Jan 30, 2019, 4:31 PM  

С какво се занимаваш ? - С идиоти! 

  Prose » Narratives, Humoristic, Letters
1391 3 29
3 мин reading

С моята съученичка Мария не се бяхме виждали от училище. Завърших преди девет години и от тогава сме приятелки във фейсбук. Гледам тя се омъжила.Две деца има вече,но много се променила, едва я познах. 

Естествено през годините и харесвах тук-там някоя снимка, както се казва от учтивост или да се сети за мен. В училище бяхме неразделни, но тя се събра с лоша компания и започна да се " надува" . А след училище съвсем спряхме да поддържаме контакт, въпреки че живеем в един град.

Една вечер сядам да убия малко време пред лаптопа. И си мисля защо да не пусна някоя обява и реклама,да посъживим малко сервиза. Зимата е така. Работата намалява, всеки се е свил на топло в тях или бачка, никой не си реставрира старите коли. Речено-сторено! Подбирам снимки, описание и всичко, както трябва. Щрак в няколко групи и чакаме.

Нищо,че минава 11:30 вечерта, телефона започва да звъни като на пожар. Викам си,тези хора нормални ли са да звънят по това време?!  Нищо да се обадя,че след второто звънене става досадно. Вдигам слушалката, а отсреща се чува силна чалга,кючеци. Повтарям няколко пъти" Ало..алооо ". Най-накрая някой се обажда. Това всъщност не мога да го опиша, затова го цитирам дословно"  Ааа, обаждам са за туй уаа, дет сте гу турнали на файсбука" Започнах да се досещам за какво става въпрос,едва удържайки се да не се разсмея с глас, го прекъснах. Опитах се да го попитам какво точно иска,но отговорът беше невероятен " да простацитирати туй на колатъ " Естествено, веднага го разбрах :) Иска да претапицираме седалките на колата. Поразпитах го за марка, модел и т.н. След края на разговора се чудех как е възможно този господин да кара кола за 200-300 хиляди, а да не може да зададе правилно въпрос. Все още мислеща над това получавам съобщение от Мария. Викам си, как се е сетила за мен и чета " Здрасти, как си? Абе гледам,че се занимаваш с коли,да ми направиш една тапицерия на моята кола. Ама нещо по-евтино или без пари, като за добра приятелка" Е тука вече ми стана ясно. От 9 години ни вест,ни кост от нея ,сега сме добри приятели. То не, че не ми беше ясно,не са една и две , който се сещат за мен ,когато им трябва нещо. Я пари, я услуги, я душевно кошче за отпадъци. 

По край тази работа се нагледах на нагли и безочливи индивиди. Всеки ти се пазари за пари, все едно е на пазара в Димитровград. А тези  с най-скъпите коли са най-стиснати. Да му свършиш две неща, примерно за 50 лева и се започва едно " А акумулатора да видите,че не зарежда и гърнето,че се е пробило,оглушах от него и нещи хлопа отдясно..." Естествено,че няма проблем да се оправи казвам,но ще струва еди колко си пари. Възмутен човека ме пита нали било 50 лева сега и за тези дреболии пари да му искам, за две минути работа било.  Но.. сиренето на магазина е с пари, нали? Свикнахме вече. Плащат за едно, покрай него цялата кола да се обслужи. Наглост голяма. Има и други типове. Тези, които от всичко разбират. Като разбират защо не си го направят сами. От вратата се почва това е счупено, това трябва да се разглоби, онова трябва да се махне. Чел бил в групите във фейсбук. Там му казали къде е проблема. Това ми напомня за БГ мама, където се самолекуват от всичко и сами се диагностицират. Опазил ни Бог ! Чудя се да се смея ли или да плача? 

Има и друг тип. Тези,които си правят колите по телефона. Обажда се, защото бил от далеко и не можел да дойде. Колко щяло да му излезе изкърпване на една кола? Това да не е хляб,да му кажеш колко струва? Нито си виждал колата, нито знаеш какво и е състоянието. Дали има една дупка или няма под, за него е все едно и също. Колкото и търпеливо да обясняваш, накрая пак получаваш отговор " Ко толкова да я гледате, кола кат кола има си дупки?! " 

Затова вече като ме питат с какво се занимаваш, казвам занимавам се с идиоти

© princess of the darkness All rights reserved.

..

The work is a contestant:

Монолог »

33 Position

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Пътят към Ада е застлан с добри намерения...
    Не споря, само изказвам лично мнение.
  • Разбира се. Аз съм цар на монолозите. Тъкмо никой няма да ме прекъсва.
  • Аз още утре ще ти пратя снимка,
    усмихнато ще ми е лицето,
    но тя ще бъде снимка анонимка,
    невидимо ще е сърцето.
  • "Щото в света на първичното няма смисъл от съществуване на култура. Цивилизацията на лапането и чалгата в някои е победила..."

    генек, свалям ти шапка за тия думи!
    Искре, мисля, че ключовата дума е "първичната" - не е нищо лично, най-малкото към теб!
  • Алиске, не ме пращай в уикипедия. Или пишеш монолог, или изпълняваш “Веселата виола”. Не се ослушвай, това е заповед!
  • ...това да гледате кой пише грамотно и кой - не, е вече демоде - правят го само децата ...
    Ще правя клада от правописни и правоговорни речници, пък после ще се кача отгоре й...
    Щото в света на първичното няма смисъл от съществуване на култура. Цивилизацията на лапането и чалгата в някои е победила...
  • Значииии... , ако пишеш 1, а гласуваш с “да”, заглавието на този монолог ще се окаже изключително подходящо!
  • Антоан, знам я Даниела, много готина мацка.
    Ето монолог на едни други откровенки, вижте го, заслужава си - https://www.youtube.com/watch?v=9TyWb6sX2j0
    Тезджани - https://otkrovenia.com/bg/profile/tezdjani
    Лажова - https://otkrovenia.com/bg/profile/svetlanal
    Нека да послужи като един добър пример по темата.
  • Е, то няма проблем да се оцени с 1, ако не ти харесва, даже насърчавам да се прави, но исках да кажа, че оценяването и гласуването трябва да ги приемаме като две различни неща, имащи различни цели. Оценяването - качествата на произведението като цяло извън конкурса. Гласуването - да има отношение само свързано с конкурса.
  • Насърчаване на доброто, така го разбрах, а не жалки игрички. Като не ти харесва нещо, не си играй с наказателни единички, гласувай или коментирай смислено и по същество.
  • Щом го е оставил, начи така е преценил.
    Но ние оценителите си имаме собствена глава на раменете и трябва да се стараем и вота ни да е качествен.
  • Ще е много жалко ако произведение, което не отговаря напълно на заданието, спечели. Ще говори лошо за оценяващите... Така, че не си правете експерименти.
    Ако ви харесва произведението може да използвате бутоните "Оцени", "Любими", "Следвай", "Сподели във фейсбук" и т.н. Но бутона за гласуване има по-друга функция.
    Както и обратното - даването на лоша оценка на добро произведение, само защото не отговаря на конкурса, е грешна опция. Добрата опция би била да дадеш критиката си в коментар и да гласуваш, за по-добро произведение.
  • И ти коментираш често. Глад за внимание ли е това? Твое право си е, да мислиш, каквото си искаш. Този филм съм го гледал, познавам доста от присъстващите. По принцип, само надникнах в сайта. В коментирането не е смисълът на живота ми.
  • От що е монолог и има ли почва в обсъждания "монолог", отиде към генерални обобщения!
    Какво ли не прави гладът за внимание...
  • Всеки има право да си казва мнението, но не и да се кара. Има си модератор, той може да прецени какво се качва. Българинът е голям критикар. Но като му кажеш, “Добре, направи го ти!”, отговаря, “Ама аз го знам на теория, иначе не го мога” Във всеки българин дреме президент, във всяка българка-мис Вселена.
  • Не си ходил на училище или не си бил в час, когато сте учили що е монолог ли?
    И за монолога на Хамлет сигурно не си чувал?
    А за неграмотното писане, нямам думи...
    "българин да се наричам..." и да не знам български!

    пп
    между впрочем влез в "Предизвикателства" и ще прочетеш няколко монолога!
  • Господин Стоянов, според Вас това монолог ли е? Кой може да пише и кой не, е съвсем отделна тема. Аз, примерно съм преценил, че не мога да се справя с предизвикателството и не съм опитвал. Но този текст е качен за участие. Значи ли, че нямам право да си кажа мнението?
  • Детско е да се вадят правописните грешки, според самата теб. Ако се пише от телефон, често се правят грешки. Като начинаещ писач и аз не знаех, че се оставя интервал. И ми изтриха едно много готино нещо, което няма как да възстановя. Тези конкурси са едно добро начинание. Начин за събуждане от летаргията. Очаквано е, веднага да се появят оценители и разбирачи. Хайде, щом си толкова в час, напиши ти един правилен монолог, от който да ни паднат шапките!
  • Пише се съжАлявам. Неграмотните пишат единици. Такъв е животът.
  • Историйката е интересна и до болка позната, но имаш пропуски откъм препинателните знаци. Запетайките се пишат до думата, а не висят във въздуха. При сравнителната степен тирето е малко, без интервали: голям, по-голям, най-голям.
    Инак, успех в конкурса!
  • Къде е монолога
  • Katrona (Кети Рашева) , генег ( Георги Коновски) Много ви благодаря за коментара и подкрепата. Сега го прочитам и този авторедактор на телефона,ще го изхвърля. Уж да те улеснява като ти дописва думите, а си е направил доста други думи ще го оправя . На вас отново ви благодаря
  • Добре описани идиоти!
  • Хубаво...
Random works
: ??:??