Jul 3, 2019, 8:28 AM

От деня - 28. 

  Prose » Others
333 2 6
1 мин reading

Имам един познат даскал – абсолютен реалистичен скептик. И ми казва веднъж: „Утре ще се срещнем в кафенето, ако не се видим на някой стълб“…

А негова колежка се възмутила от безотговорното му отношение към смъртта. Що казал, че не иска некролози, нито посетители. Човек се появява сам сред няколко, толкова и стигат, за да го отпратят…

-       Ще дойда нарочно на погребението ти – рекла тя.

Пък той отвърнал:

-       Не ми пука! Няма ще стана да те посрещна, камо ли даже да те погледна…

хххх

А е добре да се живее щастливо – като малките деца. Слагаш пръстчета пред очите, никого не виждаш – значи и теб не виждат. Всичко е наред, в твоя свят си, където не може да проникне гадната реалност… Щастливец!

хххх

Сетих се за една позната. Любителка на книгите. Купуваше си и никому не даваше от тях. Логиката й беше желязна: „Аз си купих книга, той си купил салам. Изял го и сега иска и книгата. Не! Направили сме си избора и всеки да си носи последствията…“

хххх

Улицата. Един циганин – цветно записано на физиономията му, вика на друг подобен: „Пусни малко музика“. Оня пита „Циганска ли?“. Първият отговаря: „Не, народна…“

Ха сега, де… Не харесват циганските маанета и чалги? Или не искат музиката им да се определя като циганска? Вече е станала народна…

А те – новият народ…

 

 

Заповядайте - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Елке, Красе!
  • Желязна е логиката със салама... подсети ме за един случай- жената си държи в кашоните купища речници и понеже няма компютър (само последен модел телефон) ми се обади да ме пита как се пише на английски думата "речник"... защото да си надпише кашона... Записвай, Генек, после издай книга за "народното творчество" и не я давай на никой, особено на тези, които си купуват салам . А циганите - какво им остава на горките, освен да "прослушат" българска народна музика...
  • Харесаха ми "обикновените неща"!
  • Благодаря, Мариана!
    Най-най-обикновени... Делници...
  • Благодаря, Надя!
    Но аз само записвам - каквото видя и чуя...
  • Последното си го "заковал", сенсей. С онези, какви бяха? "Циганските" пирони.
Random works
: ??:??