May 13, 2019, 5:41 PM

Перфектният съпруг 

  Prose » Narratives
2306 12 27
6 мин reading

 

     Нещо я караше отвътре, та се беше разшетала вкъщи, а беше Разпети петък. „На този ден нищо не се прави, но работата не е грях“ – си мислеше Стела за свое оправдание и продължи да лъска подовете с препарат. Реши да зареди пералнята и посегна към панталона на мъжа си, окачен в антрето. Бръкна в джобовете по навик да няма нещо ценно, но от това което намери ù се подгънаха коленете. Гледаше и не вярваше на очите си. Беше най-обикновена фактура за платена вода на касата на EasyPay, само че не се отнасяше за тяхната вода, тази на семейното им жилище, което споделяха с Делян вече двадесет години. В първия момент не знаеше какво да прави. Върна панталона на закачалката и отиде в кухнята с бележката в ръце. До прозореца на дневна светлина я прочете отново. Нямаше грешка, че тази вода беше  за наследствената къща от леля ù, разположена в полите на Витоша. Милата леля Славка! Нямаше деца и направи на любимата си племеничка дарение срещу гледане. Стела се грижеше безкористно и всеотдайно в последните години за нея, тичаше от работата си в Мола да ù занесе продукти и лекарства, водеше я по болници, дори оставаше като придружител, когато се налагаше. След операцията за перде на очите направо си я взеха с Делян в гарсониерата. Леля Славка почина тихо и кротко в съня си от старост  преди три години.

     Трябваше да си събере мислите. Не обичаше прибързаните решения. Бавно сгъна листа с платената фактура и го пъхна обратно в джоба на панталона. Вече не ù се переше, всъщност нищо повече не ù се правеше. В такива случаи Стела взимаше червило и бавно го нанасяше на устните си пред огледалото. Отсреща я гледаше дребна блондинка, на която годините все още не личаха.  Нима е била сляпа. Тя, която се дразнеше от колежките си, които все  се оплакваха от мъжете си. На коя мъжът ù пиел, на другата – висял в сайтове за запознанства и секс чатове, трети - не давал пари вкъщи, четвърти - започнал изведнъж да ходи на фитнес и да води здравословен начин на живот на петдесет години. Само ги слушаше, нямаше от какво да се оплаче. Все пак те всички имаха деца, докато тя и Делян нямаха.  Предлагаше му да се разведат, но той категорично отказваше. Казваше, че я обича и че тя е смисълът на живота му. Делян! Нейният съпруг беше идеалът за мъж. Бяха хубава двойка – той висок, мургав, с топли бадемови очи, а тя – нежна и бяла, неговото слънце, както той я наричаше.  Носеше ù кафето в леглото, правеше ù закуски в неделя, готвеше, купуваше ù подаръци и цветя за рождени дни и празници. Посрещаше я от работа, за завист от страна на колежките, пазаруваше, ходеха на почивки все заедно. За двадесетгодишнината от сватбата я заведе на круиз из гръцките острови. Работеше на две места - като охранител и поддържаше компютрите в един офис.

     Чу шум от отваряне на външната врата. Делян се беше прибрал натоварен с кора бели яйца,  агнешки бут и козунак за Великден.

- Утре ще боядисваме, слънце, ето взел съм ти и перлени бои с бодър глас я посрещна той. Стори ù се някак неестествен и възбуден.

- Да, утре е Велика събота, утре се прави всичко –  машинално отговори Стела.  Започна да подрежда с бавни движения продуктите в хладилника, но фактурата не излизаше от ума ù. Дали да не го попита директно. Знаеше, че в къщата на леля ù е настанил някакво младо семейство, което си беше поело разходите. Жената била негова колежка, нова в техния офис, а мъжът работел в някаква строителна фирма. Искали да се установят в София. Нека да им подадат ръка. Такава беше и първоначалната идея - те ще направят ремонт на старата къща, без да плащат наем, и когато всичко стане готово тя и Делян ще се преместят там, тогава ще си осиновят и детенце. Стела нямаше нищо напротив, дори се зарадва в началото. После няколко пъти караше Делян да отидат да видят как върви ремонта, но той отклоняваше и казваше, че „не е удобно, да не излиза, че ги притискаме. Те са младо семейство, имат парични затруднения, но ремонтът все пак върви“. Разкъсвана между работата, бяха я повишили да отговаря за сектор продажби, и грижите по лелята, Стела все не намираше време да отскочи до старата къща и да види как върви ремонта. Делян я уверяваше, че всичко е наред, слагали полиран гранитогрес и точно сега не бил момента. Ставаше все по-мил и все повече я отрупваше с подаръци.

- Не ме ли чуваш, слънце? – Стела се сепна. Делян я гледаше изправен на вратата в кухнята.

- Извинявай, скъпи, не те чух!

- Попитах те колко бучки лед искаш в уискито? Взел съм ти със син лейбъл! Виж!

- Три, както винаги, идвам, търсех кашуто – Стела нервно изсипа ядки в кристална купичка и се настани до него на кожения диван в хола. – Хайде наздраве!

Програмата по каналите както обикновено беше скучна, гледаха някаква стара комедия, после се любиха. Делян беше изключително нежен и се стараеше максимално да я задоволи, но Стела не можа да се отпусне и през цялото време си мислеше само и единствено за фактурата.

- Харесва ли ти? – шептеше в ухото ù той. Но тя не го чуваше. Ами ако там нямаше никакво семейство, всъщност тя не беше виждала никой – нито мъжът, нито жената. Делян започна да работи като охранител откакто леля Славка освободи къщата и се премести при тях. Викаха го по всяко време по спешност, дори по нощите, но нали такава му беше работата. Той се ядосваше и тръгваше. А дали наистина се ядосваше или просто беше за пред нея?

- Не ти харесва – продължаваше той.

- Харесва ми, скъпи! – отговори тя. Делян беше добър в леглото и ставаше все по-добър. През последните години беше усвоил нови сексуални техники и умения, които прилагаше със силата и упоритостта на необуздан жребец. На Стела ù беше приятно и го отдаваше на засилващата се с годините хармония помежду им.

На сутринта се събуди от познатия аромат на прясно сварено кафе. Делян влезе както винаги бодър и усмихнат в спалнята с подноса в ръце.

- Ей, сега ставам, скъпи! – но не ù се ставаше. Главата ù бучеше, някакви шишове я пронизваха, „сигурно е от уискито“ – помисли си тя. В това време телефонът на Делян прозвъня. Нямаше съмнение, че пак служебно го търсят.

- Ще трябва да тръгвам, слънце! Тези хора не ме оставят намира.

- Тръгвай! Аз ще си пия кафенцето и дано бързо да си дойдеш. – в главата на Стела имаше вече готов план. Беше изчислила точно времето, за да стигне до там и малко преди него.

     Двамата вървяха един срещу друг по тротоара като в забавен каданс и се засякоха точно пред  олющената порта на сгушена навътре стара рушаща се къща.  Делян носеше в едната си ръка кора бели яйца, а в другата стискаше торбичка. Стела вече знаеше какво има в нея. На двора малко момченце на около четири годинки караше колело, като го видя се обърна към отворения прозорец на първия етаж и се развика:

- Мамо, мамо, тати носи яйца!

 

 

 

 

 

© Ивон All rights reserved.

The work is a contestant:

След първите пет изречения »

4 Position

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Стойчо, Валентина, благодаря ви!
  • Що имам спомен, че съм коментирала тоя разказ, чудесен е. Със сигурност го четох при публикуването му.
  • Брей,ами и аз съм учуден,че наред с поезията на Ивон открих и интригуващ разказ!
    Поздравления,Ивон!
  • Благодаря ти, Наде!
  • Прочетох, хареса ми много, гласувах...И забравих да коментирам. Браво, Ивон!
  • Грег, за мен е чест! Иржи, благодаря ти!
  • Не зная защо до сега не съм те чела,Ивон!Толкова прекрасно пишеш и то на толкова актуална тема,че всеки би могъл да намери допирни точки...Не зная кое по-често се случва-дали при изневяра,единия съпруг става много "перфектен"/има и жени такива,не само мъже!/,или обратното-по всичко си личи,че има странична връзка...Еднакво е болезнено!И винаги потърпевшия си задава въпроса "защо с мен,какво сбърках?"Ако е само криза,прищявка...може и да мине,но когато са създадени деца....връщане няма!Нито прошка!Ще те чета вече,Ивон.
  • Отличен разказ. Поздравления!
  • Благодаря ти, Дон Бъч!
  • Хареса ми! Перфектният съпруг с (почти) перфектната злоупотреба. Класическа история за привидна хармония и подведено доверие.
  • Благодаря ви - Марко, Доче, Ваня, Сенд, DPP, Пер, Кети, както и на всички прочели. Радвам се, че участвах в поредното предизвикателство.
  • Чудесен разказ, приятен за четене, много интригуващ!
  • Ето затова на Разпети петък не се прави нищо, хеле пък да се перат панталоните на съпруга! Прочетох разказа, без да обърна внимание на името на автора. И си казах "Само жена може да е". Не защото във фокуса са чувствата и емоциите на героинята, т.е. нейната гледна точка, което по презумпция води и до симпатия към нея. Не! А защото един автор мъж още на подсъзнателно ниво никога, ама никога, няма да накара дори героя си мъж да скрие любовницата в семейна къща, още повече наследство на съпругата му. Е, все пак е фикция. Харесах! Харесах най вече начина, по който си вплела чувствата, емоциите и страховете на героинята в реално протичащите събития. Браво!
  • Страхотен разказ! Гласувах с удоволствие Но както се казва, рано или късно истината излиза на яве, по един или друг начин! Човек много трябва да се замисли, познава ли хората около себе си...
  • Модерните паралелни връзки! Съвременният мъж, може да обича две и повече жени, според джоба си. Лирическата не е трябвало да го “хваща”. Поздравления, за актуалния сюжет!
  • Много интересно! Харесва ми!!!
  • Прочетох на един дъх. Да пази Господ от перфектни
  • Много добър разказ ! Прочетох на един дъх и харесах . Поздрави за творбата !
  • Сенд, благодаря ти!
  • Много се радвам, че прописа отново!
  • Омайващ разказвач си, но прочетох и едно стихотворение, и съм раздвоена - прекрасно е! И двете си!
  • Таня, Пепи, Ангелче, благодаря ви!
  • Наистина е перфектен, щом успява две семейства да издържа и то така, че законната няма от какво да се оплаче, мюсюлманите имат право на 4 съпруги, ако могат да ги издържат.
  • Интересно е!Харесва ми!
  • Благодаря ви, момичета!
  • О, перфектен съпруг, безспорно...
    Поздравления, Ивон!
  • Срази ме... Бих гласувала петдесет хиляди пъти...
Random works
: ??:??