Aug 15, 2018, 6:21 AM  

Течен шоколад и едно мляко с ориз, моля 

  Prose
458 2 2

Течен шоколад... На времето такава сладкарница имаше до нас на “Витошка”. После фалира. Или по-вероятно да са вдигнали неимоверно наема, та тя се премести в една от малките улички. Продължавам от време на време да се отбивам в нея специално заради ароматните сладкиши, от които ухае цялата уличка. А откакто тръгнах на плуване с дъщерите, пътят ни почти задължително минава покрай тази сладкарница. Винаги е претъпкана, а отвън почти дежурно срещаме една дребна възрастна женица. Тя стои малко встрани от вратата. Висока около метър и петдесет, сбръчкана и приведена. Скромно облечена. Никой не й обръща внимание и само ако се доближиш съвсем, можеш да я чуеш: “Купете ми едно мляко с ориз, моля”. И децата ми знаят: купуваме за нас крем с течен шоколад и едно мляко с ориз за женицата. 
Последният път млякото с ориз беше свършило. Купихме й като на нас – крем с течен шоколад. За наше удивление, тя прибра кофичката в торбата си и каза: “Ще го занеса на внука”.

 

 

Публикувано във:

  • © Електронно списание LiterNet, 24.12.2020, № 12 (253)

© Павлина Гатева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Рядко се появяваш в този раздел, но всеки път го запомням. Още ми е в главата краткият ти разказ " Квартиранти". Поздравления и тук!
  • Трогнахте ме! Колко много такива женици има...Поздравления!
Random works
: ??:??