Mar 25, 2021, 3:45 PM  

Репортаж с болница на врата 

  Prose » Others
227 5 8
3 мин reading

По-скоро – „Бърза помощ“, или както днес я наричат модерному – „Спешна помощ“.

Чакам внуците в събота и се подготвям. Е, няма да правя цялото угошение – очите нещо, хм… Но торта – да. И тръгнах да взема туй-онуй. А навън – студ! Усетих го още като разхождах кучето, ама нали…

Абе, пуберите и пенсионерите все се правим на мъже.

Та тръгнах, но нещо взех да засичам, засичам, засичам… Извадих нитрокора, смукнах две хапченца. Купих си го от Търново в неделя, щото при нас се оказа, че пак било дефицит. А там . бол…

Та смукнах, усетих познатото действие – все едно пиян великан бие шамари.

И стигнах банката. Нали да взема нещичко, а без пари… Пазарната демокрация у нас е алъш-веришна, демек с повече пари…

Та взех да тегля, обаче… Очите тъмнеят, червенеят, главата се люшка, връща ме машината три пъти барем, познат ме поздрави, аз не мога да го различа… С две думи – озовах се в салона, до един стол. Улучих го, все пак, от втори опит. Дойде служителка – позна ме, оказа се наша ученичка. И викна линейка…

Влязоха двама. Шофьорът и лекар ли, фелдшер ли – баш това не ми беше най-голямата грижа, та да уточнявам. Мерят кръвното и свиркат – 60 на 90…

Бе, де да знам какво е това, ама нали ви казах – последна грижа…

Хайде в линейката…

По пътя докторът ме информира – не можеше да се сдържи, разбирам го, че от половин час е дядо! Първо внуче – след 12 години чакане…

Пожелах му, разбира се, всичко най-най-по. Нали съм четири пъти дядо-герой, разбирам го…

Стовариха ме, с количката ме откараха в приемната зала…

Главата ми бучи като замръзнала Ниагара, но очите всичко виждат, ушите чуват, мозъкът записва… Професионално изкривяване.

Мериха пак кръвното, биха инжекции, вземаха кръв. Едва намериха вена – щото съм прикрит, вените си пазя, артериите даже охранявам…

И, като споменаха „абокат“, мозъкът ми тръгна в друга посока. Щото знам какво е. И кога се слага. Маса време изкарах в кардиохирургия с него на врата…

- Сакън! – викам – оправям се, сега вземам такси, на топло ще седя, никакви глупости, никакви излизания…

Хората ми обясняват, ама виждам, че не са много разпалени. Пък аз съм. Щото, ако ме затворят – кой ще гледа къщата, песа, домакинството? И как жена ми ще ходи на работа? Да не говорим, че ще е почти невъзможно да влезе в магазин с кучето, а и баща си трябва да посещава…

Не!

Убедих ги – имам тежкото умение да приказвам. Подписах отказа си, позамотах се на топлото и – навън, докато не им е дошъл друг акъл… Вътре - лудница. През няколко минути карат пациенти - сърца, счупени крайници и какво ли още не. А докторите, сестрите и санитарките като нестинари - носят се върху горещите въглени на спасяването и ремонта на телата грешни.

Ами хората си имаха по-трудни задачи. Дядо, който се оплаква, че само не можел да се изхрачи, а веднага го взеха на специални снимки, откриха сърдечни поражения. Друг – пак сърцето му издиша…

А моето е тренирано – що любовни валяци са го мачкали и пак издържа…

Та се прибрах, излегнах на дивана, започнах зареждането.

Добре, че имам малко резерви. И все още чета…

Обаче, извинявам се, но коментарите ми ще са кратки. Като човешкия живот…

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "все едно пиян великан бие шамари"
    И ако ти потрябва още Нитрокор само свирни И ще ти пратя..
  • Благодаря, Зигфрид, Младене!
    Аз описвам само видяното на едно място, сред едни хора.
  • На мен ми направи много силно впечатление кръвното: 90 - 60 - направо на гениален йога. А иначе какво да кажа. Повечето живеят, за да станат курбан на докторите. Други живеят за котки и кучета. Трети пък - за внучета... А, май пропуснах нещо - тамагочито или кръстословицата. Все за нещо трябва да се живее и за нещо да се умре. Поздравление, Георги!
  • !!!
  • Герои, са те, сенсей и всички лекари! През ден сме там, заради свекър ми.
  • Благодаря, Надя, Юри!
    Държането си е държане, но целта ми е да покажа малка част от работата в "Бърза помощ" сега.
  • Дръж се!
  • Ох, сенсей, дръж се и се пази! Нужен си ми!
Random works
: ??:??