Aug 21, 2010, 2:32 PM

Привет, Смотаняко 

  Prose » Others
1536 0 4
2 мин reading

смо̀тан

 

Значение на думата "смотан"

смотана, смотано, мн. смотани, прил. Разг. Пренебр.
1. Който е неугледен, невзрачен; глуповат. Смотан човек.
2. Който е некачествен, невзрачен. Смотана кола.

 

смотаня̀к

Значение на думата "смотаняк"

мн. смотаняци, м. Разг. Пренебр. Човек, който е смотан, който не може да се урежда, да се възползва от обстоятелствата.

 

Той е смотан, защото харесва Нея. Тя е една от многото самовлюбени красиви мадами, които в ежедневния си ежечасов стремеж си да изглеждат добре, забравят защо. Защо трябваше. В жалките си и невзрачни опити да я заговори Той дрънка глупост след глупост и не знае в този миг къде да сложи проклетите си ръце.

 

Тя е поредната оранжева парцалена кукла. Денят ù започва в единадесет пред телевизора с дълго кафе, цигара към него и естествено чалга канал. Звук на ниво 20.

Религия.

 

Денят ù минава описан в предходния кратък абзац.

 

Вечерта се приготвя за излизане. Тампонът за грим е напоен с обилно количество оранжев фон дьо тен – три нюанса по-тъмен цвят на лицето в сравнение с шията.

 

Очите на Белошийка са очертани отгоре, отдолу и отстрани с дебела линия черен молив.

 

Спиралата е черна… ”по-черна от черното”… Да не правим скрити реклами тук.

 

Кичарата е неизменно руса.

 

Обеците – платинени и големи. Обеци са това. Не обръчите от бурето за вино. Не се бъркайте, моля.

 

Облеклото… хвърлям тук молива, че не намирам думи.

................................................

 

Колата спира пред блока. Черна. Голяма. Лъскава. Чичко Паричко е на линия.

 

Вечерта е по правилата. Парцалана се кикоти чаровно. Когато не се кикоти, мълчи. По-добре да мълчи. Тежко ти да ù слушаш неземните глупости.

 

Оранжевата парцалена кукла се прибира.

 

А ти продължаваш да се въртиш в леглото, мислейки си за Нея. Продължаваш да се чувстваш смотан или както е според тълковния речник - некачествен.

 

Смотаняк си, защото си  „човек,  който не може да се урежда, да се възползва от обстоятелствата”.

 

Продължавай да се самосъжаляваш, защото Тя не  ти обръща внимание.

 

Смотан си, вЕрно си смотан.

 

И аз съм смотана. Защото не съм оранжева парцалена кукла.

© Емили All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • С три нюанса повече да се беше възползвал,нямаше да е толкова смотан!
    Готино е,Еми!Поздрав!
  • Еха, много завладяващ разказ!
    Харесах много!Целувки не парцалена кукло!
  • Значи ,човек който не може да се урежда!!!!
  • Интересно ми стана да видя мисленето на една жена! И ми се струва, че е много точно.

    А иначе ми стана интересно и от употребения абсолютно професионален израз от телевизионната технология (не журналистическото, а истинското - техническото разбиране за технология), който характеризира телевизионните сигнали и показва мястото на синхронизиращите такива!
Random works
: ??:??