Jun 19, 2024, 8:15 PM

На футболна вълна 

  Prose » Narratives, Humoristic
244 1 24
2 мин reading

          Подготвях се мълчаливо, като за велико преселение. Чаши, четворка кентчета бира-спонсор, чипс-спонсор, ''БОНИ'' с месо, набор колекционно намаление Кокакола и Фанта за сина...поредния футболен мач от Европейското първенство по футбол скоро ще започне.

Изключих  телевизора, защото ми писна от коментатори-разбирачи от студиото или някаква гадателка пророкуваща кой ще е новият Европейски шампион.

Три минути  преди започване на срещата са достатъчни, едно време ламповия '' Рубин'' загряваше 15 минути и пазехме тишина да не би да му се размърдат цветовете ако вдигаме шумотевица.

Малкия ме гледаше иронично и мърмореше.

- Подготвяш се да гледаме мача ли. Ами нали нашите пак не играят...е, поне ще гледаме нови татуировки, то и без това по нашите футболисти вече няма място къде да се татуират, пък и им ги знаем. 

Погледнах го, браво нали е момче и трябва да гледа футбол, великодушно го поканих с ръка.

- Тате, тате, ти какво помниш от Световното по футбол в Катар...

Отново го погледнах и без малко  да му намигна  похотливо с око.

- Така си и знаех. Онази хърватката с червено-шарения,... така де, дето й се виждаха.

На мама са по-хубави, и вероятно по-твърди...

Хвърлих му един по-кос поглед

- Така де, ти си ги  знаеш...- промълви синът - А защо ли не й даваха краката, сигурно са кривички, а на мама са прави, нали

Виж го ти него, а ние го мислихме за мъничко момченце.

- Знаеш ли аз какво запомних от онова Световно, а тате  - не спираше той - Нали султанът награждаваше най-добрите футболисти. Запомних учуденият му поглед, когато награди оня вратар с малката главичка, може би със златна ръкавица, и оня  вратар си я сложи отпред и поклаща, все едно след малка нужда, да не капне последната капка в гащите му.  И тогава султанът го изгледа, не толкова възмутен, колкото учуден от просташкия му жест.

Вярно бее, може да си голям вратар, ама си оставаш с малка главичка, помислих си.

- Тате, а сега оня гущер ще го отнесе ли, дето не позна , че Шотландия ще паде...

- Ей, а другите деца интересуват ли се от футбол, нямате ли си момиченца да се държите за ръчички

- Имаме си, заради тях се интересуваме, иначе ще ни обвинят , че сме...,така де, сещай се, и налитат на бой, ако не си от тяхният отбор.

Трите минути трябва да са минали, включих телевизора, свиреха химн, а играчите нестройно припяваха...

- Хайде сядай на любимия си фотьойл, отваряй си питието и да гледаме докато майка ти е в кухнята

- Тате последно, защо на чичо Митко от първи етаж, му викат Митьо Безстрашния...

- Ами защото гледа редовно  футболни мачове и не го е страх от жена 

- Но той, нали не е женен - любопитства сина

- Да де, и за това не го е страх - важно отбелязах.

          Съдията наду свирката и даде началото на поредният футболен мач от Еврофутбол 2024...

© Petar stoyanov All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • По моему говорехме за хумор. Дали ще предпочетете хумора на Парцалев, деликатния, човешкия, или хумора на Рачков, просташкия, цицорестия, който е манифестиран тук, избор е на всеки....
  • Говорехме за спорт, футбол в случая, но изместихте центъра ...
    Трииют, край на мача
  • Без да е в кръга на шегата, ако дете възприема майка си като сексуален обект, то детето има сериозен психологически проблем.
  • Е Блу, всичко е в кръга на шегата, но е по-добре да говорят за кекса, отколкото за райски газ
    Паленка, самата истина е, даже и да се засрами човек, колко много работи знаят и е по-приятно да гледат ''яка, надарена мацка'', отколкото даскалица ухаеща на пържена риба или яхния.Ето тук вече, не може да се каже'' А едно време какви дАскалици имаше ''
  • Никой не отрича, че децата знаят всичко, особено за секса. Писах на мен как ми звучи. На вас явно подобни изказвания ви галят ушите.
  • и паленка, и Валя са го написали: децата всичко знаят!
    Какви по+ горещи разговори водят тийновете помежду си, как се заглеждат по даскалиците и майките на съучениците си. И какви пожелания отнасят, като се карат. Нищо чудно синчето да го е чуло от някой съученик.
    И по наше време беше така, и сега ги "подслушвам" без да искам по градинки, в транспорта и др.
  • ВСЕ ПАК БЛАГОДАРЯ ВИ,...'' на мама са по-хубави и ВЕРОЯТНО по-твърди '', къде е пошлото, детето не е на 18+, щом с момиченцата още се държат за ръчички. Нима сегашната мода не предлага всичко на показ, а не ви ли се е случвало, в домашни условия и жега, просто блузката да е надяната на голо, навеждаш се да гушнеш детенцето си, и ... хоп гълъбчетата се покажат през широкото деколте. Мисля, че НЕ това беше идеята, а запленеността от най-масовата игра '' топка с плондер, два камъка за врата...'' Паленка точно го е написала. А сега гадатели, гущери, понякога неадекватни коментари от студиото.
    Валя, наистина , децата знаят всичко, от разголената хърватка и погледа на султана до кой каква татуировка има.
    Приятно гледане на мачовете.
  • Беше ми забавно да прочета!
    Поздрави, Петре!😃😃😃
  • Децата знаят всичко.
    - Тате, а сега оня гущер ще го отнесе ли, дето не позна , че Шотландия ще паде...

  • Спиро Киров, въобще не съм съгласна с тезата ти за иронизиране. Има някакви граници, които трябва да се съблюдават. Иначе продължаваме да си възпитаваме чалгари, за които обема и твърдостта на някой органи /женски или мъжки/, обема на банковата сметка и на двигателя на колата са основните ценности. Постави се в ситуацията - имаш син и той коментира гърдите на жена ти, която е и негова майка. Как ще реагираш? Или според новите ценности за легализиране на инцеса, такъв разговор се приветства.
  • Anyla - за това не коментирах диалога, защото си помислих и аз това, което коментираш. А и съм познавала семейства, които навън се държат и говорят по един начин, а у дома по друг, на принципа "съм истински и говоря което мисля", цапнати в устата. А Цар Футбол е в състояние да извади истинското у милиони хора!
  • Моля да бъда извинен, че отново се намесвам, като ви уверявам, че нямам никакво намерение да адвокатствувам!
    Позволете ми да споделя моето виждане по въпроса за "детето" и неговите коментари. Можем да погледнем на нещата и от друг ъгъл. Та, нали става въпрос за художествено произведение, при което не е задължително да бъде строго следвана хронологията на което и да било реално или нереално събитие. По мое мнение - точно по този начин е провокирано усещането за абсурдност и девалвация на чистотата на ценностите ни. И в спорта, и в бита ни и изобщо в нашето съвремие. Авторът иронизира опошлялото ни и "обрулено" (както казваше един велик човек) битие.
    Аз поне така го виждам.
    Горното за сведение!
  • Всъщност, си права, казвам го, защото си го помислих същото, даже неудобно ми стана, но реших да го пренебрегна, защото, като цяло, харесах творбата.
    Петре, вярвам, че няма да се засегнеш - казвам го честно и е факт.
    Иначе пишеш готино и леко, и даже този момент, като цяло не ми се връзва с другото, което съм ти чел, но това си е лично мнение, естествено.
  • На мен пък, сигурно защото съм консервативна, коментарът на детето за циц.. на майка му ми звучи пошло. Я любителите на футбола да се замислят, ако синовете им правят такива изказвания за майките си, дали ще им хареса? Може пък и да изпитат гордост за избора на съпруга. Нямам представа как разсъждават мъжете.
  • Адреналинът! Емоциите, които ни карат да преживяваме и гордост, и разочарования. Най-великата игра, защото е и най-достъпната. Като деца как играехме: само една топка с плондер, разчертаваш, по два камъка за врати и това е. Няма екипи, зали, настилки, уреди и т.н. А най-големите залагания са там. И сега си спомних, че като се спукаше плондерът, всички събирахме стотинки за нов и продължавахме.
    А защо е привилегия на мъжете? Защото жените не им даваме друго да правят, отнехме им привилегията да правят салати, слагат масата, носят лед, чаши, мезета, готвят... Какво друго му остава на човека освен да се разпльока пред тв-то и надвиква с него и отвреме навреме да уважава половинката си с внимание "я донеси това,, я подай онова" 😄
  • И на мен ми хареса, с приготовленията преди всичко... Подобни ситуации и у нас с мъжете, ( аз мачове не гледам), когато не откривам в хладилника подковата ( луканката) на сутринта след мач ... А децата са любопитни и за какво ли не питат...
  • БЛАГОДАРЯ ВИ,МислителКаменов, anila, Ranrozar, но като започнем от страна от жените, чааак до сегашното европейско.
    И наистина ,какво помним от миналото Световно,...разголената фенка, значи стават 12 играча, и аржентинския вратар, който вероятно го няма в гащите си . Но , иначе обичаме футбола. Кефим се и аплодираме 22 милионери как бягат и се бутат за една топка.
    И съжаляваме разбира се, че вече сме доста далече от съвременният футбол, но нали сме в играта за ''тотото''.
    Радвам се, че съм предизвикал у вас радостни емоции.
  • Пък,тъй като ще говорим за жени,защото футболът е привилегия на мъжкото съсловие;и аз се страхувам от жени!Колко ли хубавици съм ухажвал с:"Уау!Страшна си на пръв поглед...Но в леглото си като уиски с две бучки лед!Направо си онова Bloody Mary без добавка на аксесоари от вида на бикини и прочие други подпиращи балкона средства!"И нали мъжкото население в семейството ни преобладава 3:1,всъщност само с внука гледаме футбол!Баща му беше баскетболист, чичо му си пада по пейзажите и по цял ден "цапа" в ателието си,че въобще не се позаглежда в екрана на телевизора...
    И все така,може би е вярна онази английска поговорка:"Всички играем футбол, но на края печелят германците!"
  • А пък на мен ми хареса.
    Смешно е, разбира се. Смешно е това с неизбежните приготовления преди мач. Смешно е, че дори от времето на "стария Рубин", та и до днес все така се надяваме, че на следващото световно/европейско и нашите ще изиграят поне първата среща. Смешно е, че гореспоменатите "наши" дефилират с невиждано самочувствие, породено вероятно от феърплеят в залозите на черното тото. Смешно е, че коментаторите говорят тотални небивалици, от които ти идва да освирепееш и добре, че не си "на една ръка разстояние" от тях.
    Смешно смешно, ама взе да става и жалко. И детето вече знае, че нищо няма да се промени, но поне да се насладим на уловените мигове на операторите по стадионите. Това, че нищо няма да се промени, го разбраха най-сетне и наивниците Стилиян и Бербо. (Да са ни живи и здрави момчетата!)
    Смешно смешно, ама си е жалко.
  • И мен не ме е страх от жени... щото мого слушкам 🤣
    Поздравявам те.
  • Е, браво.Но, ако не се смееш, какво губиш...Или същото ако се смееш. Радвам се, че се отбиваш и при мен от скука.
  • Ами не е много безплатно. В последните 3 години все ме карат да се смея и уж все е безплатно, а "сиреньето" е с пари. Виждате ли, и аз го хващам хумора. И още нещо - тъй като съм подложен на остракизъм, не бих могъл да продължа разговора с вас, което, между другото, доста ме радва, така че, само мога да ви окуража - давайте, има доста, дето се смеят "безпричинно". Те са вашите хора....
  • Карай бе Ананиев, смей се и безпричинно ,и където искаш. Нали е безплатно
  • Изумително безсмислен текст... така и не разбрах къде трябваше да се смея. В американските сапунки поне са се погрижили това да е отбелязано... Никога няма да разбера защо според "творците" у нас хуморът непременно е свързан с цици и гащи....
Random works
: ??:??