Oct 31, 2023, 6:59 PM  

Съобразителни ли сте...? 

  Prose » Others
224 4 7

Мнозина виждат в математиката истинско страшилище, но нерядко тя е като грациозна балерина. Следващата скромна задачка ще ви убеди във верността на твърдението ми, уважаеми читатели.

 

Задачка-закачка: Вярно ли е, че всички триъгълници с дължини на страните числа на Фибоначи са равнобедрени?

 

П.П. Фамозните числа на Фибоначи са членове на следната безкрайна редица:

 

1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ...

 

В нея, с изключение на първите два члена, всеки следващ член е сбор на предходните два.

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • 1) Благодаря ти, Любомира! Първият триъгълник: 1, 1, 2 е наистина равнобедрен, но е изроден, защото 1 + 1 = 2, а във всеки същински триъгълник сборът от дължините на всеки две ногови страни е по-голям от дължината на третата страна!
    2) Благодаря на Латинка Златна за Любими!
    3) Благодаря ти за подкрепата, Ани!
    4) Благодаря и на Ромашка, която е най-близо до пълното решение на задачата и получава специална похвала за това!

    Ето и подсказка за решението на задачата. Да означим с F(n) - n-я член на редицата на Фибоначи. Ако допуснем съществуването на разностранен триъгълник на Фибоначи, то той ще е с дължини на страните: F(n), F(k), F(s), където n, k, s са различни. Нека n>k>s. Тогава k>= n-1 и s>=n-2. Следователно F(k) + F(s) =< F(n-1) + F(n-2) = F(n). Последното противоречи на факта, че в триъгълника сборът от дължините на двойка страни е по-голям от дължината на третата. Така доказахме, че всички триъгълници на Фибоначи са равнобедрени. Довършете сами нататък!
  • В поредицата на Фибоначи няма две 2-ки, две 3-ки и т.н.
  • Благодаря, Младене! Провокираш да разчовъркаме мозъците си!
    От мен това: 2+2+1 (5); 3+3+2 (8)... 34+34+21 (89)... и т.н.
    Всичките ли?
  • Оценявам написаното😊
  • Само първият триъгълник е равнобедрен.
  • Благодаря за включването, Краси!
    Твърдението на задачата се съобразява до такава степен на очевидност, че не ми се вярва да е обект на теорема и то на Люка. Но всичко е възможно. Ще те помоля да поставиш в друг коментар линк, от който да се види точно за какво иде реч.

    Благодаря на Елка Тодорова и на Ники Арт за Любими!
    Поздравявам и трима ви с песента:

    https://www.youtube.com/watch?v=Dl9iXBdJQtI
  • Теорема на Люка
Random works
: ??:??