May 3, 2009, 11:12 PM

Талантът и тълпата 

  Prose » Others
894 0 6
1 мин reading

 

 

                                     ТАЛАНТЪТ  И  ТЪЛПАТА 

 

 

          Търсеха Таланта. Ожесточено и неистово, под дърво и камък. Организираха конкурси от всякакъв характер. Тълпата ревеше така, както само тя си може. И си искаше таланта. Толкова силно, че се наложи някой да заеме неговото място. Тогава се появи някакъв шут, от тези дето обичат да се заиграват с камерата и прожекторите (такива винаги има на разположение). До него застана една нарочена красавица, с ослепително конвертируема усмивка и друга, която умееше достатъчно ефектно да се съблича и свива устните си на буквата ш, че даже и на щ. Намери се и водещ, тоест такъв, дето щеше да ги води по интервюта и други изяви. Някой извика, че слепец слепеца ако води и двамата, в случая четиримата, падат в ямата, но не го послушаха. Пък и тия не само не паднаха, ами се нароиха и то така, че когато най-после намериха Таланта, бяха изпълнили ВИП пространството. А те определено имаха интерес да пълнят ВИП-а с такива като тях, че и под техните възможности, които да си кажем направо, бяха почти никакви. Почнаха да дават и наставления как да се търси Таланта, като междувременно изпълняваха функциите му.

          Спорно беше дали тълпата намери Таланта, понеже той бе  вървял към нея, носейки най-светлите си и благородни пориви, през всичкото това време. Оказа се обаче, че го бяха търсили напразно, защото всъщност той не бил нищо особено – така казаха тези от ВИП-а. Ризата му била прекалено бяла, чиста и съвсем неартистична и въобще стайлингът му не струвал. Да не говорим за обноските му! Той, представяте ли си, още не бил научил, че за да те приемат някъде, трябва да изстреляш някой и друг комплимент тук-там и най-вече нагоре, с който някакси да се сложиш, че даже и подложиш. А бе изобщо - смотана работа.

          Талантът, от своя страна, си имаше принципи и не беше готов на компромиси, особено нравствени. Тъй като тълпата пък зарежда само на две програми – "осанна" и "разпни го", нямаше идея какво да прави с тоя, дето не бил нищо особено, освен да се размине.

          Така всеки тръгна по своя път, Талантът към истината, при това вече изстрадана, а тълпата – да търси друг Талант. Под дърво и камък.

 

 

© Диана Атанасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Талантите не може и не трябва да се търсят от посредствени хора, но на практика става точно така. Най-нашумелият конкурс за таланти в момента - Мюзик айдъл е красноречив пример за това.
  • Уважаема госпожице Атанасова,съгласен съм почти с всичко казано от Вас.Включително и с критиката на последното ми стихотворение.Тук трябва да Ви кажа, че никога не съм се смятал за поет.Писал съм и пиша за лично удоволствие, само под натиска на положителни емоции и трогващи случки.Публикувам в сайта,за да получа забележки,критики и препоръки от хора, които разбират от поезия, а така също и от обикновенни читатели,които да кажат харесва ли им или не.Но твърдо държа на твърдението си , че талантите не се търсят.Конкурсите, за които говорите се организират за попълване на щатни работни места с най-добрите специалисти.
  • Г-н Стефанов, написаното няма как да има качества за политическа публакация, тъй като не е такава, колкото до търсенето на таланти - постоянно има конкурси за това, най-вече телевизионни, не ги ли гледате? Що се отнася до качества на художествено слово,мога да кажа същото за последното Ви стихотворение. Ако все пак сте имали предвид, че не е точно определен жанр,в това няма лошо, 21-ви век сме,жанровете се преливат и всеки търси различен изказ!
  • Талант не се търси!Той подобно на шилото,не може да стои в торбата и все от някъде се показва и се доказва.Иначе,различните търсачи на таланти имат различни критерии за таланта и накрая ще ви доведат стотина таланти,с критериите и възможностите на търсачите,които за нищо не стават!
    Иначе,това което сте написали няма качества за политическа публикация в пресата,няма и качества на художествено слово.
  • Картината е много точна, поздрав!Така става с талантите за съжаление...
  • Макар и много директно изразено, за съжаление е ежедневието ни - ежедневието на пълната инфлация.
Random works
: ??:??