Sep 30, 2011, 4:21 PM

Мила, мила, бабо Ленко! 

  Prose » Letters
1631 0 7
1 мин reading

                                    М И Л А,   М И Л А,   Б А Б О   Л Е Н К О !                                                                  Ч Е С Т И Т     Р О Ж Д Е Н   Д Е Н !

 

Родена  съм на осми август, 1919 година. На 92 години съм... днес  ги навършвам.  Труден живот живях, труден. Четири деца родих, отрано останах вдовица. Сама. Сама с децата. Три дъщери и един син. Родена съм няколко дни преди  Богородица. Светъл ден... Гледам я. Слабичка и крехка, изтъняла, изтъняла, събрала цялата радост и мъка на всичките си четири деца и на техните деца. На внуци и правнуци... очите ù влажнеят, гласът ù леко се загубва, тя реди живота си. И гладен, и сит, и хубав, и лош, и тъжен... живот. Живот... лъжовен. Но не му се давам. Знам. Знам, искам да ù кажа. Още качваш цяла зима дърва за печката и метеш стълбите, още копаеш по градината и поливаш, още си плетеш ония хубави чорапки и си переш сама дрехите, и бързаш да се изкъпеш.  Още слизаш сама от колата и тичаш като пъргава козичка, и внимаваш да не преядеш. Тя ме прегръща. Такава духовна сила и прилив на енергия усещам, такава човешка топлота, че я усещам... като майка. Като малка, жива Богородичка. Прекрасен миг! За първи път прегръщам толкова голям човек. Чувствам се като целуната от Господ. А тя е само баба Ленка! Баба Елена, майката на моята приятелка Наташа. Трябва нещо да ù пожелая, та това са цели 92 години. Боже мой, все едно още един мой досегашен живот. Тя щастливо се усмихва. Поглежда си ухапаната ръка от котката. Превързана и имунизирана, точно на китката, ми прилича на тежка и красива златна гривна.  Отива ù. Чистичката и басмяна синя рокличка ù стои като на момиченце, среброто блести в косичката и двете фибички прибират всичките ù дълги, дълги години... Живота ù. Дълбоко, дълбоко в душата. За нея си... само.  Готова съм да се разплача. Май плача... Да си жива и здрава, бабо Ленко! Още  много, много години да си ни пример за дълголетие, за достоен и напълно обикновен живот, за правилния път, който... ти си избрала! ЧЕСТИТ  РОЖДЕН  ДЕН! Сега аз те прегръщам!

 

                                                    С уважение  от  Стефка   Галева                                         

                                                                                            Гр. Сандански - Мелник

 

© Стефка Галева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да сте живи и здрави...до 102 години !!! Прегръщам ви!
  • Наскоро една възрастна женица ми пожела да сме живи и здрави, че да се виждаме по-често, че годините се извъртяха, изгубиха се...С тъга и радост искаше да ми разкаже за младостта си, за изгубилите се близки по пътя...Изслушах я и ми стана топло от усмивката и, и желанието да не бъде забравена...
    Нека не бъде забравяна и твоята Ленка! Да има сили да надживява още лошотията на света...
  • Разчувства ме, Стефка!
    Усетих духовната сила на баба Ленка.
    "Слабичка и крехка, изтъняла, изтъняла, събрала цялата радост и мъка на всичките си четири деца и на техните деца. На внуци и правнуци..."
    Поздравявам те за този стойностен текст!
  • Виртуална прегръдка и от мен за такъв голям човек!
  • Това писмо е пълно с топлина.
    Браво, Стефче! Живот и здраве да е!
  • Трогна ме! И аз познавам една жена на 92 години -финна, изискана, говори тихо и с усмивка, очите й все още имат блясък, който ми дава топлина и сигурност. Да ти е жива и здрава баба Ленка, Стеф! С поздрави сърдечни!
  • Трогателно!
    Уютно, топло писмо...
    Радвам се, че си тук, Стефче!
Random works
: ??:??