May 24, 2012, 2:29 PM

Прашинка в окото 

  Prose » Narratives
840 0 7
1 мин reading

Тя беше много силна. Как веднъж не се огъна от нещо тази жена!?! Съдбата не спираше да сипе едно след друго изпитания от горе ù, а тя думица не обелваше. Поемаше от небето, каквото ù бе отредено и то майсторски и после си го носеше кротко, без да се оплаква, но винаги гордо - с високо вдигната глава.

Е, случи се един или два пъти някое от изпитанията да я събори и за много дълго да я извади от строя, но това се случваше изключително рядко. Тя винаги намираше начин да се изправи. Истински бурен! Ти го настъпваш, скубеш, подкастряш и изкореняваш, а той - не, та не, все се захваща отново, та дори и избуява, въпреки всичко.

И никога не плачеше. Дори да се случеше да парне някоя заблудена сълза в очите ù за нещо, тя все казваше, че има прашинка в окото. Беше невероятна! Истинска опора за околните. Можеше да вдъхне кураж и на най-предалия се. Беше един непресъхващ извор на сила. И никога не я видях да загуби самообладание. Колкото и тежко да бе положението, тя първа се окопитваше.

Само веднъж видях тази жена да плаче. Една сутрин, когато се погледна в огледалото и... не се позна. В стремежа си да бъде все силна, тя бе забравила да се вслушва в душата си. А тя - душата ù, много често плачеше. И сега плачеше. Тогава вечно силната не успя да измисли нищо друго. Прегърна я и заедно с нея заплака и тя. Опита се да пробута пак онзи стар номер с прашинката, но не ù се получи. Каква ти прашинка!?! Цял водопад от сълзи изля...

 

 

© Светла Асенова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ти, Септември! Радвам се, че ти хареса!
  • Благодаря ти, Анахид! Мнението ти е много специално за мен.
  • И тук ти благодаря, Веселин!
    Благодаря ти, Елена, че прочете!
    И на теб ти благодаря, Ина! Ще ме умориш с тези титли!
  • Разбирам те, Ина - малко си уморена вече...но помагаш!
  • О, тук виждам желание за комуникация - много хубаво! Но И се скарайте нежно, г-жо Порчева - за да има ефект... Харесах посланието на краткия разказ. Говорите за лингвинистични грешки? Българският език хич не е лесен. Ще се поправяме - "Докато свят светува"...!
  • Впечатли ме това за бурена.!
  • Поздравявам те!
Random works
: ??:??