ОМЪЖВАНЕТО НА АНАСТАСИЯ Баба Ленка разказва как се оженили майка й и баща й. Мъжът със седемте дъщери, няколко години след раждането на Анастасия починал. Семейството не било бедно, но докато омъжи дъщерите си, в течение на времето и липсата на мъжка подкрепа, започнало да обеднява. Анастасия станала хубава мома, но ергените не я искали, защото семейството й било вече много бедно. Годините минавали и момичето минало годините, на които обикновено се женели момите. Майка й и съседките се обезпокоили, че няма да може да се омъжи. Разшетали се възрастните жени из селото и започнали да търсят ерген. На другият край на селото живеел един момък за женене, но и той не можел да си намери мома, защото и той бил беден, бил сирак. Жените сговорили двамата да се видят, да се опознаят. И двамата били млади и хубави, макар, че момичето било на години по-голямо от момчето. Харесали се. Оженили ги, но момчето се срамувало от това, че взел престояла мома. За да не му се подиграват в селото, сутрин много рано отивал на нивата и вкъщи се прибирал много късно вечер. След една година им се родило дете. След година-две нивите им родили много жито, плодове и семейството се замогнало, измъкнало се от беднотията. Момъкът, вече мъж, разбрал, че благодарение на жена си, късметът бил влязъл в неговия дом. Престанал да се крие и срамува.
Благодаря ти за забележката. Името е едно и също в двете разказчета.
Поправих заглавието и едно име вътре в текста, но не поправих на другите места, където се среща. В България не се среща Атанасия. Така го разказваше нашата комшийка.
Е, това сигурно е било като шега пуснато: че момчето се е срамувало и страхувало да не го подиграват! Шегаджии и тогава си е имало!
А истината е била, че момъкът бил работен и затова е отивал рано на нивата, а се е връщал късно!
Но Анастасия или Атанасия се казвало момичето? Защото са използвани двете имена!
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.