Jul 5, 2011, 6:09 PM

Смисълът на живота 

  Prose » Others
931 0 4
2 мин reading

Смисълът на живота

Един човек уловил една светулка и тъкмо щял да я убие, ей така, за забавата, когато тя му проговорила с човешки глас:

- Хей, моля те, не ме убивай!

- И защо? - почудил се човекът.

- Ако ме пуснеш на свобода, ще ти отговоря на един въпрос, какъвто и да е. Ако някога си се чудел за нещо, което няма как да знаеш, аз ще ти го кажа. Аз знам всичко!

- Така ли? - замислил се човекът. – Това може да е добра сделка... Има един въпрос, на който човечеството отдавна се опитва да отговори... Какъв е смисълът на живота?

Светулката го погледнала и се усмихнала.

- Това ли е въпросът, който тормози вас, хората, от край време?

- Ами да – казал човекът, – това е най-важният въпрос на света, но предполагам една проста животинка като теб не може да отговори на подобен въпрос. Само си губя времето.

От тези думи светулката се обидила и се разсърдила.

- Вие, хората, сте невероятни! Искате да знаете всичко и винаги да сте на върха, дори над самата природа! Смисълът на живота не се състои в нещо, което трябва да направим или да бъдем. Смисълът на живота е това, към което се стремим, това, за което мечтаем и което може да не получим, но никога не губим вяра. Смисълът на живота е точно това, че не знаем какъв е той. Но вие сте твърде глупави, за да го разберете!

Очите на човека проблеснали за миг. Той се замислил, след което се усмихнал и казал:

- Глупава животинка, какво разбираш ти!

Смачкал светулката и продължил по пътя си.

© Илияна All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??