21.12.2004 г., 22:36 ч.

* * * 

  Проза
1746 0 3
1 мин за четене
И слепецът пресече улицата хванал ръката на дребно червенокосо момиче. Той носеше обемиста тетрадка с твърди, изтъркани корици. Тази приличаща на парцал тетрадка носеше в себе си спомени, носеше една човешка съдба - съдбата на този слепец. Някога той виждаше. Беше фотограф и хората казваха за него, че умее да хваща мига. Той влагаше душата си във всяка снимка и записваше всичко в дневника си. До деня на злополуката…
И така вече три години той се нагаждаше към това положение и малко по малко сякаш свикна, доколкото това беше възможно. Дори си създаде навици и ритуали, научи се да усеща чрез всички свои сетива. И вече светът не беше само цветове, а и ухание, шум, влага, топлина. Слепецът "прогледна"…
Момичето с него беше дъщеря му. Имаше косата на майка си и ухаеше като нея. Днес беше четвъртък и като всеки четвъртък през последните три години тя отиваше с баща си в парка да му почете от дневника. Тя знаеше, че той живее за тези четвъртъци. Тя знаеше, че когато я слуша той отново снима и в главата му съществува най - невероятният албум със снимки и той отново "хваща мига".
И двамата живееха за тези четвъртъци, в които слепецът пресича улицата, хванал ръката на червенокосата си дъщеря и отива към парка. 

© Снежина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • много правилно
  • дано и Шоколад ти хареса...истината е че единствено театъра в един разказ може да му вдъхне живот...образите които са видими
  • Да, затвърдих си мнението, че умееш да пробуждаш интерес у читателя. Браво! И да пишеш! Очаквам нови неща!
Предложения
: ??:??