16.01.2015 г., 7:49 ч.

Да напишем коментар или кратък наръчник на коментариста 

  Проза » Хумористична
1154 0 14
4 мин за четене

Имаше един виц навремето - можете ли да сложите един и същ надпис под две различни картини - бременна жена и изгорял хляб. Надписът беше "Късно изваден".

Изкуството да коментираш е наистина изкуство. И най вече когато целиш не точно да коментираш, а да станеш обект на коментар.

Как ви звучат например следните фрази:

  • - Особена поетика имаш еди-кой си.
  • - Има драма в твоите стихотворения, при това въздействаща.
  • - Отличава се със своя неподражаема специфика.
  • - Радвам се да споделиш.
  • - Ако знаеш къде ми бръкна!!!! (не се уточнява, но удивителните са много)
  • - Когато има любов - нищо друго няма!  (това е особено подходящо за всякакво любовно стихо)
  • - Много дълбоки теми са засегнати в тази творба! 
  • - Интересна алегоричност, подплатена с висока поетична техника.
  • - Вдъхновяващо и замислящо...!
  • - Силно, истинско, докосващо!
  • - Великолепно синхронизиране на поетичните структури със силата и информационно-сюжетния обем на прозата!

 

Когато произведението ви остави бездумен, в смисъл, че сте си глътнали езика и се чудите какво да кажете, можете да използвате удивителните:

  • !
  • !!!
  • !!!!!!!!!!!!!

Колкото повече, толкова по-добре.

 

Ако и те ви се виждат недостатъчни да отбележите присъствието си под нечие произведение, можете да възкливате:

  • - Леле!
  • - Уау!
  • - Стига бе!
  • - Невероятно!
  • - Страхотно!
  • - Изключително!
  • - Уникално! (това ми е от любимите, ще го повторя пак - Уникално!)

 

Ако дотук изброените похвати не ви се виждат пълноценни, можете да намесите Херодот, майката на Демостен, котката на Конфуций или Махалото на Фуко,  в краен случай Принципът на Питър или Законите на Мърфи. Колкото повече библиографска плява - толкова по-добре. Минавате за ерудит с критичен дух или в критическа възраст. Където и да ги сложите, все ще са си на място. Дали ще е Сю Дзън или Шон Пен, няма проблем, и Чарли Шийн ще свърши работа.

 

Още по-лесно е да минете през произведението, да си копнете куплет или израз и да го постнете в коментарното поле, придружено с ПЕТ удивителни!!!!! Яко, а!

 

Коментирай, читателю, коментирай. Най вече, за да те забележат теб.

В крайна сметка чукча писател, не читател.:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

 

 
 
 

© Стефан Балди Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз да дам своя принос с правописа в коментарните изяви: УМИ КАЛНО Е!
  • Вицът ти не е пълен, момко. Има и още един в списъка - удавник.
    И тоя наръчник е морално остарял.
    Бля!
  • Направо ме уби с това "Върховистко"! Ами, че то си е върховно! Слаба Богу, че имам слаба памет, та не помня всички бисери. Трябва да има конкурс за най– впечатляващ коментар, не мислите ли?
  • Момичета, момичетаааа
    Казх ви, че съм мързелив, много съм мързелив.
    Един ден - но за целта е нужна визуализация, в Последни коментари имаше следната картинка:

    opi09-0=i: Прекрасно!
    opi09-0=i: Невероятно!
    opi09-0=i: Върховистко!
    opi09-0=i: Прекрасно!
    opi09-0=i: Невероятно!
    opi09-0=i: Върховистко!
    opi09-0=i: Прекрасно!
    opi09-0=i: Невероятно!
    opi09-0=i: Върховистко!
    opi09-0=i: Прекрасно!
    opi09-0=i: Невероятно!
    opi09-0=i: Върховистко!
    opi09-0=i: Прекрасно!
    opi09-0=i: Невероятно!
    opi09-0=i: Върховистко!
    ......
    Га беше успял да прочете, га да коментира - не разбрах :
  • Е, аз няма да ти пиша положителен коментар, щото ти е много бедно произведението! Тук май се слага ухилен емотикончо. Изпуснал си такива ключови фрази, че съм обидена. Например:
    –Впечатляваща образност!
    –Зашеметяващо!
    –Удивително!
    –Страхотно!
    –Откъде го извади тоя талант! и т.н., и т.н.
    Забрави да намесиш Цикъла на Кребс, Сатурновата дупка и Котешкия марш! Как може? Ще ти пишем само 3!&&&&&&&/каквото и да значи/



  • Уау!!! Превеждам на български: Леле мале. Замислящо, разтърсващо, направо великолепно. Повече хубави думички не знам, затова спирам до тук, но мога да кажа, че всички най-хубави думи на света могат да се напишат под този увлекателен текст. Измислих го! Това е поезията в прозата!!! Никой преди автора не се беше сетил да пише по темата. Особено за майката на Диоген, направо велико. А, то за друга майка ставало въпрос, ама...Все са майки. Най-гадна обаче е майката на Александър Македонски, която зверски убива любовницата на Филип II. Знаете ги тея неща, сега да не задълбавам за ревността, която така добре е описал авторът в произведението си. Аз по принцип пиша много хубави стихове. Виж, погледни ги, нищо няма да ти струва да ми сложиш три удивителни на някое от тях, дори да не ги четеш. Виждаш, аз поне твоето го прочетох и вникнах в него. Ако пък решиш да ми напишеш три страници коментар, няма да ти се разсърдя. С уважение, така да се каже Заболя ме ръката да ти слагам усмивки, ега тея ти стигнат, ега.
  • Не, не помогна.
    На мен лично ми остана горчивият вкус в устата от твърдата непоклатимост на маниерното коментиране и ... любимият ми ник Аэлла Вихрь-Харпиевна...
  • Вярно, Андрина, по едно време имаше май и тема във форума.
    Но помогна ли ни тя да бъдем по... знам ли и аз, май по-истински, по-земни.
  • Поредният мохикан...
  • Е, мерсито де, обичам го това УНИКАЛЕЛЕЛЕ
    Адаше, ти пък да не се разсърдиш.
    Днес също имаше удивителни коментари.
    Дали защото има опция "Последни коментари" и там всичко лъсва като у голо поле
    Обичам да се усмихвам. И да усмихвам
  • Уникално!!! ( налЕ 'щото ти харесва, пак да кажа - уникално!!!)
  • Дип че ме мързеше да пиша. Мързеше ме да копи-пействам дори. Понякога под нещо съвсем анемично съм чел такива помазващи коментари, че пет минути мигам като развален светофар. И обратното - под произведения, издържани и класни - нито коментар, нито оценка.
  • Е, няма начин да не се възползвам от наръчника ти! Даже предлагам да го обогатяваме постепенно с новопоявили се бляскави похвати
Предложения
: ??:??