May 22, 2012, 8:04 PM

Земетръсни размисли... 

  Prose » Narratives
685 0 4
1 мин reading

Охлювите

Съседният до мен имот е обрасъл с трева и бурени!...

При дъжд и слънце оттам ме нападат армия охлюви – унищожават цветята ми...

Сутрин ги събирам и хвърлям  на съседските кокошки – изяждат  ги до шушка.

След  земетресението също преваля, заранта грейна слънце

Охлювите за първи път ги няма!...

Кокошките ме гледат озадачено!...

Аз също…

                                                            *

                        Врабците

Врабците станаха досадно  неспокойни!...

От три дни вдигат врява до небето - черни косове ги изхвълят от гнездата…

Отначало помислих, че ги е нападнала невестулка

Обикновено сутрин предизвикателно писукат – днес след земетръса не се чуват!...

Птиците предусетиха разместването на земните пластове и търсят убежище!

Геофизицитеконстатираха…

                                                            *

 

 

© Никола Тенев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Джувотинките се взимат предвид преди земетръс, но бедата е, че това са краткосрочни предвестници и обикновено поведението им се описва след Байрама. Иначе биологични предвестници са описани и систематизирани около три дузини (проф. Сузуки, Университет Тохоку).
    Мистичните практики и гадания имат своето очарование, но предполагам маг Емил Лещански още се почесва от споменаване на роднините му - бе евакуирал на палатки цяло Хасково преди 3 години.
    "Предсказването на земетресения осигурява добро поле за изява на аматьори, маниаци и търсещи популярност мошеници." (Рихтер).
    Впрочем не много нашенци знаят, че любимата книга на Чарлз Рихтер, цитирана многократно с неподправено уважение в "Елементарна сеизмология", където въвежда понятието магнитуд, е българския обемист труд "ДИПОЗЕ" за земетресенията Чирпан-Пловдив, 1928.
    Още нещо се сетих за магнитуда и Рихтер - изразът "магнитуд 5.8 по скалата на Рихтер" (който чухме и прочетохме над 500 пъти тия дни) е безсмислица и нашенски журналистически патент. За магнитуд друга скала няма и подчертаването "по Рихтер" е заигравка с грамотността ни.
    То и звучно име - как да не го плеснеш?
  • Когато природата реагира по някакъв свой начин, то това при всички случай е знак за нещо свързано с човека!... Ненавременния цъфтеж при всички случай подсказва, че нещо необичайно, ненормално ще се случи - дали големи горещини или дъждове, лоша или добра реколта и т.н.Преди векове човека е живял сред природата и неволно я наблюдава и констатира... Днес, все по-малко контактуваме с нея и не забелязваме и не чуваме какво ни казва!И затова често ни наказва...
  • Странното е, само човек не успява да разчете знаците и изживява на халос всеки подарен му ден...
    Сега се замислих за родоначалническите и възпитателните функции, които имали животните за някои племена и народи.Познавали са мистичните практики за гадаене по яйце, по вътрешности на убито животно, по летежа на птиците...И са умеели да предугаждат катаклизмите.Но днес, ако работеха 100% от мозъка ни, бихме го използвали да рушим...
  • В неделя обикалях овощната градина. Това което ме изуми, бе, че една от ябълките, на около 35-40 години, цъфтеше за втори път! Старият цвят окапа още преди месец, завързалите ябълки вече са с големината на едър лешник, а между тях тук-таме се белееха свежи цветчета. Не помня друг път да съм виждал цъфтяща ябълка в края на май, хеле пък със завързал едър плод. Споделих с близките си и го забравих. А ето, че сега ти ме накара да си го спомня. Не знам дали има връзка със земетресението, но кой пък може да предполага какви знаци ни изпраща природата?...
Random works
: ??:??