20.07.2022 г., 0:43 ч.

 Другоселката 1 

  Проза » Разкази, Други
559 1 11
Произведение от няколко части
5 мин за четене

                Баба и дядо все се обаждаха и все ме гълчаха, както се казва... '' Ех забрави ни, по-рано по цяло лято беше тук на село, после разреди,... а сга я дойдеш в годината  веднъж, я не... Ами така е, градският живот е по-лесен, увлече се и все нямаш време... Ами как да имаш,... вземи се ожени де, та да имаш време,.. виж другите. А ти при тази, при онази, е как да имаш време...''

Хайде това лято съм при  тях,... и без това казват по морето било скъпо,... то какво ли ме бърка скъпотията,... но все не улучвам подходящата мацка за морето. Претенциозни,.. ту не било уютно, ту много шумно,... морето било бурно или прекалено без вълни,... пясъкът полепвал по краката й...

Само аз съм бил на ниво, и защо на ниво, защото не обръщах внимания кое колко струва,... нали съм тук за да се забавлявам и да мисля за всичко друго , но не и за работата си...

Било им еднообразно,.. много секс, много горещо,.. много вода и пясък,... но нали за това се мечтае цяла година,... свобода от всякъде и за всичко...

               Та, това лято на село при баба и дядо...

               Иначе всички сме присадени граждани,...като в оная приказка '' Не ме гледай, че съм капелата, и аз съм от селата...''

Мама и татко , по-щастливи и от мен, че отивам на село, тъкмо ще помагам за селско-стопанската продукция на  дядо и баба... Голяма помощ,... напълваме касетите с домати, чушки, краставици, с царевица за варене,... пъпешите в кашони и в ремаркето на колата  дини,... И рано баба и дядо с колата и ремаркето, такър-такър на кооперативният пазар в града, имали две маси, а вечер остават при майка и татко,... и дават нареждане по мобилния какво трябва да се набере за следващият ден.

Аз поливах от реката бахчата със зеленчуци, после бостана, сутрин или вечер хвърлях зърно на кокошките, събирах яйцата,подреждах ги по корите, ако трябва и тях да вземат за пазара...Овцете и козите даваха лятно време при  селския пастир, защото не се дояха...

Тишина и спокойствие,... сутрин и вечер тук-там някоя хлопка да дрънне когато изкарват или прибират кравите от паша...Говедарят, или пастирът по градски, се провикваше '' Краватааа..''

Чудно село,.. да няма бездомни песове по улицата, или да се джавкат по дворовете,... в това отношение градът е станал по-голямо село, е от капелатите гражданки ще да е....

              Къщата ни беше първата в горния край на селото, но по-височкия бряг на реката,... Баба все се смееше като казваше '' Ние сме първите замърсители на реката, а водата тук е най-чиста,... ами каква ли вода е тази под моста...''

До нас беше друга къща, после улица и пак две съседски къщи на брега на реката...

А надолу защо ли нямаше  къщи по брега , а по - навътре, може би е нямало дигата и ги е било страх от наводнения,... там беше и моста над реката.

Така си и помня бента под къщите...Дядо все се смееше '' Това е нашият плаж,пясък и чиста вода''

Лятно време водата в реката намаляваше и затова са направили бента,...през единият му край имаше свободен улей за следващият бент,... селска напоителна каскада...защото отсреща бяха бахчите със зеленчуци или бостаните, и се нуждаеха от доста вода.

Водата в нашят бент беше дълбока около метър и полувина, топла и приятна, с песъчливо и ситен речен чакъл дъно... А дядо имаше мрежа, серкме, и даул, винтир му казват някъде,... вечер го залагаше и сутрин винаги носеше по 5-6 риби....

Идваха някакви деца, момче и момиче  моя възраст , внуци на бабина сестра, и с тях по цяло лято прекарвахме заедно по реката...

И днес както обикновенно, полях  бахчата и бостана отсреща,... събрах и подредих яйцата в корите,

Охо, то станало икиндия, неопределеното точно време след два часа и преди три  следобяд...

Даже и листенце от трепетликите  не потрепваше...

Мързеливо се отправих към вратичката за към бента на реката...Водата блестеше под ярките слънчеви лъчи...Женска глава се подаваше над водата,... потопи се под вода,... излезе над водата,... разроши косата, наплиска се по гърдите,.. виждах само голите рамене, голият гръб.

От съседната къща някой ли, нали бентът е общ,... надолу имаше още два-три по-малки бента...

Главата отново се потопи,.. изкочи с ръце на лицето, все едно го  миеше....

Ау, жена,... полугола,... виждаха се едрите й гърди над водата,... ръцете й плескаха из водата...

Забеляза ме, че я наблюдавам от брега,... Не спря, а смело продължи право към мен...

Откри се утробата й, широка, здрава,.. капчици вода се стичаха от пъпчето й...

Показа се триъгълника,... Стегнати бедра... Коленете й пореха водата като параход...

Рубенсова жена...

Какво прави тук във вира тази Рубенсова жена...

Сънувам ли или съм слънчасал....Гледах и се наслаждавах

- Какво гледаш - попита тя - Не си ли виждал гола жена,... да се къпе в река...

- Виждал съм,... но вас  не съм,... за това гледам...

- Ами гледай, то очите са за това,.. не съм откраднала нищо, мое си е всичко - с лек присмех каза и тръгна срещу мен... Потупа се леко по задницата,.. гърдите й заиграха...

Едва сега  забелязах, че съм пред роклята  и чехлите й...

Седях като вдървен пред цялата тази гледка....

Тя невъзмутимо се наведе, взе роклята си, изтупа я за мравки,...

Каква жена, натурална и истинска. Какво прави в това селце...

Надяна роклята през глава на голо,.. сложи ходила в чехлите..

- Тии, тоест вие,.. сигурно сте на леля Мика внука,.. разказвала ми е,.. ама не сме се виждали тъдява... Аз съм Другоселката, така ме знаят,... иначе Искра - каза тя подавайки  ръка

Подадох и моята...

Здрава селска ръка,.. нежна и дружелюбна...

- Да, аз съм,... но идвам вече по-рядко,.. работа, задължения...Но, майка и татко идват по-често..

- Те леля Мика и бай Петър са на пазар, нали... Ако нямаш друга работа из къщи ,... ела да пийнем студен айрян, от сутринта е... кравата ни има  много мляко, пък и сега е сезонът на айряна...

Погледнах я,... спокойни очи гледащи любопитно, сякаш ме изучаваха...

Роклята очертаваше едрите й гърди,.. стегнатият й ханш подскачаше пред мен  по пътечката към тях

Смесен  приятен мирис се носеше след нея...Подлудяващ,... мирис на чистота, на прясно мляко,...мирис на жена...

 

 

 

следва

.

 

» следваща част...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Нещо ми излезе от полезрението, Петре, и съм те пропуснала/ама и ти правиш същото!/ и сега ще наваксвам... Тук ще заплетеш нещо интересно, така заинтригуващо започваш...Разказваш динамично и увлекателно. Веднага продължавам и другите части и това ще засили удоволствието ми.
  • Ехаа, какво описание на жена. Жива картина.
  • Силвия радвам се,...току що вече има и втора част...приятно четене
  • Супер начало, насладих се!
  • Благодаря на Жени и ИнаКалина, че намират време да се отбиват и при мен,.. и за звездичките, разбира се
  • Като му е писано на човек..
  • Ще следя... А, и пет звезди от мен
  • Благодаря ви момичета, Боряна, Пепи, Таня,...набърквам малко в селска любовна тематика, ... дано успея, а вие ще прецените
    Приятен слънчев ден
  • Ех Петро, пак си загазил
  • Другогражданинът 😄а сега де!
  • Жега се усеща тук, жега... 😁
Предложения
: ??:??