13.04.2008 г., 17:01 ч.

Душевна стерилност 

  Проза » Други
1185 0 2
1 мин за четене

Не достигнах до онези обреди. В които коленичи болката. В които и най-пищното ограбване замлъква, калявайки си волята. Отредености прескачат ме. А църковните напеви са причуване.

Обременени са дори и клетвите. А толкова напрягахме се да ги чуем. Олтарите изгнили са, малко ли надежди там обесихме? Искахме да докажем на света, (а забравихме за себе си), че в люлката на самозабравянето може да се пази равновесие. Сега, изнежени до счупване, се мъчим да открием святост в остатъците. Но са само пепеляви отражения. Гаснещи. Без плът.

Силуети загнездват се в утробата на първичното и с крясъци погубват покръстването. Езическо се оказа дори и обичането (земята не изгаря златните телци)...

Хладнокръвие имаше само, когато прерязахме вените на страданието. Но не разчетохме свободата в очите си. И неусетно я погазихме. Лишихме се от способността си да създаваме. И доброволно се оставихме да бъдем насилени...

Не достигнах и до онова причастие. За жената в себе си. А някога и обещах да я направя силна. Разпознавах я в хиляди очи. А след това извръщах поглед и се криех.

Разкопах гробовете на мислите. И обрекох ги на скитане. Обръщам се назад само, за да си спомня как абортирах неистово при всяко напускане... Сега тръгвам и аз. Но вече стерилна...


П.П.: Вдъхновено от "Земята е наречена на болката" (Рени Бакалова)
http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=108974


 

 

© Ралица Стоева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "...Не достигнах и до онова причастие. За жената в себе си. А някога и обещах да я направя силна. Разпознавах я в хиляди очи. А след това извръщах поглед и се криех..."

    Никой не ни казва колко дълбоко е всъщност морето (онова, което, уж, е до колене).Всеки намира очи, в които иска да се вижда, но никой не ги иска "цели", никой не ги иска с всичко...

  • Хареса ми интерпретацията на вдъхновението ти. Макар ,че за мен не е такава, а по-скоро едно интересно разсъждение имайки предвид заглавието. Идеята ти е доста по внуштилна от прототипа...

    Поздрав ,Рали!

    Сега разбра защо нали?
Предложения
: ??:??