Dec 20, 2011, 9:59 AM

Разкази край камината - Счупено 

  Prose » Narratives
1005 0 5
2 мин reading

Сгушена на дивана пред камината, бях вперила поглед навън през прозореца и гледах как вятърът играе с последното останало листо на дървото пред входа.

Въздухът беше наситен с тишина и само от време на време пукането на дървата в камината я нарушаваше.

Мракът настъпваше бавно, влизаше в стаята и обсебваше цялото пространство около мен.

Единствено огънят все още не му позволяваше да ме обгърне, да ме потопи и разтвори в чернотата си.

Огънят...

Пламъците танцуваха вихрен танц в чашата с вино, но очите ми оставаха безизразни.

Тишината все по-плътно ме обгръщаше и със силните си ръце ме смазваше.

 Чувствах се крехка, беззащитна и в същото време сякаш това не бях аз.

Гледах всичко това, но през чужди очи...

 

Погледът ми  се прехвърляше от една на друга вещ, спираше за кратко на вазата с увяхналите от дълго време рози, на снимката на двама щастливо прегърнати и усмихнати влюбени, които ми изглеждаха далечни и непознати.

Да, знаех, че това съм аз, но това щастие изглеждаше толкова нереално на фона на тишината и тъмнината в стаята.

С бавно движение се надигнах от дивана и посегнах към чашата с вино, пръстите ми докоснаха кристала, но все още изтръпнали от студа, не успяха да я обхванат добре и тя с трясък се разби на пода.

Очите ми безизразно погледнаха чевената локва и разпилените  кристални стъкълца, но тялото не реагира. Никакви чувства, никакви мисли сякаш всичко, което се случваше, беше някъде другаде.

Отпуснах умореното си тяло обратно на дивана и затворих клепачи.

Исках да задържа напиращите в очите сълзи, но не успях...

Оставих ги да се стичат по лицето...

Мъката ме  задушаваше все повече, а съзнанието ми започна да крещи една дума: „Счупено, счупено, счупено...”

Тогава се сетих за един текст, който бях прочела наскоро и толкова силно ме докосна, че помнех всяка дума...

 

„Когато нещо се счупи, остават парчета."

Малки и големи, нужни и ненужни, с различни форми и в различни цветове.

 Стоят на пода.
Можеш да прекараш минути, часове, дни, седмици и дори месеци, анализирайки ситуацията, опитвайки се да събереш парчетата отново заедно.

Обмисляйки в детайли какво е можело, трябвало, би могло да беше станало.

Или просто можеш да оставиш парчетата на пода и да осъзнаеш, че има причина, поради която са там.

Причина... може би е така...

 

© Мариана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • И както често казвам в момента - случайности не съществуват... Този разказ ми " дойде " точно на място ...
    Поздравления за автора,че успя да докосне душата ми!
  • Тъга !Казват ,че счупеното носи щастие !Когато нещо се счупи остават парчета -ако ги залепим пак личи !Причина може би така е!Пожелавам ти много щастие !Харесах!Поздрав!
  • Дааа, точно за мен е този стих)))
    Весели празници, Зем!
    Аз ще поседя на топло пред камината и ще чакам да дойде Дядо Коледа!
  • Стана ми едно Каминено...
    Весели празници Лиско!
    Зем

    Алиса Осенина - КаминеноРъката ти изпуска празна чаша.
    Кристалът И, по пода, се разсипва,
    а Господ умилен от толко "наше",
    в прозореца отново се разхлипва...

    Умът ти просто рухва на колене.
    Прошепва колко много си ме искала.
    О, Миг желан, от Бог дарен на мене!
    Коприната, в нозете ти увисва...

    Как мека е горящата камина!
    Как пъновете пукат тихо-тихо!
    Целувка е Нощта, а си замина...
    Бутилка празна... и перо... и стихове...



  • харесах!
Random works
: ??:??