May 10, 2022, 11:02 AM

Отново и отново 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
227 4 7
3 мин reading

Легна си спокойно. Вярно – нещо го стягаха гърдите през деня, но след редовната доза хапове и отпускащата баня, се успокои.

Жена му вече дремеше, когато той се мушна под чаршафите. Нямаше смисъл да й казва каквото и да е. Пък и отдавна бяха изчерпали всички възможни теми, освен острите подмятания, водещи винаги до скандал.

Лек, мързелив, по стандартен сценарий, с банални и познати реплики…

Хубава гимнастика преди нощния сън…

А се събуди внезапно, рязко, като по тревога в младите години, когато беше войник…

Отвори очи и завъртя погледа си. Черен мрак, тишина, усещане за нещо друго… Друго!

Ами разбира се…

Отново…

На редичката пред Съдбата е…

Огледа се пак. Повечето чакащи мълчаха и осмисляха положението си. Група негри довършваха ритуалния танц на плодородието, посред който внезапно минаване на американски въртолет с картечница ги беше отпратило във вечността. Намръщен абат се почесваше по тонзурата и се чудеше кога ще получи очаквания кеф от нови послушник, тъй като инфарктът не влизаше в намеренията му. Весела магистралка пробваше да установи колко е две и две – задача, непосилна й от времето в трети клас, когато едва шестнадесетгодишна се зае професионално с психологията на шофьорите. Дядо и баба се гледаха в очите и не можеха да проумеят как така от опита да попаднат на земен кеф са стигнали до небесно щастие…

А той вече беше наясно. Двадесет и втори път в тази чакалня…

Натам – по маршрута. Сега ще поприказва със Съдбата. Няма да й губи времето като негрите, очакващи среща с Великия крокодил, а попаднали на подобието му в женски вид. Но него Съдбата познаваше, той беше наясно с процедурите и …

Щеше да му даде ново направление.

Е, може да изкара някоя и друга небесна минута за регенерация. Значи – две или три земни години.

После дежурният архангел – дано е Михаил, че Гавраил, както има колики, дето не му помага и амброзията… Та архангелът ще му посочи новия маршрут в живота.

Защо изобщо да тръгва пак към оная малка синя планетка?

Зад архангелът обикновено стои грамадната Книга на съдбата, там с Божията ръка още преди да се появи писмеността на света, са записани биографиите на всички люде. И той – ще, не ще – ще живее точно по програмата на човека, чиято душа ще бъде…

Тогава? Къде е смисълът? Нарочил ли те е Бог за разбойник – златни монети на бедняците да раздаваш, все злини ще сторваш. Я някой ще се задави при пробата на метала, я друг ще си купи робиня, пък тя ще се окаже Божия помазаница и…

Но! Играта има правила. И той трябва да ги спазва…

Само дано не го произведат отново светец великомъченически. Последният път му вдигнаха бариерата към Рая с едно нарязване на парчета посредством голям трион… Абе, гадна работа… Ама, когато почнаха разфасоването с малкия… Хем сърби, хем боли…

Добре, де – опитна душа е, познати в Рая и Ада има доста, все ще попадне на приятелче от кръчмата в Чистилището. И ще се разберат – ще го уредят на топло място, ще му дадат командировка в някоя душа на болно дета. Та хем да не се тормози много време на тая пуста Земя, хем да има осигурено място в Рая. Поне за две – три вечности…

Че му омръзнаха тия командировки, тия подвизи, тия любовни истории…

В края на краищата душата иска покой, а не постоянно състезание със себе си…

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Надя, Мария!
  • Този тънък хумор, с който разказваш, е отличителна черта на таланта ти. Поздравявам те, Генек!
  • Усмихна ме, сенсей.
  • Благодаря, Елке, Дочке, Пепи!
  • По-топло място от до казана с ракията има ли? 😅
    От както българите започнали в казаните да варят ракия, Адът за тях се превърнал в по-голям Рай от Рая!
    И опашките пред вратите на Рая се преместили в супера за олио.
    О, времена! О, вечности!
  • "Добре, де – опитна душа е, познати в Рая и Ада има доста, все ще попадне на приятелче от кръчмата в Чистилището. И ще се разберат "
    И там ли с връзки? Съвсем я закъсахме, значи.
  • Поне две-три вечности! Хубаво е!
Random works
: ??:??