27.08.2019 г., 14:48 ч.

Чума 

  Проза » Разкази
1295 2 11
2 мин за четене

     Седнал по турски на плажа под чадър, той боцка пържени тиквички по гръцки и отпива от кристаленото узо. Спокоен е, вятърът полъхва и гъделичка обръснатата му глава, той отпуска шкембе и му е радостно и благо. Морето е близо, когато изпие това бокалче, ще се топне, ще се охлади и пак ще се върне.

     – Още едно от същото – казва важно на красивото моме, което носи прозрачен сутиен, напитки и мезета във вип ложата на плажа. – Узо и тиквички. И две-три смокини! – добавя, като се заглежда в заголеното дупе на сервитьорката. Тя го е стегнала в къси панталонки, ала толкова впити и орязани, че не си е струвало да ги слага, освен ако така е решила да подчертае и изпъкне другото.

     – Разбира се, господине – отговаря момичето на английски език. Тя е българка, знае, че шкембелията също е българин, но все пак се намират в държава, различна от родната, и трябва да се държат като чужденци. Така ги разбира нещата момичето, уплашено, че този като нищо ще я изнасили. Не това я притеснява, а че няма да си плати.

     Трудно е да стане, защото се оказа, че единият му крак е изтръпнал. Това му е лошото на турското седене – извън Турция винаги ти се схваща долният крак, като някакво наказание е. Поне с него така се случва. Куцайки, стига до морето и бавно се потапя. Вижда, че покрай него изплуват мехурчета – като кристалчетата в узото. Откъде ли пък излизат? Няма значение. У всеки човек има въздух. При него вероятно е малко в повече.

     Няколко пъти се опитва да плува, но не се получава. Зарязва това и излиза от морето – доволен и охладен. На масичката под чадъра го чакат нови кристалчета и поръчаното мезе. Хапва смокинка и решава да проведе разговор с гологъзото девойче; но не бърза – това ще стане след като изпие второто и дойде време за обяд.

     Така и прави. Тя упорито говори на английски и само на английски, вероятно е от Косово или някъде отблизо, защото има акцент и прилича на... на косоварка прилича. Така му се стори. Или пък е украинка?

     – Не взимам евтино – каза тъжно девойчето, примигвайки. Той трудно ѝ разбира, но се сеща.

     – Имам пари – съобщава.

     Разбират се, сключват сделка, уговарят се.

     Сервитьорката носи петото узо. Тя вече е почти разплакана, защото онзи я опипа три пъти, съвсем нахално, подробно и безочливо и май ще се откаже от сделката за вечерта. Натам вървят нещата, интересът му спада с всяка нова порция узо. А е и вече съвсем пиян. Накрая не издържа и му казва на чист български, опитвайки се да измъкне пръстите му от панталонките си:

     – Свиня такава!

     Шкембелията за миг изтрезнява, но после започва да се смее и да тресе всичко по себе си.

     Момичето цупи устни, трие голото си дупе, сякаш е омърсено с нещо и изведнъж повдига вежди. Лицето ѝ се прояснява, внезапно я успокоява мисълта, че чумата по прасетата е заразна. Може пък да е за добро, че между тях нищо няма да се случи. Това прасе на вип плажа нямаше тен, значи тъкмо беше дошло от България. А беше чувала, че чумата там е плъзнала навсякъде.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И как да има човек вяра в институциите - пореден пример как ветеринарните инспектори отново изтървали прасе да разпространява пустата му чума... И знаеш ли защо? Защото неглижират факта, че чумата се разпространява предимно от хората. Съсредоточили са ми се да геледат само в кочините и изобщо не им минава през ум, че пустата му зараза отдавна се подвизава във вип ложите... Иди имай вяра на институции и си мий ръцете след всяко ръкостискане...
  • Благодаря, Мариана.
  • Благодаря, Лиа, Таня, Силве.
  • Така е епидемията, първо започва от хората.
  • Хубав разказ
  • Да, в България има чума, ала и извън границите, също. Разнася се ... В душите. Ще има такива "герои", докато има предлагане, ще има и търсене , а докато има търсене ще се и предлага в тази "пазарна" действителност. Просто няма как да взимаш 500, а да плащаш за нормално ползване на електроенергия 200-300, а останалото, докато стигне...И младите навън...и не се знае кой, колко се е освинил. Поздрави за силния разказ.
  • Благодаря, Красимире, Блу, Хари, Красимира.
  • Всичко е от тиквичките... тази плод-зеленчукова диета ще го довърши
    Узото свършва, чумата - не!
  • Много поучително!...
    10 000 или 20 000 крачки на ден сигурно са немислими за угоената "свиня", возеща се в лъскава кола и използваща парите 💰 за купуване на свежа плът...
    Загледайте се в лъскавите, големи и преминаващи коли около Вас...и ще видите с очите си, че колкото по-голяма е колата, толкова по-голяма е "свинята"...
    Желая на всички родни "свине" да ходят по един час пеш, че на онзи свят няма нищо да занесат!
  • Замислих се кой от двамата е по- чумав.
  • ,,Свинята,, може да се гътне и от инфаркт.
Предложения
: ??:??