9.08.2011 г., 12:17 ч.

Човечност 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1425 0 8
1 мин за четене


    Измръзвам, гладен съм, самотен съм, имам нужда от грижа и любов, но няма. Все пак на кого му пука за едно мършаво, старо куче. Преди години, когато бях младо, жизнено куче, бях пазач и бях щастлив. Остарях, обаче и хората ме изхвърлиха, казаха :

- Това е само куче, то няма чувства...

    Дълго скитам из улиците сам и съм щастлив, ако намеря някой дребен кокал из човешкия боклук. Омръзна ми вече, нямам сили и воля да се боря с уличния живот. Просто ще легна на пътя и ще чакам някоя кола да ме блъсне, на никого няма да липсвам. Малката ми мечта е някой ден да бъда човек, да мога да се грижа сам за себе си, да имам задължения, думата ми да има значение. Някой ден може би... но този ден е по-скоро мираж в самотната пустиня.

    Легнах на пътя и зачаках нещо да ме блъсне и да ме избави от мъките ми. Един камион мина, но уви - той се спря пред мен. От него излезе един побелял старец, който приклекна, погали ме и каза:

- Не е ли малко студено, друже? Хайде ела, вкъщи е по-топло. Той ме взе със себе си и ме прибра. За първи път в живота си разбрах, че най-важното не е да си човек, а да си човечен!

© Денис Метев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много ми хареса. Днес го чух и бях сигурна, че ще го намеря тук.
  • Прекрасен епиграм! Поставя сериозен проблем, който може да се разглежда в разнообразни аспекти. Усеща се една метафора с човешкия живот. Браво - има развръзка. Много позитивна при това. Зарадва ме!
  • Мдаааааааааааа! Безусловно!
  • Нека повече души прочетат и се замислят ... дай Боже се преродят в "Човеци" ...
    Мъдрост блика от всеки ред. Поздравления!
  • "най-важното не е да си човек, а да си човечен"

    !!!
  • По - скоро ми се щеше с повторението на "Бях" да акцентирам върху факта, че всичко това е останало в миналото Благодаря на всички за коментарите и мненията.
  • !!!
    Докосващо.
    Незнам дали три удивителни не са малко.
    Поздрав!
  • Заплаках!Това говори много.Тьжно!
Предложения
: ??:??