10.04.2021 г., 23:06 ч.

 Дядо Ицо гледа от Бакаджика-четвърта част 

  Проза » Разкази
410 4 17
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Слънцето притихна на хоризонта. 

Една поредна целувка към върховете и хората в този благодатен край на България!

Христо понечи да се измие след горещия летен ден, когато песовете го възвестиха, че няма да е сам.

Тъкмо беше хвърлил няколко шепи вода върху себе си и трябваше да спасява комсомолската организаторка от ръмжене и настървен лай  на бдителните Вълкан и Кунда!

Девойката захвърли колелото и се сгуши в спасителните обятия на Христо!

-Ей,що дириш тука,ма како,едва прехапа от изненада изречението си Христо...

-Ице, аз, такова...рече каката и склони в уплах глава на гърдите му...

-Какво такова?Тия стражи пазят от вълци и чакали, че баш тебе ли няма да усетят!?

Звездите трепкаха в юлски унес, като кехлибарена броеница,разпиляна  във виолетовия покров над тези млади души!

Вълкан и Кунда ,щом дочуха гласа на повелителя си се стопиха в мрачевината...

Ирина за първи път в този лиричен пейзаж на живота и любовта се усети безпомощна:хем искаше да се посвети на мисълта, че е отговорна за младите в селото, хем нещо я влечеше към този хубав и естествен Христо!

Но може ли да се чудим на чувствата на един съзрял от изпитанията на съдбата млад човек и една току завършила гимназистка?

Райна беше се погрижила за сина си в един момент, когато живота му започваше без бащина грижа и съвети. Занесоха в шилигарника един стар одър, останал в наследство от свекъра й,ветроупорен фенер,два хасъра  над дъските над леглото,една софра и няколко свещи за всеки случай...Както се казва нищо да не липсва,но все нещо не достига!

От текезесето имаше имаше две ведра за вода и няколко фронтови одеяла за завивка.

Цялата тази битова обстановка въобще не беше в главата на този седемнадесет годишен млад овчар,но това беше грижа, която той уважително премълчаваше.Вече беше станал вуйчо!

Кака му Димана и бачо му Илия направиха сватовете, майка му и него ведри,роди се Елена!

Радостта от появата на ново дете в къщата е отколешна благодат за всяко младо семейство. 

 

Илия и Димана посрещнаха кръщенето на щерка си в нов дом!

 

 

 

» следваща част...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментара и оценката, както и за пожеланията!
    Съжалявам, че със закъснение ви отговарям.
    Благодаря, Миночка!
    Благодаря, Латинка-Златна!
  • Христос Воскресе, Ranrozar (Стойчо Станев)!
    Нека с Божията Любов да вървим напред!
  • Майстор си Стойчо! Много ми хареса тази част, другите също.
    Пишеш толкова хубаво и образно! Честита Цветница!
  • Благодаря за коментара и оценката, Ивита!
    Благодаря за интереса, Латинка-Златна!
  • И аз следя с интерес!
  • Чудесна четвърта част, приятелю!
    Живи описания, тънък психологически рисунък от талантливо перо, плътни образи! Браво!
    Нетърпелива съм за продължението.☺
  • Благодаря, Силвия!
  • Следя с интерес, Стойчо.
  • Благодаря ви, palenka and mr. (SMooth)!
  • И аз съм с компанията по-долу и следя
  • Още сюжетни линии, поздравления!
  • Благодаря за коментарите и оценките,Младен, Росица, Дон Бъч, Зигфрид и Деа!
  • Много е хубаво!
  • Много хубаво! Присъединявам се към коментарите по-долу. Браво!
  • Великолепие! Картини от български, по-български.
  • Майсторски описания! Каквото и да напиша няма да е достатъчно! Фен съм на творчеството ти!
  • За мен е чест и удоволствие да те чета, Стойчо, включая и първите 3 части на "Дядо Ицо гледа от Бакаджика", но в тази - четвърта част, си надминал дори себе си. Със средствата на пълнокръвния и толкова богат и образен български език, който ти владееш до съвършенство, си предал девствената и сакрална атмосфера на любовта между две невинни сърца. Възхитително! Но мен особено силно ме впечатли едно твое природно описание:

    "Звездите трепкаха в юлски унес, като кехлибарена броеница,разпиляна във виолетовия покров над тези млади души!",

    одухотворяващо и олицетворяващо същината на тази невинна юношеско-девическа любов. Свалям ти шапка!
Предложения
: ??:??