27.12.2023 г., 8:38 ч.

 Душа на Воин – книга втора (глава четиринадесет) 

  Проза » Повести и романи, Фантастика и фентъзи
174 0 3
Произведение от няколко части « към първа част
5 мин за четене

-Толкова много ми напомняте на мен самия, когато бях обикновена душа преди да спечеля своята надпревара! - каза Божеството с топлота в гласа. - Толкова много, наистина...

-Как беше името ти... преди да победиш и да станеш това, което си сега ? - попита го Лиза развълнувано.

-Рагиел! Казвах се, Рагиел! - отвърна то.

-Колко надпревари е имало? Колко са били те... преди тази, в която участваме ние с Лиза? - попита на свой ред и Грен.

-Безчетно много, Грен! Безброй! Нашата вселена, е една от безбройно многото вселени, които съществуват и като всяко сътворено нещо, има начало и край. След краят си обаче, тя се ражда отново,за да разцъфти и после да умре пак, в дълъг цикъл, който се повтаря отново и отново в безкрайността. Същото е и с надпреварите, които са се случвали и ще продължават да се случват за винаги в така нареченото бъдеще! Искам  да ти кажа отново, че аз съм само едно от Божествата и имам ограничени функции, знания и мъдрост, като не мога да ти дам всички отговори! След като предам силата си, аз ще продължа своят път отвъд, за да разбера дори повече...

-Защо има избрани воини за състезанието, което си създал, които са зли до дъното на душата си? - попита мъжът нещо, което го бе глождило от доста дълго време. - Наистина ли би позволил да бъдеш наследен от такава черна душа, Рагиел? Какво би станало тогава?

След кратка пауза Божеството рече:

-Един от основните принципи в нашата вселена е свободната воля и правото на избор, Грен! Аз не бих искал да бъда наследен от жестоко и зло същество, като Макгорн например... Но аз трябваше да дам шанс на най-великите воини, с качества добри или лоши, да участват. Това бе моето условие, оставено ми от Божеството , което ми предаде своята сила. Аз разбира, се бих искал победителят да е някоя любяща и добронамерена душа като мен самия, но тук говорим и за сила! В нашата вселена има две противоположни енергии, на добро и зло и така и трябва да бъде! Сила може да бъде добротата, смелостта, саможертвата и справедливостта! Това е така наречената светла страна! Но... сила може да бъде и обратното... Жестокост, коварство, жажда за власт  и желание за поробване и контрол... Това е тъмната страна! Мислиш ли че светлата страна , колкото и по-хармонична да е тя, може да съществува без тъмната Грен? Те са като две лица на една и съща монета и не могат една без друга! Най-висшата сила,  създала всички вселени и светове, е отвъд  добро и зло и не е нито добра , нито зла, но е и двете едновременно!

 

Воинът бе доста объркан от чутото и не беше сигурен, дали разбира напълно това, което му каза Рагиел, но реши да го запомни, за да мисли и медитира върху него. После рече:

-Донякъде разбирам... Съгласен съм, че добро, без зло не може да съществува, но не може ли просто да бъде избрана душа, която ще свърши добре работата? Не може ли  просто да избереш достоен заместник? Защо трябва да има надпревара?

- Надпревара трябва да има! За да разбереш как да се грижиш пълноценно за душа на воин, ти трябва да бъдеш такъв, до най-дълбокото кътче вътре в теб! Състезанието ще ми покаже кой е най-силният, достоен и истински воин, както и ще помогне на всички участници да се развият, покаят или да се научат да обичат и да се жертват, преди някой от тях да заеме моето място! Такова решение съм взел аз и така е било от както свят светува, Грен... Ако ти вярваш толкова в доброто и светлата страна и че тя е по-праведна и силна, тогава бъди нейно олицетворение и спечели!

Мъжът сякаш най-накрая разбра.... Рагиел искаше да му  докаже в надпреварата, че доброто може да победи злото, както искаше и Грен да го докаже сам на себе си!

-Благодаря! - каза воинът накрая.

-И аз ти благодаря ,Грен! Въпросите, които ми зададе бяха много важни! Важни и за двама ви! - отвърна Божеството.

-Аз... искам да задам един последен въпрос! - рече Лиза.

-Разбира се, Лизи! Питай!

-Нужно ли е участник в надпреварата да убие всички други конкуренти, за да я спечели?

-Участник в надпреварата може да предаде есенцията и душата си на друг, но трябва да го обича толкова силно, че да е готов или готова, наистина да умре за него, защото това и би станало... Но претендент няма как да победи по този начин! Обаче да спечелиш на всяка цена, не винаги е най-важното и правилно нещо, както съм сигурен, че знаете... Сега трябва отново да се разделим! Ако пак  опитате да слеете гривните си, ефектът няма да е същият! Този номер става само първият път, ако може да се изразя така! Мисля че мога да кажа... Спокойно си имайте доверие!

 

 

 

 

» следваща част...

© Станимир Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??