Jan 17, 2012, 1:17 PM

Спомените на вишневата тетрадка - 4 

  Prose » Narratives
580 0 1
4 мин reading

4

След като щателно прерови и джобовете като любопитна котка, която се стреми да надуши пакетчето с храна, и откри само касови бележки, кърпички и презерватива, се насочи към спалнята.

Замисли се за презервативите. Имаше много и навсякъде. Или редовно ги ползваше, или искаше да е подготвена във всеки един момент?! Предстоеше да разбере.

Зае се с óгледа на леглото. Това си беше цяла спалня, даже и отгоре. Спокойно можеха да спят поне четирима човека един до друг, без да им е тясно. Беше застлана с някаква покривка, явно купена от Далечния Изток и по-точно от Китай. Ама защо пък да е купена от там? Можеше и да взета от някой местен Мол. То май в последно време повечето стоки са само китайско производство. Имаше избродиран голям дракон с отворена уста и остри зъби. Заприлича му на татуировка, която е срещал на много мъжки ръце и момичешки плешки по плажа и на улицата. И в пълен дисонанс на дракона преброи и единадесет различни по големина възглавници. Някои от тях бяха с формата на стилизирано сърце и бродиран надпис -"I love you". Имаше и три мечета. Малко бяло мече, средно бяло мече и голямо бяло мече с размерите на първокласник. От пухкави по-пухкави.

“Поне мечетата да бяха панди”- помисли си той.

Опипа възглавниците една по една, но не намери нищо. В мечките също не откри нищо, освен че средната бе механична и когато я взе - се чу приятен глас – "I love you baby, I love you". И махаше с горните си лапи, все едно иска да те погали.

Въпреки “възмъжаването” си някой момичета никога не се разделяха с детското в тях и с носталгия гушкаха играчките си, търсейки упование в спомените на щастливите си безгрижни години.

След като не откри нищо под, около и в леглото, реши да седне и да си почине. Съзря в огледалото, монтирано във вратата на гардероба, наболата си брада и леко се разсърди на себе си, че не е намерил време да се направи малко по-изискан и въобще - мъж, държащ на себе си.

Оглеждайки се, забеляза, че в стаята има малко в повече огледала от обичайното. На всяка стена по едно и дори едно монтирано под ъгъл между стената и тавана, разположено точно срещу леглото, така че когато легне, човек да може да се вижда добре. 

Странно. Момичето или бе много суетно и обичаше да се гледа постоянно, или сериозно страдаше от нарцисизъм! Или… имаше хора, които обичат да гледат себе си и партньора си по време на секс. Това са някакви отклонения според някои, но пък всички, които обичаха да се наблюдават, не мислеха, че е нещо нередно или извратено. Абе на кой му пука!

Огледа огледалата по стените и забеляза, че едното е някак леко изкривено встрани. Откачи го от стената и го заразглежда отзад. Имаше залепен дебел картон, който в долния край бе разкъсан. Промуши пръсти вътре, но не напипа нищо. Погледна, но бе празно. Все пак усещането, че там е било скрито нещо, бе много силно. Така или иначе може би тя, някой от семейството ú или пък полицаите са го открили.

Върна се към леглото и по-специално към тоалетката. Тя също имаше преголямо огледало и бе разположена в ъгъла между двете стени, заемайки площта на малък луксозен магазин за дамска парфюмерия и козметика. Видя множество парфюми, кремове, лакове за нокти и всевъзможни разкрасителни уреди и “инструменти”. От уханията чак леко го заболя главата. После прерови чекмеджетата. Нищо интересно. Отвори вратичките на шкафчето под тях и видя голяма луксозна кутия за бижута. Извади я и я остави на леглото. Седна и я отвори. Имаше много златни и сребърни пръстени, гривни и верижки. Истинска мина за обирджиите. Изсипа ги и заопипва кутията. Отначало нищо, но после усети лека гънка в единия край. Разчовърка леко с нокът и отлепи хастара. Показа се бял лист с формат като на детско рисувално блокче.  Извади го леко и го обърна. Видя портрет. Всъщност бяха двама души. Тази, която търсеше, и младеж на нейните години. Бе графичен портрет. Правен най-вероятно от някой от многото художници в курортните комплекси. Имаше и послание.”Завинаги заедно” и две целувки с червило, оставени вероятно от момичето.  

Тъкмо се бе концентрирал върху откритието си, когато в стаята влезе баща ú.

- Извинете - каза той, - бихте ли ми дали да видя това, което намерихте?

- Да, разбира се. Заповядайте - подаде му листа Йосиф, но и веднага му светна сигналната система!

“ Беше в стаята почти час. Докато не бе намерил нещо, никой не се интересуваше от това какво прави. Самият факт, че имаше много скъпи бижута и въпреки това го оставиха сам?!  А изведнъж, когато откри портрета, се появи баща ú! Ами да! Как може да бъде толкова наивен и да не се сети, че в стаята със сигурност има камера. Даже може и да са много камери. Тези тук си правеха домашен “Биг брадър” най-вероятно.

- Ще я взема- поясни бащата и излезе.

Йосиф се заоглежда за камерите. Едва успя да ги съзре в двата ъгъла срещу леглото. Бяха много фини, с окуляр колкото топчето на карфица. Шпионска  изработка. Скъпа техника. Навярно имаше и други.

 

 

© Явление All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • препрочитам го за 3 път и много ми харесва..надявам с е скоро да има и някакво продължение защото любопитството ме човърка...
Random works
: ??:??