Dec 19, 2023, 1:08 AM  

Украйна - голямата грешка на Путин 

  Prose
328 3 4
1 мин reading

Старият кагебешник Путин успя майсторски да анексира Крим. Дотук добре, но Запада, олицетворяван от САЩ, реши да използва Украйна като военен форпост за прицел от упор на Русия. Нещата започнаха да стават особено опасни за Путин, когато Доналд Тръмп загуби изборите в САЩ и президент стана Джо Байдън, зад когото застанаха най-агресивните сили на военнопромишления комплекс на САЩ. Путин, подобно на Хитлер, реши да изпревари събитията и нахлу в Украйна. Нахлу вероломно, след като до последния момент тръбеше, че провежда само маневри. Целта беше повече от ясна - блицкриг за анексиране на цяла Украйна. Но се установи, че руският генералитет е дезинформирал Путин за състоянието на руската армия. Тя се оказа неспособна за подобна операция. Пропагандата на Русия сътвори термина "денацификация", т.е. прочистване на Украйна от нацистки елементи. Самият Путин взе на въоръжение този термин и започна да се представя като едва ли не освободител на Украйна от лапите на нацизма. Но в едно интервю по телевизията Путин изтърва нервите си и се сравни с Петър Първи, заявявайки, че крайната му цел е Русия да си възвърне още много територии. Това окончателно го демаскира като явен агресор, който смята да нараства своята агресия с течение на времето и чрез нея да анексира още територии, принадлежащи на други страни. Уплашени от това интервю, Финландия и Швеция спешно поискаха прием в НАТО и го получиха експресно. Така общата граница на Финландия с Русия, с дължина 1340 км, изведнъж се превърна в потенциален плацдарм за войските на НАТО, а територията на тези страни ще предостави бази на НАТО за прицел от упор на Русия с най-модерно оръжие на Алианса. Всъщност Путин в желанието си да реши един тежък проблем - този с Украйна, породи още по-тежък - този с Финландия и Швеция. Като в шахматна партия, на границата на Русия възникнаха мощни противникови форпостове, което означава стратегически загубена позиция. Русия и без това се намира в състояние на голяма изолация от останалия свят. Китай се ползва от природните й ресурси, но не я подпомага военно. Единствено Иран се явява верен съюзник на Русия и васалната Северна Корея, но тяхната подкрепа е твърде малка и недостатъчна за предстоящата гигантска битка. Правейки анализ на ситуацията, стигам до извода, че в перспектива тя е безнадеждна за Путин. Да не говорим, че той има и множество вътрешни врагове и опасността от военен преврат расте не с дни, а с часове.

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Стойчо, относно гражданската война си абсолютно прав. Кремъл не може вечно да унищожава тези свои граждани, които НЕ желаят войната на Путин. Сенилга даде най-точното определение на случващото се. Младене, поздравления за анализа! Без изключение, в световен мащаб няма ненаказан нито един военолюбец - терорист!!! И то от свои!
  • Украйна е голямата грешка на Путин. а Путин е най-голямата грешка на Русия
  • Не съм броил убити и ранени, още повече осакатени в психически аспект от двете воюващи страни...Но бъдещето на света е поставено на картата на политически покер и военното решение е неизбежно!
    Скептичен съм към изхода на войната!
    Но мисля, че в Русия предстои гражданска война, дори армията на фронта в Украйна да воюва срещу украинския народ,докато не обърнат гнева си към управляващите в Москва.
  • Безнадеждна, но украинските гробища са пълни а не руските. Славното контранастъпление го видяхме. Има вероятност и Авдеевка да падне преди края на тази година . Иначе всеки е свободен да вярва в каквото иска
    https://youtu.be/VAogk_0XbCY?si=F8ObtfjEP_yiG7qs
Random works
: ??:??