Aug 23, 2023, 10:50 AM

Трагедията на евентуалното бъдеще 

  Prose » Narratives
194 3 5
1 мин reading

Имам десетина фланелки на „Левски“. Сини, че и една жълта. Големият син ги поръчва по интернет и ме изненадва. Не ги отказвам, макар че годините някак си не пасват на образа. Но пък съм роден в ден, когато „Левски“ става шампион през 1953 година – въпреки нареждането да отстъпи на партийно-държавния тим…

Та – вървя си аз и виждам до съседния блок събрани дечурлига. Играят си. Единият вика: „Само „Левски!“. Аз, разбира се, отговарям учтиво. И – професионално повреждане - викам: „А какво знаете за истинския Левски, за Апостола?“.

Другото момче почва несмело: „Биха едни македонци, сега ще играят май с израелци…“.

„Не, не – за Апостола на свободата какво знаете?“.

Споглеждат се. Първият казва: Май се казва Иван…“

Поправям: „Иван е баща му, той е Васил Иванов Кунчев…“

„Учили сме“ – несмело отговаря първият… „Ама сега е ваканция…“

Сдържано им казвам няколко думи за Апостола, натъртвайки, че без него България надали би имало…

Слушат – факт. И даже единиятпотвърждава: „На 19 февруари поднасяхме венци“…

Оказва се, че ще бъдат в шести клас…

И какво знаят тези българчета за българската история и българските герои?

Както са казали отдавна – скрий историята на един народ и си го унищожил…

При това не питах за Раковски, Бенковски, Волов… А за най-най-най…

Черно бъдеще за народа…

Хората ще се оправят. Даже може да са по-щастливи в друга държава, с друга история, сред други себеподобни…

Пък ние няма да видим, нито ще ни вълнува…

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Болна тема, болна... А от "Левски" съм откакто се помня.
  • Благодаря, Елке!
  • "Народ, който не познава миналото си, няма бъдеще!" Да се вълнуваме сега! После наистина ще е късно!
  • Благодаря, Георги!
  • Това го направих преди може би над 15 години няколко пъти.
    Нарочно зададох няколко въпроса винаги на тинейджъри от обкръжението на малката ми сестра, като смело мога да кажа, че децата бяха от ученолюбивите!
    Не питах за Левски, но за други личности, като сред тях бяха Димитров. Живков, Раковски и още няколко.
    По първия, мълчание, бил някакъв, но какъв точно...
    По втория накрая стигнаха до извода, че е бил президент на България.
    По другите, срам в очите...
    Иначе, относно Ботев, Левски, нямялаха да имат проблем, за това гарантирам.
    Както и да е.
    Поздравявам те.
    ПП
    Сметнах годините, около 12 такива е по-близко до истината.
Random works
: ??:??