Dec 8, 2021, 6:16 PM

Марсала* 

  Prose » Others
625 3 5
2 мин reading

ЦВЯТ МАРСАЛА*

 

 

 

Цветът Марсала е комбинация между тъмновишнево и кафяво. Старо скъпо вино и качествена телешка напа. Тютюн и къпини. Шоколад с малини. Пура и уиски. Червени портокали с канела. Кестени с чили. Печени ябълки с ром. Блат за парфе с какао и херес. Плодчета от бъз, посипани с кафява нерафинирана захар.

Тъмновишневи божури в глинена стара делва. Сатен с брокат и старо злато...

 

Малко хора могат да определят точно какво се крие зад,  или какво е съдържанието на цвета Марсала. Звучи, изглежда, ухае, някак аристократично, зряло и в същото време артистично и бутиково. Цветът Марсала се случва бавно и пестеливо. Не скъпернически, а мъдро. Не може и не бива да гребеш от него с пълна лъжица. Съчетал страстната дълбочина, изобилие, аромат, емоция и бъбривост на виното и семплостта, здравината, гъвкавостта, уханието, мълчаливостта на качествената и безупречно обработена от стар майстор кожа. Почерняло от слънцето канелено тяло едва докосвано от пареща от страст ръка…

 

Понякога и любовта се облича в цвят Марсала. Елегенатна, бавна, тежка, скъпа, докосната до последния детайл – до мислите, думите, емоцията, виното, червилото, лака за нокти, парфюма с лек повей на джинджифилов цвят и бърбън, мястото, песента, цвета и аромата на свещите, компанията...

 

Марсала е онзи вид любов, при който се срещат две зрели самодостатъчности, две напълно изградени вселени за да се докоснат с всички сетива и танцувайки да сътворят магия. Марсала любовта не запълва празнотите, тя споделя пълнотите. Тя е онази любов, която зрее, отлежава и помъдрява като виното. Онази любов, която е здрава, гъвкава, семпла, рядка като висококаратов диамант. Която се топи като нерафинираната кафява захар в сладкия топъл сок от плодчета бъз. Онази любов, която ухае на мъжки парфюм с нотки на ароматен тютюн и неизвървяни бленувани пътища. Която танцува боса и е пряма, гола, безсрамна, дива, тъмна, непозната, бурна, дълбока и същевременно толкова богата. В нея не може да се гмурне никой, който „не се е научил да плува”. Тя не е за плажа и за младостта на живота. Тя е бавна, дълга, несигурна и в същото време яка като кремък. Колкото и да я пренебрегваш, ще те издържи. Ще те разбере. Ще те познае. Ще ти разчете линиите на ума, ръката и сърцето...

 

Марсала любовта – сок от нар и емоции, наредени в сърцето точно като рубинените зърна на разпукнат от зрялост нар в късната есен. Марсала е есенната любов, когато реколтата се събира, тъпаните задумкват един древен, езически земен ритъм, а животът е опитомен, отлежал и много, много скъп. Тя е тиха, но акустиката й е огромна. Можеш да я преживееш и да я усетиш с цялото си същество и сърце само ако си научил и разбрал значението на толкова много думи, че общуваш в пълно мълчание…

 

Марсала* - вино, което се произвежда само и единствено в едноименния град на о-в Сицилия.

© Dimitar Ikimov All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Името на града е дадено от сарацините и означава " пристанище на Бога". Описанията и размишления ти сякаш ме потопиха в това пристанище!
  • ГаляБорисова (Галя Борисова)- възможно е. но е и твърде трудно. особено в днешното консуматорско общество. бил съм преди доста години в Марсала...и затова написах тази кратка история, която усетих там..благодаря за коментара!
  • Марсала – изкуството да търсиш, да откриваш, но и да създаваш красив, задълбочен и мъдър живот! Поздравления!
  • Благодаря от сърце!
  • Красота! Поздравления!
Random works
: ??:??