Dec 18, 2014, 6:14 PM

Защо Дядо Мраз си има Снежанка, а Дядо Коледа – не 

  Prose » Humoristic
814 0 1

The work is not suitable for people under 18 years of age.

12 мин reading

Папа Ноел(1) въздъхна тежко и се облегна на стола. Не знаеше кое е по-зле –  този извънреден Коледно-рождествен събор на световните нации, свикан специално заради него, или все още пресния образ на Бланка и Ниевес до коледната елха…

 

Ех, а колко добре изглеждаше всичко, когато най-накрая онзи сухар от Германия, Вайнахтсман(2), даде идеята за Снежанките. Всъщност дъртия му развратник отдавна си имаше девойче, но искаше да смени ангелоликото момиченце(3) със някоя пораснала, руса кака тип Клаудия Шифър, под предлог, че уж му трябвал помощник за раздаването на подаръците в самата Коледна нощ. Е, може би трябваше да помисли по-добре преди да си облича пред нея латексовия костюм под червената пелерина и да я пита колко е била послушна, размахвайки камшик, със дръжка във формата на дилдо. Сега горкия дъртак бе осъден за сексуален тормоз, извършваше обществено полезен труд, забраниха му бирата, задължиха го да ходи на психотерапия, върнаха малкото момиченце на работа и му забраниха да назначава повече пълнолетни служителки, особено ако са руси и с големи… възможности за развитие. Той обаче не си беше взел бележка и през летните месеци Папа Ноел често го засичаше из суингър клубовете на Канарските острови. Какво да ги правиш германците, душа дават за малко садо-мазо. Другите Дядо Коледовци обаче доволно потриваха ръце, на всички им беше омръзнал самотния ергенски живот и с най-голяма радост щяха да посрещнат младите момичета в коледните си чертози. Кой да знае, че за много от тях финала няма да е така щастлив, както си го представяха…

 

Дълго време избираха какъв да е образа на новите помощнички и повечето решиха да наподобява красива принцеса от някоя от приказките на братя Грим. Снежанка бе избрана, заради съжителството й с джуджетата, които се дублираха и в историята на Дядо Коледовците, и бяха също техни помощници. Когато се взе всеобщото решение, където няма друга идея, името Снежанка да се преведе на съответния език, и това да е името й в съответната държава, в главата на Папа Ноел веднага се заформи пъклен план. На испански Снежанка ме Бланка-Ниевес. Но той нямаше да си вземе просто една девойка с това име. Щеше да си вземе една Бланка и една Ниевес. Едната можеше да е руса, другата чернокоса, едната мургава, другата светлокожа, едната ниска, другата висока, едната слаба, другата пищна. Комбинацията във външния вид всъщност нямаше никакво значение, важното е, че бе измислил как да метне системата и в леглото си щеше да има не една, а две девойки, с които щяха да се разгорещяват редом до Вайнахтсман в сиунгър  клубовете на Канарите, по време на почивката лятото.  Но съдбата бе решила да му се подиграе. Папа Ноел нае възможно най-развратно изглеждащите момичета за Бланка и Ниевес, но не помисли за едно – двете бисексуални секс фурии, предпочитаха компанията една на друга, отколкото да включват в любовните си игри побелял дядка със шкембе. И така, той допиваше жално поредния ром с кола в нощните клубове, докато двете се целуваха на дансинга, и на всичко отгоре той плащаше сметката на финала.  Честно казано, когато Бланка и Ниевес, вероятно прекалили със сангрията, се награбиха в една Коледна вечер, пред стъписаните погледи на едно скромно католическо семейство, Папа Ноел си въздъхна с облекчение. Знаеше, че това ще стигне и до другите Дядо Коледовци, и ще го принудят да прекрати договорите на развратничките. Поне нямаше да му се налага вече да плаща сметките им по заведенията и после да го кара на ръчна, като се приберат вкъщи, докато слуша как те двете пъшкат в съседната спалня. Но пък сега трябваше да бере срама по време на събора.

 

- Папа, казах ти аз да не се опитваш да мамиш  и да взимаш две момичета, не е хубаво така. – етиопския му колега наистина се бе опитвал да го предупреди, но кой ли пък го слушаше тоя скръндза. Уж за  добри цели било, но кой го знае какво правеше с нераздадените подаръци.(4)
– Ами така е, – цъкаше с език до него Синтерклаас (5). – Като всички се юрнахте да избирате тези помощнички, сега ще патите, вместо да си изберете като мен един мъж да ви помогне(6), вие ще експлоатирате горките жени.
– Айде, много ти се моля! – отвърна му Папа Ноел. – Всички много добре знаем, че горкото момче първо ти беше роб, но като махнахте робството и дадохте независимост на колониите, го държиш при теб, като в замяна на лукса, който му предлагаш, той те обслужва сексуално.
– Я, внимавай! – гласът на Синтерклаас взе да става писклив. – Зварте Пийт и аз сме двойка пример за междурасова търпимост, и пионери в борбата за еднополовите бракове.

 

Всъщност никак не беше честно, замисли се Ноел, да правят на него проблем за Снежанки лесбийки, а да толерират Синтерклаас и възлюбения му. Но какво да се прави, всичко е пари и влияние, всички бяха луднали по този нов модерен чай от лалета, който Синтерклаас произвеждаше в тайни лаборатории, и под страх да не им спрат вноските, другите Дядо Коледовци си затваряха очите, и дори подписваха доброволно петиции за борба за толерантност към хората с различна сексуална ориентация. Не ги разбираше Папа Ноел,  той беше сигурен, че в чая на Синтерклаас има не лале, а мак, и затова всички са така пристрастени. Но той беше неуязвим, защото пафкаше хашиш, доставен му от близко Мароко, и нямаше нужда от чуждите опиати. Затова вероятно Синтерклаас го недолюбваше, защото нямаше влияние над него.

 

- Абсолютно недопустимо е да не можете да контролирате служителите си по време на посещение при земни жители! – в  залата отекваше гласа на Санта Клаус, американския им колега, който от няколко минути бе взел думата и сипеше обвинения по адрес на Папа Ноел.
– Боже, докога ще говори този?! – негодуваше австралийския им колега, докато вееше един вестник като ветрило пред себе си и пуфтеше, с разкопчано до пъпа наметало, под което се подаваше голото му шкембе. – Това, че сме одобрили неговата идея за униформа(7), значи ли че сме го направили председател на съвета?
Всички знаеха, че австралиеца редовно нарушава наредбата за униформите и ходи на работа по бански, но той живееше твърде далеч, за да се вълнува някой от мненията и нарушенията му.
– Аз като цяло винаги съм бил противник на идеята за наемане на помощнички жени и ето, сега виждате отрицателните резултати при много от вас.  – продължаваше тирадата си американеца.

 

Ама разбира се, че ще е бил против!  Всички много добре знаех, че той не би се отказал от елфите си(8) за нищо на света. Друг е въпроса дали всъщност бяха елфи, а не невръстни дечица, и дали някой проверява ЕГН-тата на помощниците му.  Но фирмата за безалкохолни напитки(които Папа Ноел ползваше, за да отпушва тоалетната си(9)), освен всичко друго шиеше и униформите на дядовците. Неин собственик бе самия Санта Клаус. Никой не смееше да му се противи, за да не му се наложи да ходи на работа по долни гащи, като австралиеца. И американския педофил си вееше безнаказано… чувала с подаръците. Освен всичко друго, в конкретния случай той имаше и пълната подкрепа на Жултомтен(10). Скандинавския дядо не беше разбрал добре идеята със Снежанките и беше назначил своята внучка Лусия, но не за да раздава подаръци, а за да има собствен празник, в който невинно да се палят свещи в нейна чест(11). Затова на Жултомтен историята с Бланка и Ниевес му се струваше много опорочаваща празника. Но смееше ли някой да разяснява на бившия викинг какво е разбрал и какво не, всички знаеха колко добре работи с брадвата.

 

- Колега, много Ви моля, спазвайте някакво приличие, изказвам се в момента! – възмущаваше се Санта Клаус и гледаше укорително към другия край на масата.
– Заткнись, блядь! – чу се гръмогласния вик на Дед Мороз, придружен с тропане по масата и последван от звънлив женски смях. Дед Мороз стоеше на масата разпасан и разгащен, със зачервени нос и бузи, на коляното му стоеше  седнала Снежанка – сламено руса, синеока, с дълга бяла рокля, с цепка до кръста, изпод която се подаваше изящен бедър, а девойката се кикотеше звънливо на  всяко нещо, което дядото кажеше. Пред себе си двамата бяха опънали импровизирана софра с бутилка водка и чиния със сельодка, и постоянно някой от двамата намираше повод да каже „На здоровье!” на другия. На Дед Мороз не му пукаше много за Санта Клаус и костюмите му или за Синтерклаас, и опиващия му чай. Той носеше своя казашки костюм, ушит от верните му приятели Маша и Мечока( с американската униформа би замръзнал при температурите в Русия),  а смешния чай от лаленца по нищо не се равняваше на бутилка водка. Когато беше достатъчно трезвен Дед Мороз водеше кампания против вредата от капитализма, наложен от Санта Клаус и се опитваше да убеди останалите, че в Сибир, а не в Лапландия, трябва да бъде техния главен щаб. Папа Ноел се чудеше, ако бе провел в Испания една хубава антигей пропаганда, както се правеше в Русия, и ако наблягаше на твърдия концентрат, вместо да купува Бланка-Ниевес(12) на Бланка и Ниевес, дали неговата история нямаше да свърши по друг начин.

 

- Сексистка свиня! – чу се укорителен и твърд женски глас някъде от масата. – Ето, това се случва с вас мъжете, когато нямате оправна жена около себе си.
Недоволната беше една от малкото жени, които имаха привилегията да стоят редом с мъжете на масата, по време на събора. Разликата между Бефана(13) и другите жени обаче, беше че тя не беше там като нечий придружител, а като пълноправен член. Много дядовци доброволно се бяха отказали от Снежанките си, под страх да не им се случи същото. Първоначално назначена за помощник, Бефана бе иззела всички функции на Бабо Натале(14) и се разпореждаше смело из чертога му като господар, всявайки респект, който дядото не бе успял да всее преди това. Всички други дядовци ожалваха горкия Бабо, но колко го жалеха и колко му завиждаха беше спорно. Той се беше пенсионирал рано-рано, играеше футбол с елфите, вместо да прави графици за работа, имаше печалба, без да си мръдне пръстта, а в Коледната нощ, докато Бефана разнасяше подаръците, той стоеше на спокойствие пред телевизора и гледаше филми. Е, понякога феята му поскръцваше със зъби като попрекали с виното, но както знаем, няма безплатен обяд, даже и във вълшебното измерение.

 

А имаше и много по-лоши случаи на изземане на власт.  Папа Ноел погледна към исландската част на масата, където се чуваше подигравателно хилене. Йоласвейн(15), споделяше същите сексуални предпочитания като своя американски колега, но се бе поблазнил да си назначи цели тринайсет псевдо елфи за помощници. За разлика от Санта Клаус обаче, Йоласвейн не се бе усетил да ги замени навреме, когато стигнат подобаваща възраст и елфите се бяха превърнали в сърдити тийнейджъри, в разцвета на пубертета. Те отдавна бяха изгонили стареца от чертога му, но не се занимаваха да изпълняват задачите му, а само тероризираха обикновените хора по Коледа(16). От съвета обаче ги бяха оставили на самотек, на никой не му се занимаваше с група неконтролируеми тийнеджъри, които бяха като освирепели, може би по-страшна от тях бе само Бефана, по време на цикъл.

 

- Колеги, време е да гласуваме! – кънтящия глас на Санта Клаус върна Папа Ноел към случващото се в момента. – Всички, които смятат, че след това опозоряване Папа Ноел вече не е годен да е сред нашите редици, моля, нека вдигнат ръка.
На испанеца му се зави свят от гората ръце, която се вдигна нагоре, а Синтерклаас подвикваше до него:
– Аз дори вече имам идея с какво да го заместим!

 

 

- Балтазар, сигурен ли си, че всичко ще е наред? – питаше Мелиор, докато се поклащаше на камилата си. – Дали няма да ни възприемат зле, трима възрастни мъже, навлечени с кичозни дрехи…(17)
– Успокой се, Мелиор. – отговори Балтазар. – В Испания отдавна си имат гей паради и еднополови бракове, никой няма да се впечатли от малко паейти и брокат.
– Точно така. –допълни Гаспар. – Освен това Синтерклаас не ни е гласувал доверие току така, а за да се борим за правата на гейовете да сключват бигамни бракове.

 

17.12.2014г.
гр. Сопот


Пояснения:
1.   Името на Дядо Коледа в Испания е Papa Noel.
2.   Името на Дядо Коледа е Германия е der Weihnachtsmann.
3.   В някои части на Германия децата пишат коедните си желания до  Christkind, малко момиченце с бяла рокля и руси коси, понякога има и крила. На места вярват, че тя разнася подаръците вместо Дядо Коледа.
4.   В Етиопия няма традиция за раздаване на подаръци на Коледа, най-много децата да получат дрехи като подарък, а не играчки.
5.   Името на Дядо Коледа в Холандия е Sinterklaas
6.   Помощника на Дядо Коледа в Холандия е Zwarte Piet или Черен Петър, който е представян като чернокож.
7.   Счита се, че съвременния образ на Дядо Коледа(червен костюм, червени ботуши, закръглен) е наложен чрез рекламите на американската компания Кока-Кола.
8.   В САЩ, а и други държави, помощниците на Дядо Коледа, са не джуджета, а елфи.
9.   Клипче в youtube, в което се демонстрира как можеш да изчистиш тоалетна с Кока-Кола.
10.   Името на дядо Коледа в Швеция е Jultomten.

11.   В Швеция коледните празници започват от 13-ти декември, когато е Деня на Санта Лусия , счита се за празник на светлината и традиционно се палят свещи на този ден.
12.   Бланка-Ниевес в Испания, освен името на Снежанка, е и уличен жаргон за кокаин.
13.   Според много вярвания, в Италия коледните подаръци се носят не от Дядо Коледа, а от феята Бефана.
14.   Името на Дядо Коледа в Италия е Babbo Natale.
15.   Името на Дядо Коледа в Исландия е Jolasveinn.
16.   В Исландия Дядо Коледа не е един, а са тринадесет на брой, като тяхната роля е по-скоро да погаждат номера на хората и да ги плашат, отколкото да им носят подаръци.
17.   На много места в Испания, подаръци се носят не от Дядо Коледа, а от тримата влъхви – Baltazar, Melchor, Gaspar.

© Събина Брайчева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Интересно писание. Много раязвлекателно!
Random works
: ??:??