27.11.2022 г., 9:17 ч.

Банши 

  Проза » Фантастика и фентъзи
261 0 10
1 мин за четене

/ предверие /

 

 

 Поредният труп.

 

Този път дочаквам тъмнината преди да го отнеса. Ще го оставя в тревите под дърветата, защото само те знаят. Защото само те разбират какво трябва да се направи. Защото са портали за всички оставени под клоните им. 

Дърветата са нещото свързващо материя и дух, пристан за убитите и сянка за живите. Те са невидимото измерение на пространството и мястото, на което времето забавя ход. Те са дълговечни, приели далечното зарево на избухващите звезди и тъмнината на открития космос. По тях блестят сълзите на небето и пъплят ивиците на слънцето. Под грапавата им кора са спиралите на света, изненадващо прости за посветените, но прехвърлящи човешкия разум - така ограничен от рамките на битието.

 

Поредният труп. 

 

Оставям го, в тъмнината, под клоните. 

Почвата около корените ще го поглъща ден след ден и ще го скрива от очите ми, чертаейки контурите на тленността.

Ще виждам 

профила, 

торса, 

крайниците 

съвършени в смъртта, защото самата тя е съвършената част от живота. В този живот, в който хората предпочитат временното пред вечното.

Ще забавям ход, за да й отдам почест, всеки път щом мина оттам. 

А после?

Знам - ще намеря поредния труп, 

защото аз,  

ние сме  

 

Банши.

© Анелия Тушкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добре!
  • Вярно, че е малко късичко, но му отива да е зловещо. Смразяващ е воят на баншите. "Howling banshees"
    Оправи си само първата дума - липсва буквичка.
  • А на теб стана ли ти нещо като научи нещо ново? Аз лично съм благодарна в редките случаи в които се сблъскам с непознато понятие и бързам да попълня пропуските. Може би затова съм с четири висши образования говоря свободно една камара езици...
  • Мисля, че е написано добре, въпреки че е малко зловещо. Само защото е употребила местоимението "ние", не мисля, че трябва да го възприемаме лично. Ние си имаме кукумявки вместо това – тези образи са традиционни и ги има във всеки фолклор.
  • Акеми - видях го в гугъла, но не разбирам, освем ако авторката не е ирландка, какво общо имаме ние с техния фолклор.
    Вече освен в поезията и тука трябва да се чете с речник.
    Да беше ирландско уиски, бих разбрала.
  • Вид привидение в ирландската митология, Пепи.
  • И какво е банши?
  • Интересна тема, разсъжденията - също.
    Поздрави! Успех!
  • Харесах, но не съм убедена дали повечето хора знаят какво е банши.
  • Хареса ми.
Предложения
: ??:??