Oct 18, 2021, 1:02 PM  

Спирка "Щастие" 

  Prose
797 4 21
5 мин reading

    Същите прокъсани седалки, същите прашни прозорци, тъпите надписи с маркер, монотонният шум и поклащане.

Влакът пътуваше...

В дългия салон бяхме двама. Аз и едно момиче в другия край, което четеше някаква дебела книга.

Затворих очи и се унесох.

Високоговорителят ме стресна и композицията скърцайки спря.

- Спирка "Минало"... Вратите се затварят! Следваща спирка "Щастие".

Влакът отново се разклати и бавно потегли.

Погледнах през прозореца. Отвън беше сивота... Сребриста сивота.... Сякаш погълнала всичко, дори и безкрая.

Момичето стоеше в същата поза, четейки своята книга.

Този път много дълго пътувахме. Загубих всякаква представа за време и изпаднах в своята полусънна медитация. Не знаех, дали са минали часове или може би дни...

Острият глас прокънтя:

- Спирка "Щастие"... Последна спирка... Влакът ще потегли обратно… Неизвестно кога.

Станах и тръгнах към вратата, но там след решетъчните стъпала имаше облаци.

Безкрайно поле от бели пухкави облаци.

Момичето се блъсна в мен, все още зачетено в книгата си.

- Ще слизате ли?

- Да ви кажа честно, още се колебая.

Тя погледна през рамото ми и почти изкрещя:

- Но, къде се намираме?!!!

- На спирка "Щастие".

Плахо пристъпих по двете стъпала и държейки се за дръжките отстрани, протегнах крак. Беше меко, но някак си стабилно. Направих крачка и се обърнах.

- Подайте ръка. Няма страшно.

- Подръжте я.

Подаде ми дебелата книга, а върху нея със златни букви бе написано „Библия”.

Протегна ръка и силно стисна моята.

Първо стъпи неуверено, но после направи няколко крачки. Усмихна се и заподскача.

- Прекрасно е! Ние сме в облаците!

Затича се с разперени ръце. С бялата рокля, в която бе облечена изглеждаше, като ангел сред облаците.

Тръгнах след нея бавно… после и аз се затичах. Не я чувах, какво си говори, но като доближих, разбрах последната фраза:

- Благодаря ти, Господи! Аз съм щастливааа…

И двамата бягахме с развети коси, но облаците изведнъж изчезнаха. Пред нас бе огромно езеро с кристална, гладка повърхност.

Тя протегна крак и стъпи върху водата. По повърхността се образуваха концентрични кръгове.

- Аз ходя по водата!!! Виждаш ли?!... Ходя…

Пуснах Библията, но тя остана във въздуха. Стъпих и направих няколко крачки.

Въздухът бе изпълнен с тиха, нежна мелодия.

Подадох ръка и двамата затанцувахме по водата.

Вълничките от нашите стъпки се събираха, сливаха и после ставаха водни пеперуди, които летяха край нас.

Танцувахме по водата своя вихрен валс… И бяхме щастливи…

Истински щастливи в безкрая.

- Трябва да се връщаме! Влакът, може да тръгне без нас.

- Даа… Трябва.

С наведени глави, отново вървяхме по облаците.

Тя се качи по стъпалата и погледна към мен.

- Хайде, идвай!

- Не, ще остана тук. За мен няма място в този влак.

Вратите изсъскаха и се затвориха. Видях дланта ѝ, долепена на прозореца.

Все още държах Библията в ръка. Затичах се, след бавно потеглящия влак с Книгата.

Тя отвори прозореца и извика:

- За теб е! Носи я винаги…

Гласът ѝ се загуби сред шума и скърцането на релсите. Последният вагон изчезна…Сякаш никога тук не е спирал влак.

Тръгнах по облаците и погледнах нагоре… В синьото небе… В голямото, искрящо Слънце…

Разперих ръце и полетях…

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да Катя, то и щастието е сън за сънебродници.
  • На мен ми липсва спирка "Мързел". Някои я предпочитат пред "Щастие" или не ги различават. 😄 Шегувам се.
    Разказът ми прилича на мечта или сън. Странен е.
  • Пепи, чудна работа снощи ми я пяха същата песен "Горе на черешата".
  • Вече, като си потеглил за спирка "Щастие" си е Щастие.
    Иначе закръглените мацки са кумир за арабския халифат.
    Пък и не само за арабите.
  • Хм , в облаците щастието е доволно самотно преживяване - никой не те вижда, ти също не виждаш никого ... иначе е доста разпространена идея - има няколко реклами на шоколад, където разкошно облечена мацка се наслаждава на вкусовата феерия, ама вероятно това трае докато не натрупа килограми и не се спусне на земята ... В разказа намирам частица от щастието в празния вагон и непринуденото общение с непознатата, дори само с погледи
  • Плам Спирката е винаги в облаците, но никога влакът не спира на едно и също място.
  • Чудесна импресия ... Както си вървиш, така минаваш през реалните спирки 'Минало' , 'Живот' ... и накрая последната , то даже не е спирка, то е нещо неопределено и се нарича 'Бъдеще' ... Спирка 'Щастие' ?? То е мимолетен миг и никога не можеш да спреш и да слезеш там , колкото и да ти се иска
  • Интересно! Всеки сам избира спирката си! Добре дошъл и от мен, Жабок! Отива ти зеленото! 😁
  • Не си мисли, че си достигнал щастието, дори и да си го усетил. То не е постоянна величина. Продължи да го търсиш, за да го имаш. На това ме научи твоя увлекателен разказ!😄
  • Не знам защо този разказ ме потисна. Може би, защото съм дейна натура, може би, заради Библията... Поне момичето да беше останало. Хубаво е написано, представих си го, просто не е моята приказка. А пишеш красиво.
  • Увлекателно пътуване...към себе си!
  • "Щастието не е спирка , а пътуване" - из "Наръчника на Майстора"
  • Нещо ми подсказва, че Жабокът (ВИ) ще ни упъти. 😊🤪😎
  • А преди спирка “Живот”? Пак ли е спирка “Щастие” или друга има? 😉
  • Жабокът ВИ, благодари.
    Преди спирка "Минало" е спирка "Живот". Там слизат повечето пътници. Малко пътуват дълго до спирка "Щастие", а още по-малко политат.
  • Може би на момичето просто още не му е дошло времето да остане там...
  • "Спирката" на твоята страница е ако не щастие, то поне удоволствие.
  • Така е, в живота (влака) не знаем кой пътува с нас и с каква мисия. И ме подсеща за "Естир" от Библията! Поздравления
  • И аз много харесах. 😊
  • Приказка. Хареса ми. Добре дошъл!
  • Зачетох се и не можах да откъсна очи, до последния ред. Много хубав разказ.
Random works
: ??:??