Jul 15, 2022, 1:08 PM  

Рожден ден 

  Prose
284 1 10
3 мин reading

   Стоеше на пейката пред двора. Чу изпискването на телефона. Извади го с трепереща ръка и взе да се взира в малкия екран. Нищо не виждаше. Влезе вкъщи и сложи силните очила. Висяха, като лупи на носа му.

- Шибан телефон. Ането, беше права да взема нейният, старият, ама с тия мазолести пръсти нема да ма познай.

GSM-ът беше от тия най-старите, малко черно апаратче със спукан дисплей. Накрая взе лупата и прочете.

"Имате пратка №""""""""". Очаквайте я в 16 часа на посочения адрес. Нашият куриер ще ви позвъни."

Сложи си сламената шапка и седна пак на улицата. Слънцето препичаше, но и той изгаряше от напрежение да види, каква ще да е тази пратка. Сигурно, Ането е пратила подарък за рождения му ден. Не очакваше някой друг да му го честити.

Главата му вече пулсираше препечена от слънцето. Телефонът звънна.

- Алоу!

- След пет минути идвам с пратката ви, господин Методиев.

- Убу.

Наистина след 5 минути пред къщата спря голям камион. Излезе едно момче и му връчи камара от хартии. После влезе в камиона и след малко се чу бръмчене на двигател. На платформата изпълзя малко тракторче и младежът свали платформата.

Старецът стоеше с ококорени очи.

- Ей, момченце, туй не е за мене.

- За вас е, господин Методиев. Има и ремарке с прикачен инвентар. Като го сваля ще ви обясня, как се кара.

Обясни му всичко и камионът потегли.

Бай Иван беше с разтуптяно сърце и отворена уста. Не вярваше на очите си. От малък мечтаеше затова, да се качи на негово си тракторче и да обиколи селото. Всички да му завидят и той с развята коса да профучи край кръчмата и да спре пред магазина. Вярно сега нямаше коса, но бързо закачи ремаркето и се метна на трактора. Натисна газта и полетя към площада.

Пред кръчмата на клатещите маси, старците играеха табла. Иван, наби спирачки и ремаркето се завъртя.

- Глей ти бе!!! Туй и Иван Майстора.

Той се изхлузи от седалката, гордо вдигнал глава, нищо че беше прегърбен.

- Иване, ко и туй бе? Дан си спичелил от тотото?

Стоеше с ръце в джобовете и се подхилкваше под мустак. Познаваше ги всички, все набори, с които си играеше, като дете.

- Ей, пичът, ша дадеш ли едно кръгче?

- Давай, Кире метай са.

Кирето се метна и на подскоци потегли. Направи един кръг на площада и се върна биейки спирачки.

- Малии, ми то туй, кат мерцедес бе, Ванка. Отде го зе?

Гордият собственик премлясна, защото му бяха изсъхнали протезите от блаженната усмивка и каза:

- Дъщерката ве, пичуе.

Всички говореха едновременно и всички искаха да се повозят.

- Убу, метай ти са у ремаркето и ша одим на язовира.

Цялата даля старчоци се натръшка, хилейки се и шумно дърдорейки.

Ванката, натисна газта и подскачайки отзад, като чували с картофи, бандата пое по прашния път към язовира. Спряха сред облак прахоляк и пълзейки се изтърсиха от ремаркето.

- Разби ми лубмагото бе, лудньо!- изхленчи Боцето.

И останалите мънкаха, но бяха щастливи, че отново са деца. Отново са заедно и имат заветното тракторче. Не спряха да се бутат и дърдорят, а после свалиха гумениците и нагазиха във водата. Дядо Асен се хлъзна и цопна по задник. Всички се спукаха от смях.

Денят вече беше към края си и слънцето залязваше.

- Банда, ай да въ черпя у хоремага.

Шумната компания се натовари отново и се строиха в кръчмата. Пийнаха си подобаващо и залитайки всеки тръгна към къщи.

Иван паркира тракторчето в двора и телефонът иззвъня.

- Честит рожден ден, тате. Не мога да дойда, ама подаръчето се надявам, че ти хареса.

Не можеше да каже дума и накрая се разрида. После затвори телефона и прошепна:

- Благодаря ти, Ане! Имах най-щастливият празник в живота.

Стоеше под звездното небе и беше чудесно, че е жив...

 

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Много хубава история!
    Хареса ми!
  • Знаех си, че си джентълмен 😂 и ша бегаш, като алтав.
    Благодаря ти, Боряна. Най- хубаво е да оживеят мечтите ти.
  • Много ми хареса идеята на разказа. 😊
    Хубаво е не само да има на какво да се радваме, а и на/с кого! 😊
  • Еее как, роботче на тракторче летящо из Космоса, това хич не е за пропускане! Ако и Габи е там, да тича отпред я сложи 😆 или айде, аз трябва да съм джентълмен, ще тичам аз отпред, а тя да се вози. 😅
  • 😂 Представих си, как си се метнал на трактора и очите ти светлата.
    Ша го включа в някоя серия от "На море в Космоса"
  • Еййй, кеф! Я, как се ентусиазирах да се пльосна отгоре на тавана и да се припичам на слънцето, докато се возя! Ама и кръгче да ми дадеш, ей 😆😆 обещавам няма да се блъсна в някое дърво! А иначе, то важното е ти да ме разбираш. Аз ако не съм се разбрал, нищууу, стига ти да си ме разбрал, а кат те знам как ми четеш андроидските мисли, значи няма за какво да се тревожа. 😆😆
  • Разбрах та, кат иноту нищу. Ида с тракторчето да та повозя.
  • Ейй че хубаво!! Мисля си, то като няма на какво да се радваш /или не си го видял!/ си умрял, независимо дали си жив или не. Аз пък примерно всеки ден се радвам, че съм жив - един куршум с два заека тъй. Хем се радвам на нещо, тоест жив съм, хем се радвам по принцип, значи не съм умрял... каквото и да казах, надявам се да ме разбра, Вал, че то аз не се разбирам понякога. 😅😊
  • Ами да, като няма, за какво да се радваш значи си умрял.
  • Къв бил смисъла на живота. Това е смисълът, докато има на какво да се радваш, си жив!
Random works
: ??:??