May 11, 2007, 8:35 AM

Природозащитничка 

  Prose
1279 0 31
3 мин reading
 

                                                    Природозащитничка


  Преди време се запознах с една съкварталка на площадката зад блока. Аз си разхождах внучето, тя пък кучето. Стана ми много симпатична и аз не знам защо. Дали защото говореше хубаво за природата, за животните. Пък съм чувала, че хора, които обичат животни са добри. Жената е вегетарианка. Яде само екологично чисти плодове и зеленчуци, без всякакви там нитрати. Пере с екологично чисти прахове и т.н. и т.н. Много ме впечатли. Аз нямам време сутрин да се среша от работа, камо ли да ти подбирам еко-чисти прахове. Какъвто намеря такъв купувам, пък и гледам да е по-евтин. Живеех си аз в заблуда, че тая госпожа е кой знае какво до момента, в който я поканих у дома на кафе. Седиме си двечките и си говорим и тая ми ти госпожа като се ококорва и като писва, леле мале. Втренчила е поглед някъде зад мен и не мърда. Обръщам се, гледам хлебарка.

  • - Ма не си ли виждала хлебарки та така пищиш? Аз си помислих, че видя носорог.
  • - Виждала съм, но ме е гнус. Убий я, моля ти се.
  • - Ма как ще я убия?! Най-малко от теб очаквах това. Аз затова те поканих, мислех, че обичаш животните. Нали и тая гадинка душа носи. - Па й изнесох лекция за децата и животните, как трябва да ги пазим, защото са на изчезване. Я едно време нашите баби и дядовци са имали по пет-шест деца. Ние по две-три, а нашите я имат по едно, я не. А по селата? Едно време оборите бяха пълни с добитък, но откак почнаха да плащат за литър мляко жълти стотинки, кой е луд да гледа крави. Сега показвам на картинка на внучето кравички и теленца и муча не по-лошо от тях. Къде сега ще ги види на живо, милото? Лесно ли ми е? Хлебарките и те намаляха. По-рано като отворех шкафа над мивката падаха по десет-двайсет. Сега я видя две-три, я не. Питам я:
  • - У вас нямате ли хлебарки?
  • - Вече не. Унищожих ги с „Райт", много е ефикасен.
  • - О, на „ Джонсън и Джонсън"? Мислех, че ти няма да посегнеш към тази отрова.

  Направо й го казах в очите, какво ще ми се прави на природозащитничка само на думи. Вече не се виждам с тази лицемерка. Дружа с една  от другия блок. На деветнадесетия етаж си отглежда мравки. Колко са трудолюбиви само. А ние като ни се развали асансьора и изплезваме езици. А те си щъкат нагоре, надолу и бързат, бързат...

  Четох в един вестник, че в Америка имало конкурси за най-голяма хлебарка. Сега си ги отглеждам. Някои са ми станали много едрички. Като настъпя някоя без да искам направо изпукват. Веднъж така се подхлъзнах на една от тях, че направих троен аксел, двоен тулуп и завърших със страхотен пирует. Тревожа се за другите. Имам и по-дребни. Или са злояди или са някакъв нов модел, ама нали няма специализирана литература като „Моето куче", си блъскам сама главата.

  Едни мои познати си имат папагалче и то си яде заедно с тях на масата. Каца на всяка чинийка, толкова е весело. Ето една хлебарка сега тича по масата право към хляба. Иде ми да я смачкам от радост. Мале, тая каква е едра ще ми отмъкне целия хляб, а съм пред заплата.

- Не! - извиках точно, когато беше на една педя от хляба. Я, закова на място. И как ме гледа с тези умни очички, а-ха и ще ми проговори. Дожаля ми. Отрязах й една филийка. Леле, отмъкна я на секундата. Какво да ги правиш?! В тея панелени жилища толкова съм свикнала с тях!


© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Зори, Грег е голям майтапчия! Пошегувкал се е. Ще си дойда другата седмица и тогава...не ми се мисли какъв купон ще си направим!!!
  • Ооох...Лажова, хич не ми е лесно с тебе, да знаеш... :D Айде идвай си в София, че вече нямам търпение да се видим. Грег много те хвали пред мене :P
  • Глейт бе, скъпа Зори! Или беше Райт, не помня? Затова имам много, уютно им е у нас. А на мъжа ми вместо бира му купувам прах за пране, каза, че ще ме напусне. Защо?! Не съм виновна аз, много реклами пускат напоследък и се обърквам.
  • А аз се чудих до сега защо не съм го прочела този разказ, а то защо било...Почнала съм го,ама аз съм досущ като теойта "приятелка" - изпадам в истерия като видя хлебарки...почвам да пищя като откачена и просто не мога да ги убия...Ужасно е... : ((
  • Деси, сладурка си!!!
  • Тези гадинки са ми фобия, но шЪ взема да ги заобичам, милите.....хихихи, тъй сладки си ги описала.....горките
  • Пинче, взаимно е!!! Петинка, нещо тея дни съм малко разсеяничка, но ще се оправя. Проверявай си редовно пощата!!!
  • светланче,
    и аз те обожавам...
  • Доли, Инче и Нина обожавам ви вече!!!
  • Страхотна си !
    Невероятно чувство за хумор !
  • Поздрави, Светле, благодаря за настроението.
  • Не зная вие дали сте се смяли,докато сте ми чели разказчето, но аз си умрях от смях с вашите коментари!!! Страхотни сте вие, лошото е, че си го знаете!!!
  • Аз пък си нямам хлебарки, но си имам куче.И сега ме ръба по краката и чака за кокал, ама и аз съм пред заплата. Като си помисля, май хлебарките или мравките ще ми излизат по-евтино.
  • Хубаво разказче
    Поздрави!
  • Сладурана, пък и жалостива!
    Прегръщам те, Светле!
  • Чакам се нетърпение всяка твоя творба.Зареждаш ме с положителна енергия!Пишеш невероятно!С твоите разкази се разтоварвам!
  • Ако ги бяхте хранили по-редовно, нямаше да ти краде филията! Че и те душа хранят! Сама си си виновна!
  • А пробвала ли си с охлюви? Много е романтично ! Синът ми си ги насъбере и си ги храни с тревичка в бурканче. Позле мине дакелът обърне буркана и започват приключенията !!! Поздрав и целувки!
  • Светле, благодаря отново за хубавото настроение!
  • Хахаха.........смяхххх..ехххх!!
    Светле ,няма как да не ни развеселиш!!!
    Поздравявам те ,за настроението което ни саздаваш редовно!!!
  • Така ме разсмя, че... нямам думи просто! Светле, уникална си, да си го знаеш!
  • Направо ме заболя корема от смях!
  • Поредна порция смях!!! Поздрави, Светле!!!

  • Че ти сега ли разбра, че всички природозащитнички са такива! поне в нашия квартал!
  • Да бях по-млад и с повечко кураж,
    как бих се влюбил в теб, Светлана Лаж!
    Обаче да го сторя днес не смея:
    сърцето ми от смях ще спре,
    или от смях ще полудея!
  • Светле, не са злояди мила.
    Една хлебарка спре ли да наддава, изостане ли от европейските норми и стандарти, в 90% от случаите се оказва, че е от болни зъби ...
    Ако е това проблема, добре - завеждаш я в някой зъболекарски кабинет, пускаш я, тя сама си намира материалите и инструментите.
    Има и вероятност 10% да страда от любовни терзания, е те тука вече проблема е сериозен (психоаналитици, сеанси, брачни агенции).
    Аз една такава, чак на инвитро оплождане я водих, а после дори и акуширах при раждането.
    Хареса ми как си ги дресирала ...

    Поздрав и усмивка.
  • ти си уникална
  • Ей, Светле, дерзай, че да влезеш и ти с твоите питомци в книгата на рекордите! Стискаме палци!!!
    Поздрави, Светле!
  • Благодаря ви, момичета!Развеселихте ме! Приятен ден!!!
  • Аз имам котка, която екологично ги унищожава. Първо си играе с тях. И по някое време гледам хлебарката като изсушена, не мърда.
  • Хахахахахахахах.... Толкова много ме развесели!
    А, как ги ненавиждам тези гадинки!
    Много ми хареса, завършващия пирует!
    Страхотна си Светле!Благодаря ти за усмивките!
Random works
: ??:??