Jul 5, 2019, 11:38 AM

Противозачатъчна история с мирис на орхидеи 

  Prose » Narratives, Humoristic
2243 4 13
4 мин reading

  Една колежка по пейка в градската градината ми каза, как си накарала орхидеите да цъфтят, та да се късат от цъфтене. Няма да повярвате! С противозачатъчни. Стривали се на прах и се разтваряли във вода, след това поливаш и ставало малко чудо, в което почти виждаш на забавен каданс, как красотичките растат и растат, и растат…Викам си, какво пък, ще взема да го пробвам този метод и хоп, атакувах близката аптека. Момичето в нея ме познава, както и цялото ми домочадие и като влязох ми отпра една, ей такава голяма усмивка. Не всички млади са келеши. Та, приближавам аз и казвам тихо:

– Нинче, дай ми 10 опаковки противозачатъчни, ама от най-евтините.

  Тихо, тихо, ама мъжът след мене подскочи, като ужилен от стършел, а на Нинчето, горкото, му замръзна усмивката и изцъкли очи, като на жаба първескиня. Ей, сякаш за първи път чуват жена на 72 години да си купува противозачатъчни. Пък и аз съм си запазена, никой не може да ми даде повече от 71.

– Ама, лельо Верче, ти нали от 100 години си в климакс, бе, жена? Защо ти са тези противозачатъчни? Чичо Коста знае ли, какви ги вършиш? Охооооо, значи вие с чичо Коста все още, а…

 Всички млади са келеши. Умря и последната ми надежда.

– Ох, спокойно, бе, малката, не са за мене, а за цветето.

– Кое, Цвете, бе, лельо Верче? Внука ти, да не е довел снаха?

– Не, бе, миличка. За орхидеята ми. Една приятелка ми каза, че лудвали да цъфтят от противозачатъчни и реших да пробвам с моето цвете. Ако стане, ще си купя още 5-6 саксии.

– Аааа, това ли било? Реших, че нещо си мръднала, да знаеш. Те, тия жеги нищо добро не вещаят.

– Е, то, че съм си мръднала е ясно, ама давай ги тука тези проклети таблетки и да се пръждосвам, докато не е дошъл още някой и на него да му обяснявам, защо ми са противозачатъчни.

  Взех ги аз, прибрах се в къщи и започнах процедурата по разкрасяване на единствената орхидея (и единствено цвете), която имам. Направих всичко, както ми бяха обяснили. Полях я, попях ѝ, пожелах ѝ лека нощ и си легнах до Коста, като птичка-гургуличка, щастлива, че и днес е нахранила пиленцата си.. На другата сутрин, какво да видя – горкото цветенце оклюмало главичка, сякаш аха, аха ще ревне. Ей, сега викам си, я утепах аверката. Единственото ми цвете и аз го убих. То, обаче, сякаш ме усети и изправи снага, като напета мома и разцъфтя с най-хубавия си цикламен цвят. Брех, напразно щях да усмъртя жената. Добре ,че се забавих малко да помисля, иначе щях да я лежа за хубава. Така ми стана леко на душичката, като си гледах цветенцето, как се смее, лъчезарно едно такова, сияеше някак и ми идеше да литна да разкажа на всички за противозачатъчните, ама реших първо на Нинчето от аптеката да се похваля. Влизам в аптеката, а там друго момиче. Питам я, къде е Нинчето, а тя ми вика – болна е!

– Че от какво е болна, снощи нищо ѝ нямаше?!

– Ами, как да Ви кажа, снощи Димчо, мъжът ѝ намерил в чантата и противозачатъчни, а той, освен, че е доста ревнив, от кога и пили на главата, че вече било време за детенце... Питал я, за какво са и таблетките, а тя казала за цветето ми и той, като не разбрал за кое цвете става дума, като се развикал и станало скандал. Сега не я пуска на работа, защото си мисли, че шефа ни , Аспарух Аспиринков и тя си имат нещо.

  Ей, гледай ти, каква беля стана с моите противозачатъчни. Този Димчо, значи, дебил си беше като дете и сега не е много цвете за мирисане. Не знам, как това хубаво Нинче се е съгласило да му стане жена, а той вместо да си я гледа като писано яйце, седнал скандали да вдига, за едни противозачатъчни. Ще отида сега у тях и такъв ще му забия в муцуната, че цял ден ще плюе кръв и зъби. Ще защитя аз горкото момиче от този неграмотник, дето хал-хабер си няма, как се отглеждат орхидеи. Ама-ха!!!

© Керанка Иванова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Много ми хареса, лекия хумор го прави развлекателно! Аз също бих искала, да продължи, поне, за Нинчето, да се разбере!
    Поздрав!
  • Кери, на теб сега нали ти е ясно, че това забавното нещо, дето си го почнала, си стои някак недовършено. 🙂 Искам си продължението, да знаеш!! 💖 Да я видим тая бойна бабка как ще се справи със ситуацията.. 🙂
  • За цветето всичко,за орхидеята де.Поздрав за забавната история Кери.
  • 😅!!!
  • Кери, питай Ленчето, действат ли при кълдъръмчета, че моите никакви ги няма тази година.
  • Добре че нямам орхидеи
  • Благодаря ти, Ади! Това беше изключително полезна информация за мен.
  • За заинтригуваните:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%8D
    https://www.obekti.bg/chovek/kak-da-pishem-udareno-i
  • До колкото пък аз знам граматика, на мястото на "ѝ" може да се пише "й", но е грешно?!
    На фонетичната клавиатура "ѝ" се пише чрез Shift+х ( латинско x ), за БДС не знам
  • Здравейте,
    Направена е редакция. Успешен ден!
  • Привет момичета - DPP (SMooth), Шефе, Светулче и Марианка!
    Леля Верче е измислена, но това за противозачатъчните не е. Колежки, които се занимават с отглеждане на орхидеи ми го споделиха. Не съм го изпитала този метод, та затова предупреждавам, ако някоя от вас реши да го пробва, не отговарям за последствията…
    Шефе, да ти призная и аз не съм сигурна дали в посоченото изречение трябва да е „и” или „й”. Ако на някой от редакторите му се занимава, нека да каже, как трябва да бъде и ще го поправя. Опазил ме Господ да създавам нова граматика… Ще гледам да съм по-внимателна в бъдеще. Усмивки ви желая на всички!
  • Много ми допадна,свеж полъх в тази жега!
    Поздравления!!!
  • Хахахах, ех тия цветенца, тия китки разцъфтели
    Ама много бойна тая лирическата, евала!
    Мерсаж за хумора и усмивката
Random works
: ??:??