Dec 19, 2021, 5:33 PM  

Звезда 

  Prose
564 3 7
2 мин reading

  Едвам влачеше парализирания си от инсулта крак. Трябваше да нахрани птиченцата и котките на двора.

Отвори вратата и се учуди, че мяукащата банда я нямаше.

Бавно тътрейки се в снега ги видя. Събрани в кръг с вирнати опашки около розовия храст.

Наближи и под него бе странно създание. Малко момиченце, което светеше със слаба пулсираща светлина. Беше увито в тънки воали.

- Бягайте, разбойници да помогна на детенцето!

С пъшкане се наведе и я взе на ръце. Бе много студена.

Вкъщи и направи легълце в панера за пране и подложи пухкаво одеало.

Скрежът по нея бавно се топеше на малки капчици. Започна да свети по-силно, без да пулсира. После бавно отвори очи. Бяха прекрасни. Пъстри с дълги мигли.

- Ти, кой си?

- А ти, коя си?

- Стела.

- Аз съм Алекс. Какво си ти, и как се озова в двора ми?

- Звезда съм, но не знам, защо съм в твоя двор.

-  Значи си звезда?! И си паднала от небето...

- Да от небето.

- А защо си паднала, и защо на Земята?

- Влюбих се!

Тя започна да свети още по-силно.

- Помолих Отеца, да ме пусне на  Земята, но се озовах в двора ти.

- Влюбила си се в човек?

- Да. От космоса не го виждах, но чувах гласа му, как говори гледайки звездите, как разказва приказки, как се смее... Как пее. Всъщност гласът му много прилича на твоя.

- Хахаха. Дано не си влюбена в такава развалина, като мен.

- И смехът ти е същият. Ще ми попееш ли?

- Неее... Няма да пея.

- Моля те, много те моля!

И той запя. Тихо гласът му я обгърна и тя светеше... Като истинска звезда светеше.

После спря.

- И аз обичах звезда, но тя изчезна. Пък и малко ми остана да живея. Лекарите казват дни, а може би месец. А и много боли... Не се търпи...

- Аз мога да ти помогна. Искаш ли?

- Не, мъничката ми. Болката се търпи, но самотата не.

Тя ефирно полетя към него и кацна на креслото.

- Позволи ми моля те! Може би ще се върне и любовта ти.

- Добре, Стела. Опитай щом искаш.

- Затвори очи и се отпусни. Забрави за всичко.

Протегна ръка и докосна гърдите му.

Усети странна топлина. Вече не го болеше нищо. Имаше само светлина. Прекрасна светлина, която го изпълваше.

Звездата полетя в пълния си блясък и излезе през прозореца. След нея, като сребърен облак я следваше душата му.

Вече пътуваха към Любовта.

 

        Край.

 

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ти, така като гледам си една от малкото, на които им харесва написаното от мен.
  • Вълшебна приказка! Много дълбоко докосваща...Майсторе на словото!...
  • Приказно е Такива са си звездите - обичат.
  • Снощи късно го прочетох и определено става за приказка за лека нощ.🙂
    Завършва с надежда.
  • Ооо, прекрасно е!
  • 💫 Страхотно! 😊
  • След прочита, първо усетих тъга, но осъзнах, че всъщност има щастлив край!
    Благодаря, за това разказче!
Random works
: ??:??