Jun 8, 2021, 5:26 PM

Нов ден 

  Prose
609 4 7
2 мин reading

 

 

 

Има ли звезди в небето на скръбта? Ад ли е Рая след края на любовта?

Върволица от въпроси се нижеха в главата на Галя. Отговаряше на един, още недовършила идваше втори, трети… унасяше се и се будеше от мокротата под лицето си.

Нов ден! Птичият хор я поздравяваше за добро утро. Свеж бриз разгръщаше пердетата и рошеше косата й, безразборно разпиляна по мократа от сълзи възглавница. Усмихна се на лъча, проврял се през пролуките. Издайническа сълза просветна, отразявайки светлината на новия ден.

Дали е тъмно изток от рая? Рая, който Той напусна… сега беше само черна дупка. Тъмнина - да не личат следите на самотата. Нахлузи натежалите от желания чехли и се затътри към банята.

“Нов ден” - пееха птиците. Нов ли? Него го няма…Болката е все още тук... Нищо ново!

“Нов ден” - нашепваше в ухото й летния бриз и повдигаше края на хавлията й.

“ Да, ще се измия… Ще отмия солта, засъхнала по лицето ми” - мърмореше си Галя.

“Нов ден” - слънцето блесна в лицето й с цялата си мощ, от което тя затвори инстинктивно очи.

“Да… ще затворя врата след теб… ще издърпам самотата от завивките и ще я просна на слънце” - нареждаха мислите й.

“Нов ден” - се изливаше от дýша върху нея и отмиваше всяка следа от липсваща нежност, попиваше в кожата и подхранваше измъчените от страх клетки.

Нов ден… я гледаше от огледалото.

Вятърът вчесваше косата й, слънцето проблясваше в пъстротата на очите й, птиците разпяваха душата й. Дъх на кафе …отнякъде…пробуди сетивата й.

“Ами да - тъмно е на изток от рая, но ако стоиш там” – отговори със закъснение разумът й. “На изток винаги е светло, ако следваш лъчите”

“Ти можеш ” - каза Някой, който й подаваше кафе през незнайно как отворилата се врата.

Нов ден!

 

© Ангелина Стойчева All rights reserved.

The work is a contestant:

Къс разказ »

8 Position

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Хубавото на този разказ е, че тук присъства потокът на съзнанието, което определя и поведението на героинята.
  • Много е хубав разказа ти! Успех ти желая! Поздравления!
  • Успех, Ангелина!👍
    Но има проблем с условията на конкурса.
    Няма да повтарям, нещо вече казано.
  • С оромно удоволствие гласувах за произведението Ви! Прекрасно е написано, изразява чувствата ми през почти всеки следващ ден.
  • Миночка, благодаря ти от сърце!
    Севдалин, благодаря, че прочете и остави коментара си. Уважавам мнението ти!
    Прекрасен почивен ден!
  • Фабула и поне трима герои. Фабула... на кантар, но няма трети герой.То и втори няма
  • Хареса ми, давам глас!
Random works
: ??:??