ТАЛАНТЪТ И ТЪЛПАТА
Търсеха Таланта. Ожесточено и неистово, под дърво и камък. Организираха конкурси от всякакъв характер. Тълпата ревеше така, както само тя си може. И си искаше таланта. Толкова силно, че се наложи някой да заеме неговото място. Тогава се появи някакъв шут, от тези дето обичат да се заиграват с камерата и прожекторите (такива винаги има на разположение). До него застана една нарочена красавица, с ослепително конвертируема усмивка и друга, която умееше достатъчно ефектно да се съблича и свива устните си на буквата ш, че даже и на щ. Намери се и водещ, тоест такъв, дето щеше да ги води по интервюта и други изяви. Някой извика, че слепец слепеца ако води и двамата, в случая четиримата, падат в ямата, но не го послушаха. Пък и тия не само не паднаха, ами се нароиха и то така, че когато най-после намериха Таланта, бяха изпълнили ВИП пространството. А те определено имаха интерес да пълнят ВИП-а с такива като тях, че и под техните възможности, които да си кажем направо, бяха почти никакви. Почнаха да дават и наставления как да се търси Таланта, като междувременно изпълняваха функциите му.
Спорно беше дали тълпата намери Таланта, понеже той бе вървял към нея, носейки най-светлите си и благородни пориви, през всичкото това време. Оказа се обаче, че го бяха търсили напразно, защото всъщност той не бил нищо особено – така казаха тези от ВИП-а. Ризата му била прекалено бяла, чиста и съвсем неартистична и въобще стайлингът му не струвал. Да не говорим за обноските му! Той, представяте ли си, още не бил научил, че за да те приемат някъде, трябва да изстреляш някой и друг комплимент тук-там и най-вече нагоре, с който някакси да се сложиш, че даже и подложиш. А бе изобщо - смотана работа.
Талантът, от своя страна, си имаше принципи и не беше готов на компромиси, особено нравствени. Тъй като тълпата пък зарежда само на две програми – "осанна" и "разпни го", нямаше идея какво да прави с тоя, дето не бил нищо особено, освен да се размине.
Така всеки тръгна по своя път, Талантът към истината, при това вече изстрадана, а тълпата – да търси друг Талант. Под дърво и камък.
© Диана Атанасова Все права защищены