Nov 27, 2014, 7:28 PM

Химикът 

  Prose » Humoristic
590 1 2
2 мин reading

ХИМИКЪТ

 

Силно изразеният му косопад в областта на върха на главата го правеше да изглежда като средновекомен мисионер. Само му липсваше традиционната за тези люде кръгла шапчица, която да прикрива или да създава плешивината. Като добавим към това гърбавия нос и подпухналото лице с огромни черни сенки под очите, завършващи с провиснали торбички, трябва да признаем, че човекът изглеждаше отчайващо. Ако кажем, че беше грозен, ще сме прави, но пестеливи: той беше направо отблъскващ.

Преподаваше химия в третото по големина училище в града, в който имаше три училища. Класът му се състоеше от деветима малчугани и три момичета, които го замеряха понякога с разни неща – част от тях еластични, а други неестетични. Всичко беше почти търпимо, докато един ден директорката го извика и го попита:

- Ти с каква киселина мажеш лицето си след бръснене?

Химикът се зачуди. Използвайше автършейф „Тройной”, руска изработка, която можеше да се използва и за смазка на гаечни ключове. Миризмата му беше противна, но трайна.

- Използвам дезодорант – обясни учителят, без да разбира напълно нито въпроса, нито отговора, който даде.

Директорката го изгледа подозрително: не му вярваше.

- Има оплакване срещу теб. – Подаде му два листа хартия с изписан кратък текст, а под него – имена с подписи. – Използвал си препарати за замърсяване на околната среда и водите в училище.

- Аз ли... Кога... Защо? - Химикът съвсем се обърка.

- И аз не знам защо, но ще трябва да го обясняваш пред полицията. Омръзна ми от тебе. Хайде, заминавай за районното управление. Ако ти изтърпят миризмата, може да те разпитат и да те пуснат.

Учителят по химия провеси гърбавия си нос и понесе тялото си към полицията. Спестяваше пари за нови обувки, че тези вече се бяха разложили върху краката му, и затова напоследък наистина не се къпеше редовно и вместо „Тройной” използваше антифриз.

Не го разпитаха в полицията, нито го вкараха в ареста.

Чух наското да казват, че вече не се върнал и в третото по големина училище в града, в който имаше три училища.

После някой спомена, че с името и миризмата си обогатил Менделеевата таблица. Кой знае. Той беше плешив и грозноват учител по химия, който се къпеше рядко и спестяваше за обувки.

© Владимир Георгиев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??