Мнозина виждат в математиката истинско страшилище, но нерядко тя е като грациозна балерина. Следващата скромна задачка ще ви убеди във верността на твърдението ми, уважаеми читатели.
Задачка-закачка: Вярно ли е, че всички триъгълници с дължини на страните числа на Фибоначи са равнобедрени?
П.П. Фамозните числа на Фибоначи са членове на следната безкрайна редица:
1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ...
В нея, с изключение на първите два члена, всеки следващ член е сбор на предходните два.
© Младен Мисана Todos los derechos reservados
2) Благодаря на Латинка Златна за Любими!
3) Благодаря ти за подкрепата, Ани!
4) Благодаря и на Ромашка, която е най-близо до пълното решение на задачата и получава специална похвала за това!
Ето и подсказка за решението на задачата. Да означим с F(n) - n-я член на редицата на Фибоначи. Ако допуснем съществуването на разностранен триъгълник на Фибоначи, то той ще е с дължини на страните: F(n), F(k), F(s), където n, k, s са различни. Нека n>k>s. Тогава k>= n-1 и s>=n-2. Следователно F(k) + F(s) =< F(n-1) + F(n-2) = F(n). Последното противоречи на факта, че в триъгълника сборът от дължините на двойка страни е по-голям от дължината на третата. Така доказахме, че всички триъгълници на Фибоначи са равнобедрени. Довършете сами нататък!