете на прегорялата трева в краката ми. Топлината им пълни очите с надежда, обгръща с длани заоблените лица на узрелите ябълки, които  изпращат слънцето с усмивка и с очакване за нови срещи и за нови приключения. Лъчите целуват с устни гладките зачервени бузи на плодовете, под погледа на ревнивия вечерник, слязъл от Балкана и галещ всичко с дъха си. И е трудно да се разбере в дълбоката тишина, под есенното небе, слън­цето ли ухажва плодовете, или те него. Едно обаче е ясно от погледа на билата на вечерните хълмове, че планината е доволна и се радва на такава близост, на такива топли отношения. Дори реката е доволна, защо­то е хванала с ленивата си вода отражението на грими­рания от залеза облак и бълбука в бързеите с разпененото си щастие. Аз виждам как животът си тече край мен, през мен, щастливо, в лъчезарието на този хубав залез и върши мълчаливо своето поредно чудо.

 

ЛИСТОПАДЪТ

       Листопадът кръжи около селото, като гладна лиси­ца. Рижата му опашка се мята между буците в преораното стърнище и дебне да се вмъкне в гората и храсти­те наоколо, в които още лятото се разпорежда.
       Как завижда само в този миг на вятъра, който има достъп до примамливите листа и може да играе по цял ден с тях, да пее и танцува. А той трябва търпеливо да чака своя ред. Щом неговият час удари, тогава, ех, тогава ще може да прегърне и целуне всяко едно листенце, да го завърти във вихрен танц. И така прегърнати, ще ка­пнат на изстиващата вече земя. С плахи стъпки и с плу­внала в очите тъга по чезнещата синева на небето ще се придвижат в новото си измерение.
        Само едно не може да разбере листопадът, макар че от толкова години насам се опитва: дали дърветата тъгуват за съблечените от него празнични дрехи, или се радват, че им е олекнало? Но тъжна загуба ли е това, щом в бъдещето ги очаква нова, още по-красива дреха?
       Кръжи листопадът, червена лисица, край моето родно село и чака реда си.




 

© Иван Хаджидимитров All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Любимият ми сезон...
    Така хубаво нарисуван с думи... и с такова мощно въздействие...
    Пак ме разплака... каква красота само!!!
    Поздравления!!!
  • Чудесен израз, без нищо излишно.
  • "Листопадът кръжи около селото, като гладна лисица. Рижата му опашка се мята между буците в преораното стърнище и дебне да се вмъкне в гората и храсти те наоколо, в които още лятото се разпорежда."
    Много ми хареса!
  • Прекрасни сравнения - есенно-листопадни преживявания...не Ви е било трудно да опишете меката, нежна, есенна красота на Балкана!!!
    Снимката е невероятна, с много наситено синьо-зелен-жълто-червен-пастелено-розов нюанс...!!! Вълшебен дъбов листопад - завихрен...!!!
Random works
: ??:??