Aug 4, 2022, 11:23 PM

Влюбеният дракон 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
755 3 19
6 мин reading

 

 

Летял драконът разперил мощните си криле, порел вятъра, а люспите му блестели още по-алени на залеза. Сърцето му било изпълнено с радост. Отивал на любовна среща. Тя била най-красивата и вълнуваща драконка. „Може би трябва да създам  семейство.”- мислел си той.                     

Над него просветнала светкавица, а в далечината проехтял гръм. Наближавала буря. Облаците се събирали готови да разбият нощта на хиляди парченца. После всичко изчезнало. Силата на вятъра отслабнала, а небето било нежно синьо като очите на неговата любима.

 

„Призован съм.”  -  помислил си ядосан драконът. Бил попаднал в друг свят, а магията го придърпвала силно и необратимо. Скоро пред него се появил и магьосника. Чакал го на висока канара издигаща се над скалисти хълмове. Вятърът развявал  износеното му  наметало, а дълбока  качулка прикривала лицето му. В ръцете си държал дълъг жезъл с искрящ камък на върха. Хищникът се приземил, проклинайки на ум лошият си късмет.

 

 - Какво желаеш смъртни човече? Защо ме призова от моя свят?

 - Искам да ми доведеш кралицата на Седемте кралства. Тя е могъща, богата и трябва да стане моя съпруга. След това ще бъдеш свободен. – отвърнал надменно магът.

Драконът му се озъбил свирепо, но бил безпомощен. Щял да се освободи от нежеланото робство, но му трябвало известно време.

 

 - Знай, че изпълнявам до три желания, смъртни човече. После може и да те изям за награда. – изревал хищникът, а погледът му обещавал мъчителна смърт. След това полетял, за да изпълни заповедта на новия си господар.          Магьосникът замълчал. Той знаел, че да подчиниш дракон е най-опасната магия.         

След няколко минути в краката му лежала девойка с разрошени руси къдрици, обляно в сълзи лице и измачкана пищна рокля.

 

 - Изпълних заповедта ти. Вече свободен ли съм? – попитал нетърпелив драконът.

 - Допуснал си грешка. Това не е кралицата, а нейната капризна дъщеря. Какво да я правя? – възмутил се магьосникът. „Как попаднах на най-разсеяния дракон?!” – минало през ума му.

 

 - Връщай я в двореца, веднага! – заповядал на слисания хищник.

 

Драконът изръмжал свирепо и полетял на обратно с пищящото момиче. Вече бил сигурен, че този смъртен ще бъде изяден.                                  

Изминало известно време и в краката на магьосника лежала купчина от пищни дрехи и лице покрито с воал.

 

 - Ти пък, коя си? – попитал раздразнен магът. Дръпнал воалът, а отдолу се показали мустаци и брада.

 - Позволете да се представя. Аз съм съветникът на кралицата. – заявил непознатият мъж. Изпъчил се в опит да изглежда достолепно въпреки копринената рокля.

 - Затова ли си облечен в женски дрехи? -  попитал презрително магьосникът.

 

 - Аз съветвам тайно кралицата и затова съм облечен така. В противен случай няма да ме допуснат в нейните покои. – отговорил невъзмутимо умният мъж.

 

 - Връщай го обратно! Не ми трябва любовникът на владетелката. Толкова ли е трудно да ми я доведеш? Ти глупав ли си? – развикал се изнервен магьосникът на дракона.

 

 - Не, влюбен съм. Тя е най-невероятната драконка. Има големи жълти зъби, силно люспесто тяло и гъвкава опашка. Когато се ядоса прекрасните й сини очи стават червени като изгряващото слънце. А ревът й отеква като бойния вик на сто дракона.– отговорил обиден хищникът  и си приставил как изяжда бавно с наслада магьосника.

Слушал  го магът и си спомнил своята бивша любима. Тя също имала жълти зъби, силно тяло, а когато побеснеела очите й хвърляли хиляди мълнии. Имало ли по-красива и вълнуваща от  баба Яга?! Защо я бил изоставил? Заради някаква празноглава нимфа, а сега щял да се жени за чуждоземна  кралица. За какво? Заради власт и богатства. Не, сърцето му копнеело за друго. Само за любов.

 - Имам едно последно желание, драконе. Заведи ме в Черната гора при моята възлюбена и след това си свободен. Отказвам се от владетелката. – заявил уверено магьосникът.

 

Драконът се усмихнал злобно, качил на гърба си смъртния  човек и полетял със скоростта на вятъра.  Скоро щял да се прибере в своя свят добре нахранен и свободен.

 

 „Тя ще ми прости, защото е с добро и любящо сърце” – мислел си развълнуван магът на гърба на летящия хищник.

И така станало.  В началото Баба Яга се разфучала, а после прегърнала страстно дядо Яго. При вида на сълзливата сцена драконът изгубил апетит и се отказал от отмъщение. Отлетял в своя свят при възлюбената си. Вече бил решил, че ще заживеят заедно в най-голямата пещера, която имал.

 

А какво станало със съветника  на кралицата?  Ами той тръгнал да се прибира пеш и може би още скита по прашните пътища към двореца. Все пак бил щастлив, защото оцелял след срещата си с гладен дракон.

 

 

 

 

© Катя Иванова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Здравей, Пешо! Нека по-често реалното завършва фантастично.
    Марко, тази баба Яга е моя любима героиня и никога не кръшка. Има си постоянен адрес и лични проблеми. Разсмя ме.
    Марги, и аз се радвам когато любовта побеждава, а в тази приказка всички са щастливи.
    Блу, моята баба Яга е много вдъхновяваща и затова си я обичам.
    Нина и Лидия, радвам се че съм ви развеселила, защото това ми беше целта.
    Благодаря ти, Георги.
    Лиа, много хора станаха материалисти и се опитах да припомня колко е хубаво да си влюбен и дори да оглупееш от любов.
    Тони, затруднявам се да пиша забавно и затова се радвам, че съм успяла.
    Смути, ами тя любовта ходи навсякъде. Не подбира млади или стари и няма спасение.
    Арксиа, наистина приключи бързо, но той и дракона бърза да се прибере. Влюбените са страстни и се разбират набързо.

    Благодаря на всички за отделеното време и за милите думи!
    Радвам се, че ви хареса.
  • Или, какво може да се случи на дракон вегетарианец и пощръклели от любов старци Свежо
  • Интересна и забавна приказка, Катя. Прочетох с удоволствие!
  • Любовта и оглупяването...
    Е, няма да се впускам в други разсъждения, но от властта и парите се заслепяваме, а от любов - оглупяваме.
    Много житейски мъдрости в една приятна история.
  • Чудесно.
  • Много се забавлявах, благодаря!
  • Много се забавлявах. Благодаря ти!
  • Кате, вдъхна надежда на всички - и на драконки и на баби Яги.
  • Да! И баба Яга си има дядо Яго, и драконът - драконка... Бе, любов вездесъща! Мечта! Браво!
  • В началото Баба Яга се разфучала, а после прегърнала страстно дядо Яго...
    Страстно. Нали? Ако помня добре, съпругът на баба Яга се казваше Кощей Бессмертный.
    Явно, дъртата му изневерява. Мръсница! Ще ми се прави на Мис-ка!
    Трябва да ѝ се спре издръжката.
    Катя, поздрави за чудесната приказка !
  • И аз не съм пропуснал хубавото разказче,... фантастично и реално, другото ти си ни го разказала
  • Ей, значи съм познала, Акеми.
  • Разбира се.
  • Ви, не разбирам от травестити и затова няма да споря. Само по телевизията съм ги виждала.
    Акеми, благодаря. Като прочета "маркизо" и се сещам за едно мое разказче за една горда маркиза, но публикувано в друг сайт. Може би си го чела.
    Благодаря ти, Скитница. Двете сме на едно мнение. Само за власт и пари не се живее.
  • Любовта прави чудеса!
    Приказката ти ми хареса, Кате!
  • Прочетох с удоволствие, маркизо.
  • Те всички травестити са под прикритие.
    Лека нощ.
  • Ви, разсмя ме с твоя коментар. Само да поясня, "оня травестит" си е нормален мъж, но е под прикритие. Все пак трябва да се пази реномето на кралицата. А за Ромео и Жулиета си напълно прав. Любовта между баба Яга и дядо Яго е образец за подражание.
    Продължение ще има ако ми дойде пак някой ден Музата.
    Приятни сънища!
  • Катя, плаках, докато четох тази сърцераздирателна приказка. Милите баба и дядо Яговци, ми тва е като Ромео и Жулиета в отвъдното.
    А оня травестит нека си ходи пеша, не е притрябвал на кралицата.
    Направо, си е индийски сериал, чакам продължението.
Random works
: ??:??