Отворих плахо и безнадеждно едното око.
- Стой! Къде ще ходиш?
Така си и знаех. И защо трябваше да се връщам пак в тая реалност?
Бавно надигнах втория клепач, с мъка концентрирах поглед в тавана. Те не обичат да ги гледаш в очите, но пък нямаше как да сведа глава надолу – на кревата бях. А и задължителният скафандър пречеше.
- Ами… До тоалетната… Щото нали… Таковата… Простатата…
-- Ей, тоя става нощес два пъти и сега пак! – чух бивш нежен глас откъм половината на жена ми. Разпознах – втората смяна е застъпила, тази беше по-проклета и от отдельонната си. Съжалих жена си. При мен поне беше на смяна още млад контрольор, все още владеещ човешкия език.
- За нощта имаш две разрешителни за ходене до тоалетната – строго каза той – Използвал си ги, ето ги в папката…
Плахо промърморих:
- Ама нали вече е утро…
- 5 часа, 55 минути! – отсече гласът – До сигнала за ставане остават цели пет минути…
Стисках… А пред очите ми все провокационни картинки – онова безотговорно пикаещо момче в Брюксел, Ниагарският водопад, Потопът…
В 6,00 часа станах. Контрольорът прие разрешителното и проследи обличането ми. После се втурнах към… Не, не към тоалетната. Към вратата на спалнята. Където предоставих на човека на КПП-то разрешителното, личната карта, решението на НОИ за пенсионирането ми и това на ТЕЛК-а, даващо право на спешни посещения в аптеки и тоалетни.
Пред тоалетната изчаках на опашката – жената и тъщата. Дами, все пак, поне по документи. Минах и тамошното КПП, преборих се с леко заяждащото кранче на скафандъра, с удоволствие изслушах тихия пролетен дъжд в тоалетната чиния…
После – контролно измиване на чешмата, проверка от санитарните инспектори пред банята, допускане в трапезарията, подпечатване на купона за първо хранене днес.
Натам програмата си беше ясна – разговор с жената, скарване с тъщата, табла с тъста, наказателно гледане на вчерашната пресконференция на Националния оперетен щаб, Общонародния доброволчески щаб, Държавния санитарен щаб, Медицинския контролен щаб, Партийния ликвидационен щаб.
И след това – за награда, пряко включване на днешната пресконференция на Регионалния охранителен щаб, Спасителния щаб, Всеобщинския местен щаб, Охранителния щаб и който там щаб още се беше пръкнал.
За разтоварване покрещяхме в скафандрите срещу заразата и неизвестните сили, искащи да разрушат здравата укрепена Вавилонска кула на пазарната демокрация. След тая петминутка на омразата започна часът за любовта - изпяхме дитирамбите в чест на нашия Вожд и учител, Великия пожарникар, гасящ огньове всякакви и разчистващ пожарища и пепелища от остатъци, хора, идеи...
Привечер пристигна отговор на подадената миналата седмица молба за разходка по стълбището на кооперацията. Подписано от Който трябва. И допускащо цели три минути – но само с домашния любимец.
Взех хамстера, зарадван, че не отглеждам гупита и хеларии, както комшията Пешо. С 50-килограмов аквариум не е леко да слизаш и се качваш по стълбите. Виж, другият комшия – Ванката, е по-добре. Суперщабът приел решение, че балдъзата може да се смята за домашен любимец.
Върнахме се навреме. Минахме през трите КПП-та – на външния вход, на асансьора и апартамента. Малко запецване имаше при проверката на документите на КПП-то за хола – хамстерът пак сгризкал разрешението за допуск.
След което дойде шефът на охраната от нас и прочете телефонограмата. Във връзка с нарастващата опасност и безотговорността на някои граждани, Ултрасупердупер щабът нареждаше да се прекратят всякакви общувания между несериозните и безотговорни българи. Така че карантината ми вече обхващаше само кухнята. Как и какво ще ядат останалите не беше още изяснено, отговор се очакваше след седмица.
Но и аз не бях цъфнал. Тоалетната се оказа място за въдворяване на тъщата. За мое разтоварване – левия ъгъл на кухнята, досами балкона…
Ама нищо – нали сме живи. Благодарение на грижите за нас…
И въпреки остатъчното вредно чувство за свобода и някакви си исторически човешки права…
П.П. Мислех да го сложа при фантастика, пък и да бързам - за сряда го планирах. Избързах - утре ще бъде и това реалност.
Дали ще се смеете зад маските? Щото Големият брат гледа и от екрана ви...
© Георги Коновски All rights reserved.