Aug 7, 2022, 12:42 PM  

Паяжината 

  Prose
471 2 19
4 мин reading

                                      "Верига от верижки"

       От няколко минути вяло ровеше в носа си. Пред него светеха трите монитора и около дъговидната клавиатура, бяха съборени кенчета от енергийни напитки. Три сини таблетки  и безкабелната мишка. Стаята тънеше в мрак от спуснатите щори. Не знаеше, дали е ден или нощ, но знаеше, че е велик и съдбите на хората са в ръцете му. Съсредоточи се и бясно започна да пише. На екраните се стичаха, като водопади букви, цифри и знаци. Взе още една синя таблетка, като нервно опипваше грапавата кожа на лицето си. Набеляза една пъпка и започна да я стиска. Изпука между пръстите му, а после ги обърса в мърлявата си фанелка. Натисна "Ентър" и по света на безброй екрани светна " До тук с интернет, Безмозъчни!!!". Мрежата зацикли в нищото.

Беше Единственият!!! Беше Бог!!!... И изведнъж мониторите изгаснаха,  а големият UPS премигваше без да се включи. Настана мрак и тишина...

 

   Седеше на дивана, а на масичка имаше отворен лаптоп, GSM, чаша уиски и димяща цигара. Чакаше. Навън изгревът бавно настъпваше. Знаеше, че е сам, толкова сам сякаш на планетата не бяха останали хора. Всъщност за него хората на тази земя, бяха един човек. Няколко врабчета шумно се биеха на перваза. Натисна бутонът на мишката и в стаята зазвуча "Пер Гинт". Отново бродеше по фиордите на ледената самота. Малка точица носеща любовта сред ледовете.

Телефонът изписука. С трепереща ръка трескаво го вдигна. Имаше съобщение... "Месечната сума за телефон 08******* е 0 лв. и 00 ст. Благодарим ви, че използвате услугите на нашата компания! Пожелаваме ви щастие!". Да той искаше да си купи щастие, но никой не го предлагаше, като стока.

Екранът на компютъра премигна и на него излезе надпис " До тук с интернет, Безмозъчни!!!" и после загасна. Същото се повтори и на телефона.

Стана отвори вратата и излезе бос в росната трева. Усети, че не е сам, а попиваше от щастието край него...

 

   Целият апартамент миришеше на дафинов лист и зеле. От хола се носеше мощното хъркане на мъжа и. Отвори врата на кухнята и го видя. Легнал на дивана по потник с разлят, космат корем.

- Моля те, хъркай по-тихо!

- Ммм... Дааа...

Той се завъртя и премлясна. Избърса с ръка протеклата лига и продължи една октава по-тихо да хърка.

Върна се в кухнята. Разбърка яденето и седна до масата. Отвори лаптопа и се зачете в един любовен стих. Толкова чувство и щастие имаше в него. Липсваше и истинската обич. Натисна иконката с писмо и написа "Колко много жадувам за любов!!!". Миришеше на загоряло. Стана и изключи котлона.

От детската стая се нададе крясък:
- Мамооо... На компютъра пише нещо... И угасна...

 

    Излезе гола от банята. Носеше се аромат на треви и свежест. Отвори лъскавата кутийка и разгъна нежните бикини. Бяха, като паяжина с пеперуди. Обу ги и се огледа в голямото огледало. Дааа, беше красива, много красива. Господ бе вложил в нея съвършенството.  Седна в трапезарията пред стъклената маса и се протегна към лаптопа. Усети студенината на стъклото, като го докосна с гърдите си. Започна отново да пише на поредния разгонен старец.

" Сърдита съм и няма да ти говоря, докато не ми се извиниш!!!"

След минута дрънна съобщение на компютъра.

" За теб бих направил всичко! Обичам те!!!"

Прозя се и взе от фруктиерата една праскова. Захапа я, кехлибарени капчици потекоха по устните и бързо се стекоха надолу към ефирните бикини.

- Мамка му... Оцапах си гашичките! Аман от тия шибани дъртаци!

Стана и взе салфетка. Обърса се и видя, че на екрана има надпис " До тук с интернет, Безмозъчни!!!" След това премигна и угасна...

 

  Паяжината светеше с безбройните си сребристи нишки. Гледаше я с призматичните си очи, всяко едно от тях затворило вселена. Кракът му стоеше на едно от влакната и усещаше пулсациите. Очакваше, поредната муха да се оплете. Бе създал най-великото творение. Паякът - Бог. 

Нишката потрепера и той се затича по нея, понесъл сънотворната си отрова в кухите зъби. Там го очакваше поредната жертва търсеща илюзии...

 

  В безкрая две тъжни очи гледаха полето от паяжини и паяците. В очите му имаше, толкова много Обич, но паяжините пречеха да я видят.

© Гедеон All rights reserved.

Author has locked rating.
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Добре!!! Именно паяжината на илюзиите ни прави слепи.
  • Този разказ много ми хареса. Не знам какво замърсяваш, аз бих казал обратното, поне за сайта, според мен. А иначе за съществуването на интернет, аз много-много не го обичам... Може да сме всякакви, но е факт, че в интернет много от нещата са направени, че да търгуват с внимание и да купуват и продават времето на човека. Има един филм “Социална дилема”. Имаше го в нета преди, гледах го като излезе през 2020. За социални медии говореше, но принципът на много интернет места е подобен. Соц. медии са направени да замазват очи и да хвърлят паяжини. Трудно е да се използват по предназначение. Или поне, на мен ми е трудно. Стар ли съм да се адаптирам, не знам. Ами каквото такова, не съм адаптиран. Правя си почивки, сред природата. Без телефон. Без компютър. Страхотен разказ, Вал. Както винаги.
  • Всичко с което се прекалява може да се превърне в паяжина, която да ни погълне и като мухи да се мятаме в нея. Мисля, че Бог няма нищо общо с това, а човек страда от акъла си или липсата на такъв. Разказчето ти е философско, но от коментарите разбрах кога имаме диария или катаракта. Беше ми интересно.
  • Прекратявам и коментарите си, защото от тях се носи мирисът на моето Голямо АЗ.
    Желая ви Щастие и Любов!
  • Можеше и по-лошо да е, например - да не се публикуват снимки, които не са обработени от самият него или снимки, чийто автори не са взимали уроци от него. Така че, да благодарим на Бог и нека ни пази от по-лошото
  • Пълно е с мухи и ще излезе, като ефирна снимка, защото не се вижда първопричината.
    А и редакторът на раздел "Фотография" ме "обича" много и ще го изтрие, защото не съм го обработил с необходимите филтри от програмата "Бреф- дуо- актив"
  • Не вярвам. Я снимай и качи във фотография, това си струва да се види хи хи
  • Понякога паяците плетат паяжини на такива места, защото се въртят много мухи. Заради примамливия за тях "аромат".
  • Поне за една важна част от теб можем да сме сигурни, че паяжини няма да хване Напредваме.
  • При оток на червата се получава диария. Така че отивам да наторя двора.
  • Оо, проблемът май ще се окаже по-сложен - късо съединение в дългото черво в следствие на което дебелото черво е надебеляло
  • Тук се заформи нещо, като Валпургиева нощ, чакам още труженички с метли.
    Ми аз съм л**но с емпатични възможности и имам, дори слух, зрение и обоняние. Общо погледнато нещо близко до "съвършения човек".
  • Брех, кво мощно усещане, бе, усеща усещанията на целия сайт и прави заключения от тяхно име тц тц
    Чакай, ninasar, че тука и за нас става дума, действа мощно общоусещане на усещанията ни
  • Вземам метлата и идвам, щураче. Какво си мислят тия паяци! Обичта ще победи все пак. Поздравления, Жабок!
  • Общото усещане за мен.
  • Някой ти е казал, че го замърсяваш ли?
  • Благодаря за офталмологичния коментар. Радвам се, че все пак си получила проблясък. Смятах да напиша още един разказ "Екскрементът" /може и "Фекаломът", щото е в мъжки род, медицински термин/, но държа на думата си и няма да замърсявам повече сайта.
  • Най-често тая паяжина се оказва катаракт. Така че, мили хора, при поява на паяжини, първо пробвайте с проста метла, ако продължавате да ги виждате, идете на очен лекар
    Благодаря за произведението, този проблясък го получих благодарение на творбата
  • Благодаря на всички, които ще прочетат. Отивам да скъсам паяжината и излизам в отпуск, така че ще спася първите страници на сайта от един летящ жабок.
    Всъщност, благодаря и на всички, които няма да прочетат, защото съм възпитан.
Random works
: ??:??