Jan 28, 2021, 7:34 AM  

Рецепта за сладолед 

  Prose » Narratives, Stories for kids
848 5 27
4 мин reading

          Откакто детската градина ту работи, ту не работи, Мимето съвсем си развали режима и официално неведнъж направи заявления у дома, че до края на живота си повече никога няма да спи през деня.

          Още от сутринта замрънка, като видя снега навън:

          - Мамо, мамо, искам да излезем!

          - Чакай таткото ти да се прибере. Днес ще си дойде рано. Тъкмо малко да се постопли, че още е много студено.

          Когато баща ѝ се прибра. Мимето се беше наяла, и то си изяде всичко без възражения, и се беше екипирала за навън. Толкова кротка кой знае от кога не е била, мислеше си майка ѝ. И без това следобедният сън беше в историята, седеше чинно на табуретката до вратата, а ушите ѝ бяха  във външната врата.

         - Тате, тате, не се събувай, мама каза да ме изведеш на площадката!

         - Добър ден, момичета. Хайде, щом мама е казала. Излизаме! - затваряйки вратата,  се провикна Благо, преди още да е  влязъл.

          Никой нямаше на площадката. Само на поляната Стойкова си разхождаше Дебелата Берта - стара, уморена от кучешкия живот немска овчарка, която едва се влачеше в снега.

          Благо застана отстрани до пейките, докато неспящата красавица правеше снежни топки и ги трупаше на пейката.

          - Миме, я да те видя! Мокро ли е якето, дай да пипна! Защо са мокри джобовете?

          - Ами напълних ги със сняг. тате. Да си занеса у дома.

          - Така не става. Още в джобовете се е стопил вече. Стига ти толкова за днес. Прибираме се!

          - Ама, тате... - опита се нещо да каже, но той вече я държеше за ръка и я поведе към входа.

          На другия ден следобед ситуацията се повтори. Беше навалял още повече сняг, а Мимето от предната вечер обеща. че няма да си пълни джобовете със сняг.

          Само дето по едно време се премести зад чешмата до плачещата върба да си прави снежните топки.

          - Жоро, чакай да видя какви ги върши щерката, че вчера така си беше напълнила джобовете със сняг - Благо се беше заприказвал с един комшия, но се усети, че нещо му липсва.

          - Довечера ми звънни да се разберем за неделя, чао! - и отиде да види какво става.

          Мими беше подредила десетина снежни топки на ръба на чешмата, бъркаше в джоба и ги ръсеше с нещо.

          - Я да видя какво правиш - издебна я баща ѝ.

          - Сладолед, тате. Като дойдат и Жорко и Рени, да има и за тях.

          - И как го правиш? - каза Благо и се пресегна за топка сладолед - Я, захар ли е това?

          - Нали вчера каза, че не може сняг да занеса у нас, за това го правя тука - и награби една топка и аха - да започне да я яде.

          Благо избухна  в смях. Джобът този път беше пълен със захар.

         - Мименце, страхотна рецепта за сладолед. Хайде да се разходим до супера  да си купим сладолед, какво ще кажеш? Но дай първо да изтръскаме джоба от захарта! - през смях каза татко ѝ.

 

 

 

 

 

 

 

© П Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • marco777 (Марко) - Привет! Беше се позагубил нещо, здрасти!
  • Забавна историйка !
    Поздрави, Пепи !
  • В своя свят децата намират решения и за най-сложните неща, в него всичко, което ги впечатлява и от което имат нужда, е живо. Усещанията, възприятията ѝ емоциите им са на друго ниво от на големите хора.
    Добре си ги пресъздала в разказа си. Поздравления още веднъж!
  • Браво на изобретателното Миме! 😂👍
    Имах нужда от подобна история, навяваща хлад и зимни, детски спомени. ✌
  • Ida-L (Лидия) - 🌷 благодаря!
  • Прочетох и харесах тази детска непосредственост. Поздрави на Мимето и авторката!
  • Скитнице, Иве, Роси - радвам се, че ви харесва! Имам и други (не бих ги нарекла детски) - "Рунтавелка", "Искам и ние да станем брачно семейство", "Госпожата каза" (не помня точно), фенка съм си на късия разказ. А тези с деца винаги ги виждам с хубав финал! Сигурно за това ми идват от време навреме такива...
  • Много "сладък "разказ!Децата са извор на идеи!Поздрави!
  • Много мил разказ. Поднесен с усет към детските психика и поведение...
    Голяма работа е Мимето.
    Отивам за сладолед...
    Поздрави, Пепи.
  • И аз отивам за сладолед, обожавам го Благодаря на Мимето, за страхотната идея, сам дето снегът го няма...
  • pastirkanaswetulki (Мария Панайотова) - добре, че някои не забравяме, че и ние сме били деца.
    Благодаря! ⛄
  • Много вкусен беше сладоледът на Миминцето!🤣Ах, тези възрастни, как не разбират дори обикновени неща!😃 Сладурски разказ, душичката ми се разтопи като снежна топка, пъхната от детска ръчичка в джобчето😍🌺❤️
  • благодаря!
  • Тази идея не ми е идвала на ум. Да носиш захар и да правиш сладолед.
    С малко боя за яйца, даже може да го оцветиш.
    Поздрави за творбата !
  • Миг31 (Миг) - ⛄ особено детският, той е вълшебен!
    Уютът и топлината си ги създаваме ние, хората. А децата инстинктивно ни го напомнят.
  • Пипи успя да ме убедиш , че консумацията на сладолед зимата дарява уют и топлина! Благодаря!
  • ⛄ Patrizzia (Надежда Ангелова) - и за теб има!
  • Много мило.
  • di_ и харпуне - ⛄⛄ подаръци има за всички от сърце!!
  • Ооо Пепи сладоледче а?Бравус на Мименцето.Поздрав.
  • Браво на детето
  • Детските рецепти за щастие са вълшебство!

    Гош, ники 0 ⛄
  • Сладоледено вълшебство!🍦🍦🍦👏👏👏
  • Напълно детска постъпка и логика 💮😊💮
    Поздравявам те 😊
  • Пред камината и бира, и виски с лед може
  • Видях заглавието, запалих камината, увих се и започнах да чета. В тоя студ - сладолед...
    Ама си е приятен...
  • Вальо! Разсмя ме! ⛄
Random works
: ??:??