1 июл. 2022 г., 23:52

Приказка за змията и жабата 

  Проза » Рассказы, Сказки и произведения для детей
1134 4 15
1 мин за четене

 

 

Имало едно време една крастава жаба с голямо самочувствие. Мислела се за най-прекрасната и най-умната. Не общувала с никой. Останалите жаби в блатото не заслужавали нейното приятелство, защото били грозни и прости. Един ден както се излежавала на любимия си камък чула шумолене в храстите. От тях изпълзяла гъвкава змия. Тялото й блестяло на слънцето и я правело неземно красива.

В първия момент жабата се стреснала. Но колкото повече се взирала в хипнотичните очи на влечугото толкова повече се успокоявала. Това животно било прекрасно.

-          Умееш ли да летиш? – попитала я жабата.

-          Разбира се, че мога. – отвърнала уверено змията.

-          Можеш ли да пееш? – продължила да я разпитва жабата.

-          Мога, мога.... – веднага отговорила змията.

Повярвала й жабата, защото не било възможно толкова изящно  създание да лъже.  Самата тя мечтаела да лети и с радост би имала  красива приятелка с такива умения.

-          Искаш ли да бъдем приятелки?

-          Разбира се. – с радост се съгласила змията.

За нещастие на другия ден змията огладняла и си хапнала жабата за закуска. Така набързо свършила тяхната дружба.

 

 





Извод:  Не търси приятели по красота, а по доброта.

 

 

 

 


 

© Катя Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти, Мария! Когато човек се "опари", тогава най-добре го разбира.🙂
  • И аз наминах, да ти кажа, че много ми хареса, а изводът ти е толкова точен, Кате! Дано тези, които прочетат написаното от теб, си вземат поука!
  • Благодаря ти, Георги.
  • Чудесно.
  • Това е много верен извод. Разсмя ме, Ина.
  • на гладен тумбак сприятеляването може да доведе до трайни последствия
  • Здравейте на всички! Благодаря, че се отбихте при мен и за коментарите. Радвам се, че ви е харесала. Бях обещала да я публикувам и изпълних обещанието си. Написах я лесно, защото имам реални впечатления от разни жабчета и змийчета. Хубавото е, че на хората с голямо самочувствие често им се случва да си намерят майстора. А външната красота може да бъде много лъжовна.
  • Хубава басня, Катя. Като в живота. Някой непременно ще бъде излъган и изяден. Дано му приседне!
  • Мъдри са приказките ти. Обичам да ги чета.
  • Приятел в глад се познава!
  • Усмихна ме, Кате. Няколко думички, а колко казват...
  • Мдаа, обикновенно така завършва приятелството,.. ама това е приказка, нали, не е от съвременният свят
  • Мъдро!
    Много от нас грешат...
  • Кате, ако знаеш, колко голям приятел съм с една змия, даже я научих да лети и сега се храни, като мен с летящи мечти (някои им казват комари).
  • Поучителни и омагьосващи са твоите истории, Кате.
    Поздрав!
Предложения
: ??:??