5 мар. 2018 г., 21:04  

 Търси се 

  Проза » Юмористическая
1343 10 15
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

         Отдавна търся нещо, кой знае къде завряно. Вероятно съм го дала някому, кога – не помня, защо – не знам. Като в хубавите филми на ужасите: спасението е в ръцете на потърпевшите, но кой ще оживее и кой ще умре, знае само Сценаристът.

 

        Мотам се, като съществително в безкрайно дълго изречение, около идеята, че щом нещо го е имало, значи пак ще го има и не си давам твърде много зор да помня къде вече съм ровила. А място за ровене – колкото искаш. На млади години опитомявах хоризонти. Помирявах ги с равнините им, учех ги да си вярват, но един ден се оказа, че беса на влюбчивата природа не подлежи на култивиране. Сееш любов, жънеш неблагодарност, носиш си белезите от гръмотевичните набези и като изгубиш доверие в способностите си, пиеш голяма лъжица от българския народен елексир “майната му” три пъти дневно, освен ако не си забравил къде си го потрил.

 

      Ако моят е у някого от вас, моля да го върне, с лъжицата, разбира се. И… да не се оправдава, че с нея е гонил зли дяволи от плоски кратуни. То е ясно...

» следваща част...

© Лина - Светлана Караколева Все права защищены

Произведение участвует в конкурсе:

"Серум против изгубено доверие" »

5 место

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Лъжиците, Доче си ги разменихме Ако е драснато - третата седмица на юни ще го направим отново.
    Петър1 (първи, нали ) - обикновено шашкам(е) народа, женска черта, какво да се прави. ПИчеля - всеки ден по един щастлив ден, други печалби не познавам
    До нови срещи и най-сърдечни благодарности от мен!
  • Брей да му се не види!
    Ти ме шашна...
    Дано спИчелиш
  • Ако е за лъжицата. Лятос в Котел остана у мен. Ще ти я върна. Ама другото.Имах нужда и го употребих. Щото като се навъдиха едни караконджули. И се в кратуните.
  • 🌷
  • Ирен, последователността е правилната, и резултатите са точно такива. Благодаря!
  • Здрасти! Не съм го срещала твоя, но мога спокойно да ти отлея и пратя от моя! То е комбинация - първо взимаш "майната му", след което "вяра и любов към хората" и продължаваш напред. И знаеш, че все някога пак ще ти потрябва, но до тогава ще живееш на макс, вместо да се барикадираш в черупката си. Много ми хареса разказа ти. И темата на Ани си я бива и този път следя предизвикателството. Фаворит ми е за сега твоят разказ.
  • Наде, започвам да се надявам, че някой ден, въпреки всичко, ще усвоя пустите тънкости на приготвянето и консумирането. пп. Не съм пила ни с чаша, ни с черпак от този елексир, но що пък да не опитам. Благодаря Ви!
  • Такъв еликсир си приготвям собственоръчно, Лина. Лъжица не ми трябва,от котлето греба с черпака.Идеята за партия ми допада! Бройте и мен! .Гласувам!
  • Марианка, никой не обича, освен моите дечурлига по време на конкурсните пътувания, да си губи притежанията (личните вещи). Затова, ако ще се плаче- то нека да е от смях, и ако ще търсим нещо- да го търсим заедно в онова, без което не можем. Здрави и успешни да сте, а намирането... да се случва, за радост, удовлетворение и вдъхновение. Сърдечно Благодаря, и за мълчаливата подкрепа. Това, за мен, е най-неочаквания дар.
  • Силве, щом казваш, че може - можем! Пък що да не можем, и ние, като другите, чашка по чашка партия да си направим? Тъй като идеята, за чашката де, е иновативна и е изцяло твоя, на твоята глава ще сложим царската корона. Нали?!
  • Светле, за такъв серум нямаше да се сетя, с две ръце гласувам и ти влизам в партия.С удоволствие мога да се предозирам със серума, вместо на лъжичка, на по чашка. Такава ракийна мъничка, примерно, можем да си вземем лимон и сол, да е по-забавно, докато го изговаряме.
    Царица си на идеите, браво!
  • Ади, ти си царица на комплиментите, но докато аз си приспивам дяволите, ти си напиши домашното, че очаквам продължение - и на двете ти истории. И... внимавай с лъжицата! И тя душа носи
  • Така специфичен е този твой изказ... Изреченията ти бликат с дълбочина и не си за "един път" четене. Поздрави, хубава да е вечерта ти! Удоволствие бе
  • Я се поогледайте, каквито сте ми умни и отзивчиви, талантливи и скопосни, Двете Анита, не се ли сдобихте, освен с дарбата да създавате елексири и с по една усмивка? Да ви е недоверчиво, до доказване на противното! Сърдечни поздрави!
  • Да си призная не съм намирала никакви елексири. Виж, два лева съм намирала, но имам древна рецепта за такъв. Да ти го приготвя ли? За теб безплатно...
Предложения
: ??:??