14 jul 2009, 11:27

Усещане за вълшебство 

  Prosa
717 0 12
2 мин за четене

     Разхождах се по едно високо плато. Задръстените ми от мръсотията на големия град и катрана от цигарите дробове вдишваха с лекота свежия въздух, наситен с летен аромат. Затлаченото ми от ежедневните грижи съзнание постепенно се прочистваше и започваше да долавя фините вибрации на хармония, които изпращаше Природата. Вглъбена в новите усещания, за малко щях да пропусна една жена, която береше някакви растения. Сепнах се от гласа ù:
     - Добър ден, момиче! На раз'одка, а, баби?
     - Добър ден - отговорих смутено. - Извинявайте, не съм Ви видяла.
     - А, де ще ме видиш у тоя шубрак? Не си тукашна ти. Да седнем та да се разговорим малце, а?
     - С удоволствие.
     Аз извадих термоса с кафе и сладките. И двете хапнахме и пийнахме, но когато възрастната жена видя кутията с цигари, ме сгълчи с майчинска загриженост:
     - А бе, баби, да земеш да го маниш тоз тютюн, че само ти пий силиците. На, земи дъвчи от таз трева и ше ти мине мерака.
     Задъвках непознатото стръкче и наистина - желанието ми да пуша намаля.
     - Благодаря - усмихнах се искрено. - Наистина не ми се пуши толкова вече. Вие откъде познавате тези билки?
     - А, туй ми се случи още кога бех младо момиче. Да ти разкажем, а?
     - Моля Ви...
     - Тъй... Бех аз млада и луда глава. Все по ливадите тичах, често вечер тама замръквах. Най ми се щеше самодиви да видим. Една такваз нощ, тамън да заспим връз един камък и гледам - къде мене идат три момета. В бели ризи, везани, и с венци от цветя на главите. Едната от тех ми проговори и рече, че те са тез, дет на живота силата държат и те туй ми заръчаха трите.
     Първата песен зафана:
 Мравките малки
 ти показват посока -
 стъпка напред
 и четири назад,
 стъпка встрани
 и седем наляво.
 Костенурката последвай,
 бавно ти напредвай.
     Втората, и тя почна да пее:
 Бяла билка -
 за родилка,
 жълта трева -
 за малки деца,
 зеленилка -
 тайна билка. 
 От стар корен кора
 да лекува онова
 що смъртта прощава
 и ще не ще - дни дава.
Мъх зелен -
 за дом засмен.
     Третата най-малце ми пе:
 Три години ти мълчи,
 после леко се вдигни,
думи тежки не сборувай,
 ами тайни пророкувай.
     И азе напра'их стъпките, що ми първата зададе и стигнах до ливадата де имаше все що ми втората изпе. После, как третата ми заръча, три години дума не обелих. Мина се време и се почна. Къде болен имаше - пророкувах и ако дни му беха дадени, с цер церувах. Те това е.
     Благодарих на баячката-вълшебница, целунах ръката, която ми беше подала билката срещу моя порок и тръгнах към града. Не зная дали ще откажа цигарите, но винаги, когато си спомням за тази жена, ще ме изпълва усещането за вълшебство.

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Мариники, Нели, Мими, Хубавка, пожелавам ви усмивки от вълшебства. Ако бях вълшебница, веднага щях да ви забъркам елексир за щастие в цялата всеобхватност на тази дума - от здраве, през любов и дълъг живот до безоблачни дни. Ще сложа и щипка егоистично желание - всички вие, които оставихте коментарите си на тази страница да имате много вдъхновения, които да смесите с невероятния си талант, за да ме усмихвате, когато ви чета.
    Егоистично Ваша,
    Весислава
  • Веси, невероятницееее!!!

    Ти самата си вълшебница, усмихна ме, а да знаеш, колко ми беше криво до преди малко... лекуваш с думи!
  • Интересно какви неща можем да научим от старите хора...така, че едно време не е имало "откровениа" дето да ги споделят Разказвали са само на четири очи...
    каква среща само...
    същинска магьосница:
    да лекува онова
    що смъртта прощава
    и ще не ще - дни дава.
  • и мене ме изпълни това чудно усещане...за вълшебство...
    хубаво е.
  • Петя, Грег, благодаря ви! Вълшебствата се сбъдват с помощта на хора като вас. Пожелавам ви да ви съпътстват на всяка крачка!
  • Вълшебно наистина. Поздравления.
  • Дано билките на баячката помагат...Впечатлявам се винаги,когато те чета.В дълбочина познаваш българският фолклор,народните представи,вярвания и традиции,образи от народната митология...
  • Ей, приятели - КАРАман, Ели, Марко, Роси, Весинка, Цецо, благодаря ви от сърце, че наминахте. Не я зная тази билка, но искрено ви желая сбъднати вълшебства. Прегръдка
  • Веси, кажи коя е билката,
    та дано и ние я махнеме тая пущина
  • Привет, вълшебнице!
  • Много красиво настроение ми създаде разказа ти! И ще започна и аз да се оглеждам за вълшебства! Като чета творбите ти и започвам да си мисля, че наистина ги има!
  • Благодаря!
Propuestas
: ??:??